Toon posts:

goedkope hardware matige firewall

Pagina: 1
Acties:
  • 400 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een goedkope hardwarematige firewall welke ook outbound verkeer filtert. Zodat ik alleen bijvoorbeeld de mail server smtp verbindingen kan laten maken.

Dus aub geen Cisco oplossingen of softwarematige linux oplossingen. Liefst een kastje van rond de 100 euro waar 1 kabel ingaat (vanaf onze default gateway) en 1 naar onze DSL modem en welke http configureerbaar is.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wat dacht je van een router?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

filtert niet outbound.

maargoed, ik denk dat je voor 100 euro helemaal nergens komt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij een router zoals de Asus WL 500G kan je regels aanmaken voor LAN-to-WAN en heb je daarmee evenveel opties als met WAN-to-LAN. ;)

{signature}

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Voutloos schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:04:
Bij een router zoals de Asus WL 500G kan je regels aanmaken voor LAN-to-WAN en heb je daarmee evenveel opties als met WAN-to-LAN. ;)
ok, maar echt filteren doet het niet ;) gewoon poorten dicht houden en de packets die er door willen droppen.
ik neem aan dat de TS iets zoekt dat serieus de packets inspecteert (Statefull Packet Inspection, SPI). anders vraag je ook niet zo specifiek om een hardware firewall, want die lan-2-wan NAT functie zit in wel meer routers afaik. (wl300 ook toch?)
en in dat geval kom je helemaal nergens met 100 euro.

[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 09-08-2005 22:11 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

FireWurX schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:01:
[...]

filtert niet outbound.

maargoed, ik denk dat je voor 100 euro helemaal nergens komt.
Mja idd... Was beetje te vlug :). Mijn excuses. Leek me al een beetje vreemd dat TS daarover gekeken zou hebben...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

wat dacht je van een smoothwall firewall met oud pctje

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

sitecom routertje? die heeft inbound en outbound filter en SPI (wel maar 8 rules max).

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:11:
als je goed las zocht hij een oplossing zonder oud linux bakkie oid
dus gewoon een kast(je) dat voor firewall speelt.
Ik hou deze thread ook ff in de gaten voor mezelf :)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:11:
zoals de TS zegt: geen softwarematige linux oplossingen

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik weet wel dat ik met mijn router bepaalde ip's op het LAN kan verbieden contact te maken met de router, maar misschien is dat alleen maar voor de configuratie van de router, en niet om internetaccess te blokkeren, heb dat nog niet uitgevist.

En het is natuurlijk ook niet helemaal wat de TS zoekt... Firewurx, er zijn dus wel duurdere dingen die dat kunnen? Mr niet id buurt van 100 euro blijkbaar :).

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Hier stond ooit een light firewall te koop, helaas heben ze hem niet meer.
http://webshop.polyware.nl/index.php/cPath/28_25

Maar voor 100 euro hardwarematig kan je vergeten ja.

Bekijk deze lijst anders even:
http://www.basewall.nl/lang/nl/products.php

Outbound gaat je in ieder geval heel veel geld kosten als je dat hardwarematig wilt hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door XthinkZ op 09-08-2005 22:28 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Borromini schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:17:
Ik weet wel dat ik met mijn router bepaalde ip's op het LAN kan verbieden contact te maken met de router, maar misschien is dat alleen maar voor de configuratie van de router, en niet om internetaccess te blokkeren, heb dat nog niet uitgevist.

En het is natuurlijk ook niet helemaal wat de TS zoekt... Firewurx, er zijn dus wel duurdere dingen die dat kunnen? Mr niet id buurt van 100 euro blijkbaar :).
Juniper Networks levert de Netscreen, en Watchguard heeft de Firebox.
Packeteer deed geloof ik ook wat in de firewalls, en ook D-Link heeft hardware firewalls.

[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 09-08-2005 22:25 ]

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-05 21:05
sorry, niet goed gelezen :X

[ Voor 85% gewijzigd door Peter op 09-08-2005 22:23 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

FireWurX schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:20:
[...]

Juniper Networks levert de Netscreen, en Watchguard heeft de Firebox.
Packeteer deed geloof ik ook wat in de firewalls, en ook D-Link heeft hardware firewalls.
Samengevat

Veel functionliteit , nog meer geld. :9 :>

Wellicht kun een een oude pc als linux/bsd firewall inrichten? want in feite is een hardware firewall niks anders.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
in princiepe is een heel licht pctje zoals een mini-itx het leukste omdat je dan zelf een linux firewall distributie kan installeren, en dat is echt een fluitje van een cent. je hebt dan volledig beheer over de browser verder.
ik zag wel een hele leuke aanbieding van einstyn:

http://www.eynstein.nl/Artikel.php?ID=4512 een atx mini-itx kastje voor 30 euro
helaas wel met 1 fan, maarja voor de rest ben je dan geen fans meer nodig:
je zou daar een via epia5000 (79 euro) op kunnen zetten, klein beetje sdr geheugen erop, nicje erin, oud hddtje, en je hebt een redelijk stil klein systeempje met een linux firewall distro erop ;)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

leuk_he schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:33:
[...]

Samengevat

Veel functionliteit , nog meer geld. :9 :>

Wellicht kun een een oude pc als linux/bsd firewall inrichten? want in feite is een hardware firewall niks anders.
tja, maar anders is er niet...
of je moet genoegen nemen met een router (NAT) en een software firewall (zonealarm oid)

en idd, een firewall is niets anders dan een klein computertje met firewall software. als het goedkoop moet, koop dat bij de kringloop of via een 2de-hands website/krant een oud computertje en gooi er een linux distro op.
helaas wil de TS dat niet, en andere oplossingen liggen simpelweg buiten zijn budget.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet goed waarom outbound filteren zoveel kostbaarder is dan inbound filteren. Het gaat toch alleen maar om pakketjes droppen welke via de verkeerde poort naar buiten willen. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn zou je denken.

Ik heb hier nog een oude Cisco 1600 staan. Misschien kan ik die wel zo gek configureren.

Verwijderd

Zyxel ZyWALL 2 / Firewall + 4 poort switch (ICSA gecertificeerd) Eur. 139,00

of als je er 1 wil met met DSL modem er in:

Zyxel Prestige 660H-61 ADSL 2/2+ m/r Annex A + 4prt switch + firewall Eur. 119,00

Dit zijn de advies verkoop prijzen.

Verwijderd

Nog wat extra info over de firewall.

Secured Firewall Protection
The ICSA Firewall certified ZyWALL 2 provides robust firewall protection and reliable security. Based on Stateful Packet Inspection and Denial of Service (DoS) technology, it provides the first line of defense against hackers, network intruders, and other hazardous threats.

Laatste zin mag je negeren ;)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:22:
Ik snap niet goed waarom outbound filteren zoveel kostbaarder is dan inbound filteren. Het gaat toch alleen maar om pakketjes droppen welke via de verkeerde poort naar buiten willen. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn zou je denken.

Ik heb hier nog een oude Cisco 1600 staan. Misschien kan ik die wel zo gek configureren.
packets droppen die op de verkeerde plek binnenkomen is niet zo moeilijk.
wat je wil hebben is SPI (Statefull Packet Inspection). Oftewel: je wil dat de inhoud van het packet word gecontroleerd, en op basis daarvan een keuze maken of het wel of niet door mag.
zo kan je bijvoorbeeld alles port 80 blocken, maar dan kan je niet meer surfen.
als je het door SPI haalt, kan je zorgen dat bepaalde informatie niet doorgegeven word (bijvoorbeeld een virus dat op port 80 iets doet)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kom op zeg, we zijn geen helpdesk waar je ff je wensen in gooit om vervolgens een aankoopadvies te krijgen.
Zoek en gij zult vinden, of stel je eissen bij naar wat redelijk is.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.