Toon posts:

Asus P4P800 Deluxe doet helemaal niets meer

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
een raar verhaal: start mijn pc op en krijg een POST melding (het bekende vrouwtje): kon het niet goed verstaan, alleen het woord video kon ik eruit opmaken. andere agp kaart geprobeerd: zelfde, pci vga erin: zelfde, alle kabels eraf, kaarten eruit, membanken eruit op één na: zelfde, cmos gereset: zelfde, las hier ergens in het forum: gewoon je pc opstarten met het cdeetje van je mobo.
Heb ik gedaan, ik zie hem ff lezen en pc schakelt zichzelf uit. Daarna deed ie helemaal niets meer!!!!
geen fan, geen led niets, alleen het power ledje op mijn mobo brandt nog. dacht dat mijn voeding het begeven had. heb er een andere ingebouwd (nieuw) nog steeds helemaal niets !!!! :( .
wie heeft dit wel eens meegemaakt???? is het mijn CPU of mijn mobo ??? HELP!!!!!

specs: P4P800deluxe
P IV 2.4ghz
4X 256mb ram twinmos
120 gb maxtor SATA
20 gb maxtor IDE
Asus gforce 5600TD.agp8x

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 23:27

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Rustig! :P. Probeer eerst ook nog even een reset dmv complete power-verwijdering (dus kabels eruit en batterij eruit halen voor een paar minuutjes). Ik heb het zelf ook wel eens gehad (dat was een geval van statische elektriciteit), na het compleet afhalen van de stroom en het verwijderen van de batterij deed hij het weer. Probeer anders de speech reporter uit te zetten als je weer in de BIOS terecht kunt. Ik weet niet precies wat je bedoelt met het opstarten vanaf cd: als je je BIOS hebt geflasht dan was dat waarschijnlijk overbodig.

Logius | Somda | Twitter

Verwijderd

Topicstarter
hmm, heb ik al geprobeerd, stroom eraf, batterij eruit (5min!) niets meer.
iemand had op dit forum als oplossing gezegd: opstarten met cd van je mobo, is het probleem opgelost.... nou, daarna deed ie dus helemaal niets meer, hij ging ff lezen, en toen stopte ie ermee.
pc sloeg af. (bios was al geflashed tot de laatste versie)

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

maar wat bedoel je met het opstarten vanaf de cd van het mobo?

daar heb je weinig aan, dr staan voor (D)OS niet echt iets nuttigs op, in noodgevallen kun je hem gebruiken om de bios te herstellen naar de standaard versie.

Logius | Somda | Twitter

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik had al van alles geprobeerd, zonder resultaat. ik las ergens in dit forum een soortgelijk probleem. degene had als oplossing, cd van je mobo erin en dan je pc aanzetten daarna doet ie het weer gewoon.
ik heb dat dus gedaan, ik zag heel ff het lampje branden van de cd/dvdspeler, en toen stopte hij er gewoon helemaal mee. terwijl eerst mijn koelers het nog deden en ik nog een post melding kreeg.
deed ie daarna (dus na het opstarten met cd helemaal niets meer. het enige wat brandt is het powerledje op mijn mobo.

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

als je je cd erin zou stoppen zou er sowieso niets bijzonders gebeuren, booten van dat ding kan alleen als je dat aangeeft in de BIOS. Het enige geval waarin ik me kan herinneren dat de CD nuttig is is bij een mislukte biosflash, de pc begint bij het booten dan te zoeken naar een floppy of cd met een BIOS file om weer terug te flashen....

Logius | Somda | Twitter

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik snap dat het booten van cd geen zin heeft. ik zet mijn pc s'avonds normaal uit, en de volgende dag kreeg ik dus bij het opstarten die post melding. kwam dus niet meer in het bios niks.
maar mijn koelers van cpu, video en voeding deden het nog wel. dan ga je naar een oplossing zoeken. ik heb van alles geprobeerd, niets hielp.
vanaf het moment dat ik dus mijn pc aanzet met die cd erin kapt ie ermee. nu krijg ik geen melding meer, mijn koelers draaien niet meer, gewoon op het powerledje van mijn mobo na is ie dood.

wat kan hiervan de oorzaak zijn??

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Alweer een dooie P4P800... is al de tweede of derde deze week dat ik daar over lees. Opvallend.

Maar ja, wat de oorzaak is is moeilijk te zeggen, het is en blijft ingewikkelde electronica die zomaar kapot kan gaan. Gelukkig geeft Asus 3 jaar garantie, dus mits je de bon nog hebt heb je zo weer een nieuwe :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm, je denkt dus dat mijn mobo het probleem is ??
in ieder geval bedankt voor je reactie.
hij is van oktober 2003, gekocht bij computerland.
moet ik dan bij hun zijn of zelf contact op nemen met asus?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 20:26

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:42:
hmm, je denkt dus dat mijn mobo het probleem is ??
in ieder geval bedankt voor je reactie.
hij is van oktober 2003, gekocht bij computerland.
moet ik dan bij hun zijn of zelf contact op nemen met asus?
zou het eerst met asus proberen.. gezien http://www.computerland.nl/

niet veel goeds voorspeld

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ga ff op zoek bij ASus, wellicht dat ze daar een RMA form hebben staan o.i.d.

mocht iemand anders dit probleem herkennen en het op een andere manier heeft weten op te lossen.

YOUR WELCOME...!!

Verwijderd

Topicstarter
hmm, geen rma bij asus, moet bij problemen terug naar de leverancier.
lekker dan.

Verwijderd

10 tegen een een doorgefikte chipset.
(southbridge)
is het niet zichtbaar?

vriend van me heeft het ook gehad deze week.

ff terug onder rma (via de leverancier)en je krijgt een nieuwe
(duurt wel 3 a 4 weken!).
(probleem is bekend bij asus maar niet wereldkundig gemaakt! ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 10:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké, thx, zal ff kijken of ik iets kan zien op de southbridge wat duidt op een defect.
niet leuk dat ie stuk is, maar val gelukkig nog onder de warranty !!

ik zie idd wel meer topics die rieken naar een defect asus bord.
misschien dat ze het nu beter hebben gemaakt....??

Verwijderd

het gaat idd maar om 3 of 4 batch nummers die op de south bridge staan.
gebruik je de onboard audio?
en heeft die raar gedaan de laatste tijd?
als dat zo is is je probleem duidelijk!

veel suc6 ermee.

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Over een defecte southbridge gesproken... klik!

Dit is dus mijn Asus P4P800-E Deluxe. De rook was eruit. :+
Vraag me niet hoe, maar Asus heeft het voor elkaar gekregen om er een nieuwe southbridge op te zetten en sindsdien doet alles het weer perfect.

@thom0304:
RMA via Asus zelf gaat inderdaad niet lukken, daar ben ik ook een tijdje wanhopig mee bezig geweest nadat mijn P4P800 was overleden. Had het ding in Duitsland gekocht en die winkel was failliet gegaan, maar RMA via Asus Nederland is gewoonweg niet mogelijk. Uiteindelijk bleek dat de failliete winkel een doorstart had gemaakt en tegen betaling van 25 euro wilden ze wel "uit coulance" mijn moederbord opsturen naar Asus. :/

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ja ik maak idd gebruik van mijn onboard audio, maar deed niet raar of zo.
Kan ook niets vinden op mijn mobo wat op een defect lijkt....

Zou het ook aan mijn CPU kunnen liggen??

volgens mij niet hé, dan zou er wel het één en ander in beweging komen wanneer ik
op mijn powerknop druk.....?

bedankt trouwens weer voor de reacties !!
Pagina: 1