[XP] Kan map niet verwijderen door media bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.496 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• quicks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-01 13:04

Probleem :

Als ik windows opstart, de windows explorer open, en een map wil verwijderen waarin zich nog mediabestanden ( MP3, WAV, etc, etc) bevinden krijg ik de beroemde en irritante melding :

"Cannot delete FOLDERNAAM: It's being used by another person or program"

Ik kan wel alle bestanden uit de folder verwijderen, maar als ik dan de lege map wil verwijderen krijg ik weer de bovenstaande melding. Ook verwijderen vanuit de DOSBOX met RMDIR werkt niet, zelfde melding.

Het enige wat ik dus kan doen is, als ik de map leeg heb gemaakt, de computer opnieuw opstarten en dan de map verwijderen.. duh

Nu ben ik een beetje met tools zoals Process Explorer (www.sysinternals.com ) en Unlocker for Windows 2000 and Windows XP ( http://ccollomb.free.fr/unlocker/ ) aan het spelen geweest en ik kom niet verder dan dat het process explorer.exe de oorzaak is, en dat klopt ook! Want als ik een dosbox open, via de Task Manager het process explorer.exe beeindig, terug switch naar de dosbox en dan de directory met rmdir verwijder gaat het wel. Nu werkt windows niet "echt lekker" zonder dat process dus dat is ook geen oplossing ;)

Vraag is dus : Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of wat kan ik verder nog doen om het zelf op te lossen?

Alvast bedankt,

Dave

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In de Windows Operating Systems FAQ staat hier e.e.a. aan uitleg over - daar al eens in gekeken? :)

• quicks
elevator schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:03:
In de Windows Operating Systems FAQ staat hier e.e.a. aan uitleg over - daar al eens in gekeken? :)
Er staan verschillende dingen in ja.... Maar niet dit probleem... of ik heb niet goed gekeken... In dat geval hoop ik dat je me ff een duwtje in de goeie richting geeft..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• quicks
Werkt helaas niet... ;( Ik heb dat al geprobeerd en ipv AVI de default waarde van MP3 verwijderd maar geen succes.... Nog steeds die irritante melding dat ik de map niet kan verwijderen (ook niet met RMDIR in CMD)...

Verwijderd

quicks schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 21:36:
Want als ik een dosbox open, via de Task Manager het process explorer.exe beeindig, terug switch naar de dosbox en dan de directory met rmdir verwijder gaat het wel. Nu werkt windows niet "echt lekker" zonder dat process dus dat is ook geen oplossing ;)
Daarna kun je explorer.exe weer starten via de task manager.
quicks schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:22:
Werkt helaas niet... ;( Ik heb dat al geprobeerd en ipv AVI de default waarde van MP3 verwijderd maar geen succes.... Nog steeds die irritante melding dat ik de map niet kan verwijderen (ook niet met RMDIR in CMD)...
Nu spreek je jezelf tegen.. je zegt in je topicstart dat je hem wel kunt verwijderen in de command prompt?

Ga in de command prompt eens naar die map (CD). Voer daar uit:
code:
1
attrib -s -h -r /S /D

en open de map met je explorer (of type DIR). Welke bestanden staan er dan nog?

• quicks
Nu spreek je jezelf tegen.. je zegt in je topicstart dat je hem wel kunt verwijderen in de command prompt?
Ik kan de mediabestanden wel verwijderen, maar de map niet, behalve als ik die hele toestand uithaal met dat switchen naar command prompt nadat ik het process explorer heb beeindigd. Je hebt gelijk door te zeggen dat ik het process wel weer kan opstarten maar het is een vere van ideaale situatie. Ben op dit moment bezig met het rippen van mijn eigen cd's. Heb soms dus 20 mappen met MP3's. Op het moment dat ik die mappen gekopieerd heb naar mijn removable harddisk, en dus wil weggooien moet ik dus elke keer die hele truckendoos uithalen. Enige wat ik graag wil is gewoon die zooi vanuit explorer verwijderen.
Ga in de command prompt eens naar die map (CD). Voer daar uit:
code:
1
attrib -s -h -r /S /D

en open de map met je explorer (of type DIR). Welke bestanden staan er dan nog?
Niks... Krijg file not found. Map is echt leeg... Het is dus echt het process explorer wat de boel loopt te verstieren...

Greetz,

Dave

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 12:11

nAffie

...

misschien het programma waarmee je ript/download/omzet ff afsluiten?

meh.

• quicks
nAffie schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 08:53:
misschien het programma waarmee je ript/download/omzet ff afsluiten?
Doe ik ook... Geloof me heb echt alles al afgesloten, programma's, processen, 1 voor 1 om te kijken waar het probleem hem in zit.... Maar ligt echt aan die explorer.exe. Dus de vraag is wat in de explorer lockt die mp3's, WAV, etc,etc ? Of zou het misschien iets zijn in combinatie met die nieuwe mediaplayer 10 ? :?

Verwijderd

Hij lockt geen mp3's, WAV, etc. Immers, naar eigen zeggen kun je de bestanden uit de map wel verwijderen. Er is dus nog een hidden bestand wat gelocked is.

Overigens: je hebt je explorer neem ik aan niet om thumbnails staan?

En het attrib truukje? Al geprobeerd?

• zwartemerel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-02 23:02

zwartemerel

uhm.. niets aparts te melden

herstart in veilige modus??

--->--> www.zwartemerel.nl <--<---

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Staat die map ergens in je Mediaplayer als map die constant gescand moet worden? Of files in jke playlist die naar die map verwijzen?

Heb je ook al eens bij msconfig alles uit gezet?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• quicks
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:59:
Hij lockt geen mp3's, WAV, etc. Immers, naar eigen zeggen kun je de bestanden uit de map wel verwijderen. Er is dus nog een hidden bestand wat gelocked is.

Overigens: je hebt je explorer neem ik aan niet om thumbnails staan?

En het attrib truukje? Al geprobeerd?
Ja, attrib truck geprobeerd maar volgens attrib is er geen bestand in de map aanwezig :( Dus dat van dat hidden bestand gaat helaas niet op...

Explorer staat niet op thumbnails... gebruik altijd details...

• quicks
sanfranjake schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:09:
Staat die map ergens in je Mediaplayer als map die constant gescand moet worden? Of files in jke playlist die naar die map verwijzen?

Heb je ook al eens bij msconfig alles uit gezet?
Ik neem aan dat je bedoeld het monitoren van de folders in Mediaplayer? Zoja, dan kan ik je vertellen dat daar geen 1 folder instaat... dus ook dat kan het niet zijn.

Hoe bedoel je alles uitzetten met msconfig? Bedoel je alle startup items?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
quicks schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 22:56:
[...]

Ik neem aan dat je bedoeld het monitoren van de folders in Mediaplayer? Zoja, dan kan ik je vertellen dat daar geen 1 folder instaat... dus ook dat kan het niet zijn.

Hoe bedoel je alles uitzetten met msconfig? Bedoel je alle startup items?
Jups en eventueel ook alle services die mogelijk een probleem kunnen veroorzaken :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

quicks schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 22:52:
Explorer staat niet op thumbnails... gebruik altijd details...
Ah ok.. en staat er bij die details misschien ook een formaat en een speelduur?

• quicks
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 23:27:
[...]

Ah ok.. en staat er bij die details misschien ook een formaat en een speelduur?
Alleen name , size , type en date modified...

• quicks
sanfranjake schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 23:11:
[...]

Jups en eventueel ook alle services die mogelijk een probleem kunnen veroorzaken :P
Naja, weer een klusje voor het weekend! :|

Bedankt voor de info, hou jullie op de hoogte!

Verwijderd

Recovery Console op de Windows XP cd-rom kan ook een oplossing zijn...

[ Voor 209% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 00:59 ]

Pagina: 1