Toon posts:

S-ATA & Neo2 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik heb al heel wat liggen spitten in alle topics hier, maar ik krijg me probleem maar niet gelost. Het volgende:

- Heb een S-ATA 200 GB van maxtor eraan gehangen. Op sata1 connector
- Mijn IDE schijven los gekoppeld, en windows set up gaan draaien, F6 gedrukt, BEIDE drivers van de diskette geinstalleerd.
- vervolgens 3 partities gemaakt (NTFS), en bij het formateren loopt de pc gewoon vast, en blijft op 0% hangen.
- Wat moet ik doen???? ik krijg het niet voor elkaar.

al vast bedankt,, ik zag al dat meer mensen dit hadden, maar nergens heb ik een echte oplossing kunnen lezen...

• XDK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:53

XDK

Er zijn problemen met DiamondMax 10 schijven en nForce3/4 boards zie:
OM FAQ / Beleid kopje Compatibiliteit

Meer probeer eens als work-around het aansluiten van de schiijf op de SATA 3 aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
heb me systeem wel wat overklokt, maar zou dat het probleem veroorzaken dan? prime95 stabiel alles.

Verwijderd

Ik heb hier ook een probleem met de Maxtor DM10 op een MSI K8N Neo4 Platinum.

Formatteren gaat ongelofelijk traag (2,5 uur over 20 GB).

Ik heb firmware versie BANC1G10. Is die nieuwer dan de 1B70, die wordt aangeraden?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de nu de SATA 3 connector gebruikt op het moederbord (zoals hierboven iemand zei) en in de bios wel alle 4 gewoon op 'enabled'

Het loopt nu ineens als een zonnetje, heel raar. Maar blijkt toch dat die sata connector 1 problemen gaf... suc6 verder. Als jou schijf vrij nieuw is, zou ik nog niet meteen gaaf flashen enzo. Heb ik ook niet gedaan btw. Wel een nieuwere mobo bios heb ik.

Ik heb nu eerst windows helemaal kaal op de SATA schijf gezet, en later de IDE's weer erbij aan gehangen. Terwijl daar ook gewoon nog windows op staat. Maar hij boot nu gewoon van de SATA. Dus kan ik mooi alle bestanden overzetten, en strx die schijf formateren en die windows eraf halen. Ik ging toch voor een frisse installatie bewust.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 08:27 ]

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:25
Hmm, ik heb dit ook wel eens gehad.. Ik had er toen geen tijd voor en ben weggelopen. Na 15-20 minuutjes kwam ik terug en wassie toch doorgelopen.

• XDK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:53

XDK

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 21:26:
heb me systeem wel wat overklokt, maar zou dat het probleem veroorzaken dan? prime95 stabiel alles.
Ja zeker zie inleiding van [rml][ Ervaringen] MSI K8N Neo2 (-54G) deel 5[/rml] onder Tips

[ Voor 7% gewijzigd door XDK op 10-08-2005 18:58 ]

• Coyote76
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:40:
Ik heb hier ook een probleem met de Maxtor DM10 op een MSI K8N Neo4 Platinum.

Formatteren gaat ongelofelijk traag (2,5 uur over 20 GB).

Ik heb firmware versie BANC1G10. Is die nieuwer dan de 1B70, die wordt aangeraden?
Controleer of in BIOS de IDE op DMA staat... bij mij ging formatteren ook vreselijk langzaam toen ik de NEO2 voor t eerst ging gebruiken, totdat ik erachter kwam dat DMA dus niet aanstond.
Voordat je BIOS instellingen naar smaak invult is het vaak verstandig om "Load optimised defaults" te doen. Dan wordt IDE op DMA gezet en Hypertransport op 5x ipv 4x.
Verder idd Sata op poort 3 of 4!

• T_I
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-02 09:38

T_I

Coyote76 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 01:16:
[...]

Controleer of in BIOS de IDE op DMA staat... bij mij ging formatteren ook vreselijk langzaam toen ik de NEO2 voor t eerst ging gebruiken, totdat ik erachter kwam dat DMA dus niet aanstond.
Voordat je BIOS instellingen naar smaak invult is het vaak verstandig om "Load optimised defaults" te doen. Dan wordt IDE op DMA gezet en Hypertransport op 5x ipv 4x.
Verder idd Sata op poort 3 of 4!
Mag ik hieruit concluderen dat poort 1 en 2 te brak zijn om gebruikt te worden? Is dat in combinatie met de DM10 of met elke maxtor? Ik heb nu namelijk 2x een DM10 en een DM9 die ik toch graag alle 3 gebruik. Ik heb wel een SATA kaartje extra, maar die had ik eigenlijk voor een andere systeem gepland. (handig om te weten of ik die sweex kaart moet gaan inbouwen, wordt weer kernel compielen enzo...)

[ Voor 31% gewijzigd door T_I op 27-06-2006 11:53 ]

Pagina: 1