Toon posts:

Multimediasysteem van Tweakers.net Best Buy Mei 2005

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor een kennis een media-computer in elkaar gezet volgens dit aanbevolen systeem:
http://www.tweakers.net/reviews/574/3

Ik heb wel wat andere keuzes gemaakt:
Processor AMD Athlon 64 Venice 3000+ (S939, 1,8GHz, 512KB) (anders)
Moederbord Shuttle FN95 nForce3
Koeler ShuttleShuttle Integrated Cooling Engine
Geheugen Twinmos 2x512mb PC3200 (anders)
Videokaart Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB (AGP)
Geluidskaart Realtek ALC655 5.1 channel audio controller AC'97 v2.2
Tv-kaart Hauppauge WinTV PVR-500MCE
Netwerkcontroller Marvel 8001 Gigabit Ethernet network controller
Harde schijf Maxtor DiamondMax10 300GB 16mb (anders)
Dvd-brander NEC ND-3540 16x (Dual-layer, Zwart)
Draagbare opslag Geen (anders)
Behuizing Shuttle SN95G5 (S939)
Monitor Samsung 32 inch LCD-TV 1280x768 DVI 8) (anders)
Toetsenbord & muis Ergonomische Logitech Cordless toetsenbord (anders)
Afstandsbediening Microsoft Media Center Remote & Receiver 2005 NL
Geheugenkaartlezer Geen (anders)

Maar ik heb nog wat problemen en wat vragen.

- De aanknop werkt niet echt prettig. Soms gaat de pc aan soms niet. Een enkele fan draai dan soms wel, maar pc start niet op. Stekker er even uit werkt soms wel, maar niet altijd.
Ik denk zelf dat dit iets met het moederbord te maken heeft. Standby-troep? Iemand? Dit probleem los ik het liefst op.

- MediaCenter gemaximaliseerd en op een tweede LCD scherm kan dan niet met de muis gekomen worden. Maar volgens mij is dit een probleem van de ATI-kaart. Zou het wel met een nvidia kunnen?

- Is het mogelijk om met de huidige TV-kaart teletekst te ontvangen? VTPlus heb ik nog niet draaiend gekregen want hij mist een vreemd dll-bestand (naam vergeten :'( ) Maar na een korte search toen op het internet bleek dat veel mensen met dat probleem zaten. Is het mogelijk om in Microsoft MediaCenter teletekst te ontvangen? Zodat ik bv engelse ondertiteling (nr. 888) voor BCC kan krijgen.

Dan de pc nu niet hier staat maakt het wel wat lastig en misschien zie ik ook wat kleine problemen over het hoofd. Maar dit zijn wel redelijke knelpunten.

Verder top Media-PC met Super scherm geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schop..! :)

Deze vraag wil ik erg graag beantwoord hebben:

Kan je teletekst ondertiteling (bijvoorbeeld teletekst 888 bij BCC) krijgen bij Microsoft Media Center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aub. Ik vind dat aanschakelen van de PC echt vervelend en wil het opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je geprobeerd ergens een andere (normale, geen sweex, qtec of iets dergelijks) voeding te regelen en hem naast te leggen en te testen? Heb je de processor, videokaart, geheugen, etc in een andere computer getest? Ik zou gokken dat het een kapotte/niet goed werkende voeding of moederbord is, maar zeker zijn kan ik niet. Het is een kwestie van componenten uitsluiten. De andere vragen kan ik echt niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 19:49:
Heb je geprobeerd ergens een andere (normale, geen sweex, qtec of iets dergelijks) voeding te regelen en hem naast te leggen en te testen? Heb je de processor, videokaart, geheugen, etc in een andere computer getest? Ik zou gokken dat het een kapotte/niet goed werkende voeding of moederbord is, maar zeker zijn kan ik niet. Het is een kwestie van componenten uitsluiten. De andere vragen kan ik echt niks over zeggen.
dr zit een shuttle koeling in

PSN: djmurcielago