Toon posts:

Problemen MSI K8nNeo4 Platinum & Maxtor DM10 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een net nieuw gebouwde pc staan. De configuratie is als volgt:

Moederbord: MSI K8N Neo4 Platinum
CPU: AMD 64 'Venice' 3500+
2x1 gb kingston ddr 400 dual chanel
Leadtek Geforce 6800GT PCI-E
Voeding Zalman 400 Watt

Ik heb een probleem, waarschijnlijk de harde schijf van Maxtor in combinatie met de S-ata controller van het moederbord.

Het gaat om een Maxtor Diamond 10 ( 6L250SO ). Hij wordt herkend door de BIOS. Alleen wat me al opviel toen ik hem formatteerde, was dat hij enorm traag was. Het formatteren van een partitie van 20 gb duurde 2,5 uur! En het installeren van Windows ging ook erg traag, duurde ook 2 uur.

Toen WindowsXP Pro erop stond, had ik even het idee dat de pc normaal functioneerde, maar al snel bleek dat dit niet waar was. Toen ik SP1 erop wou zetten kreeg ik een blauw scherm, met de foutmelding machine_check_exception. Deze foutmelding kreeg ik ook bij het kopieren van bestanden over LAN.

De volgende ochtend kon windows niet meer starten, met de melding dat de map c:\windows\system32 niet kon worden gevonden.

Ik kan de harde schijf wel formatteren, maar het gaat nog steeds traag. Het werkt niet goed met elkaar. Ik heb gelezen dat je dan mogelijk een bios-update moet doen of de firmware van de HD moet updaten.

De bios van het MOBO heb ik geupdate naar versie 1.5. Dit heeft niets geholpen.

Ik weet niet of een firmware-update van de hd zal helpen. Er zit nu versie BANC1G10 in. Wie weet wat te doen?

Of is de Maxtor DM10 helemaal niet geschikt in combinatie met nForce4 (ultra)?

(zo'n dure pc en dan nog niet willen werken :'( )

Verwijderd

ik heb ook zon zelfde probleem met neo2, krijg hem niet geformateerd. blijft op 0% staan.