Als iemand de moeite doet te reageren op jouw posts, is toch het minste wat je kunt doen lezen wat er staat

Iig komt het erg dom over om direct na een post te vragen naar iets wat erin uitgelegd staat...
en ehm, wat bedoel je met een chipset? is dat zoiets als een tennisset?
Je hebt die FAQ links nog steeds niet gelezen, he...
met andere woorden: als je zelf denkt prof te zijn, blijf dan normaal doen tegen mensen die menen nog student te zijn.
Nu draai je de zaken om. Als jij het beleid en de FAQ leest voor je post, krijg je dit soort opmerkingen niet. Als jij de posts die andere doen om jou te helpen krijg je dit soort posts ook niet.
Als jij denkt op GoT te willen posten, hou je dan toch gewoon aan de registratievoorwaarden waar je je accoord EN bekend mee verklaard hebt

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:11:
Lijkt me geen probleem gevend, aangezien ik al in mijn 1e post schreef dat het systeem altijd heeft gewerkt al.
De strip is er ook ingezet door een PC boer zelf, en die zouden moeten weten wat ze doen.
Maar ik ben aan het zoeken. Thx
Na effe zoeken kom ik erachter dat met Dimm een reepje of printplaatje of RAM bedoeld word: op de ene staat
NNNIX 412A
Dat zal wel HYNIX zijn, Hynix is een van de grote RAMchipbakkers

hy57v561620ct-h
Korea
38ca1304
Bingo. Structuur is 16Mx16
Dit gelijk zien is niet bepaald makkelijk, maar als je gaat googlen ophy57v561620ct-h vind je ergens op de tweede pagina met resultaten dit
antwoord ook
Iig is dit een reep met 256Mb chips (16x16=256

), dus als het 256MB betreft, zullen er 8 chips op zitten. Deze DIMM heeft dan ook 128 datalijnen, dus is het dubbelzijdig (ongeacht of de chips fysiek nu op een of twee kanten zitten).
en de andere is wat moeilijker...effe zien, die kan je er toch niet uithalen als je PC aanstaat he?
Nope, dus kun je toch PC uitzetten, uitnemen en lezen voordat je hier post dat je het niet kunt lezen terwijl het aanstaat
Ik vermoed eerlijk gezegd ESD (zie FAQ voor je vraagt wat dit is...) als ik dit zo lees, maar met zekerheid is het met zo weinig info niet te zeggen.
Geef eens even duidelijk aan:
- wat voor chips zitten er op DIMM #2?
- hoeveel RAM geeft BIOS aan met alleen DIMM #1 erin?
- hoeveel RAM geeft XP aan met alleen DIMM #1 erin?
- hoeveel RAM geeft BIOS aan met alleen DIMM #2 erin?
- hoeveel RAM geeft XP aan met alleen DIMM #2 erin?
- hoeveel RAM geeft BIOS aan met beide DIMMs?
- hoeveel RAM geeft XP aan met beide DIMMs?
Dan pas kunnen we aangeven waar het probleem te zoeken is geweest. Memtest draaien is ook geen overbodige luxe als de BIOS waardes te laag blijken.
De Titanic had het ook altijd gedaan zonder problemen tot die ijsberg...
Overduidelijk is er iets mis, sluit bij voorbaat niets uit
[
Voor 7% gewijzigd door
dion_b op 09-08-2005 23:49
]