Kan ebooks in .CHM formaat niet openen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024
Hoi,

heb een vreemd probleem. Me ebooks in in .CHM formaat openen wel, maar krijg "The page cannot be displayed" (zie screenshot)

ik heb wat research gedaan en weet dat .CHm files worden geopend met HH.exe in windows directory.
Heb een andere HH.exe gedownload en dat geplaatst maar geen verandering.

OP me zus haar pc gaat die ebook gewoon open. Iemand die dit eerder heeft gehad of nog andere adviezen heeft?

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Heb je dat bij alle chm files? Of alleen die je download?
En wat voor OS/SP heb jij en je zus?

Google is your best Friend (I hope)
Issue:
Computers using Windows XP Service Pack 2 or Windows Server 2003 Service Pack 1 will place a block on compiled help files (*.chm) that are downloaded from the Internet. The block will interfere with the operation of the help file and an ‘Action canceled’ or ‘The page cannot be displayed’ error will be displayed in the topic pane. The problem is caused by security features introduced in the service packs designed to reduce vulnerabilities in HTML help.

Workaround:
After downloading the document, open it from the location where it was saved and a security warning will appear. In order to view the help documents properly, the checkmark must be cleared from the ‘Always ask before opening this file’ check box. The files will then open properly from the PC. Alternatively, right-click on the file you want to open, click Properties, and then click Unblock.

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024
ja dus dit had ik ook gelezen in de MS knowledge base. Maar het probleem is dat die workaround niet werkt bij mij.

Als ik right-click and properties zie ik geen enkele UNBLOCK...

Win XP en SP2 heb ik. Zusje's pc is ook WIN XP en SP2...

ik zoek verder hoe ik die workaround werkend kan krijgen in mijn geval.

EDIT: LOL... Heb gevonden waarom het niet werkt. Ik las ergens dat de path die leidt naar je ebook geen "#" characters mag bevatten en teovallig zaten die van mij isn E:\#ebooks\*.chm
Dus ja... # weghalen en dan doet ie het...

[ Voor 24% gewijzigd door wiske80 op 10-08-2005 21:59 ]

• E_RaZoR
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb je toevallig een # karakter in de naam van de directory staan waarin je .chm staat? Verwijzingen naar een pagina in een chm bestand werken namelijk met html links. Probeer de .chm eens in de root van een schrijf te zetten. Grote kans dat het nu wel werkt.

Te laat....

[ Voor 3% gewijzigd door E_RaZoR op 10-08-2005 22:02 ]

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gaar ik had em dus in een share staan

\\intel25\user$\asdasd.chm

en ik maar zoeken wat het nou kon zijn.

$ dus :)

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 21:02
@Executor16; sinds een paar security updates terug is het inderdaad niet meer mogelijk om een CHM via een share te openen. kb896358. Erg vervelend als je zelf ook CHM's zit te maken (op het netwerk uiteraard).
Pagina: 1