Toon posts:

Overclocken van een "oude" AMD XP 2400+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Thuis hebben we een computer:

AMD XP 2400+ , waarvan de CPU Klok: 2031.39 is (via EVEREST bekeken)
Deze zou makkelijk over te klokken moeten zijn, gok ik. Hier heb ik totaal geen verstand van. De temperatuur in dit ding is zonder ventilator: >90Graden (kleine kast, slechte koeler denk ik)
Met de ventilator is de CPU 61Graden, paar standjes hoger en hij blijft vast wel rond de 50/55 Graden hangen.

Het moederbord is: MSI KT4V

Zouden jullie hiervoor een tooltje hebben om over te klokken?
En wat zijn verder de risico's behalve dat hij te warm zou worden? Het moet namelijk niet zo zijn dat hij het a la minute niet meer doet. Hij is namelijk niet alleen van mij.

Greetz, Bert

• unimatrix zero
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-02 10:23
Ik zou om te beginnen de Faq er eens op naslaan :)

Frequently Asked Questions DOC ver. 2.0

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Waarom wil je hem overklokken? Wat is de motivatie?

Hij loopt al vrij warm zie ik. Als je hem overklokt wordt ie alleen maar warmer. Dan kun je bovendien wel eens kuren gaan krijgen.
En als de PC moet blijven werken, aangezien hij niet enkel van jou is, waarom ga je dan risico lopen?
Goed dat is natuurlijk kwestie van zelf weten.

Heb je uberhaupt al gegoogled en GoT af gezocht naar het overclocken van AMD AthlonXP's? Ik zie er namelijk weinig van terug.
De kans is erg groot (nou vrijwel zeker weten) dat je processor multiplier gelocked is. Dus dan kun je enkel overclocken met de FSB en dan klok je ook andere onderdelen mee en kom je niet significant hoger.

Er zijn vast wel tooltjes die softwarematig de FSB kunnen opkrikken. Je kunt het als het goed is ook keurig in het BIOS. Softwarematig kan ik het hier met Speedfan
Hij moet natuurlijk wel je clock generator weten dus dat zul je uit moeten zoeken of je moederbord moet toevallig in het ingebouwde lijstje van Speedfan staan.
Voordat je kunt overklokken met Speedfan moet je wel in het BIOS de optie "Spread Spectrum" op Enable zetten.

[ Voor 134% gewijzigd door Ultraman op 09-08-2005 20:25 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
De reden:
Het lijkt me gewoon een x leuk om ermee te experimenteren, ben ook al druk de FAQ aan het lezen, en de tips die je geeft zal ik zeer gaan gebruiken, zal ook het proggrama even downloaden, en in de bios kijken. En zal tevens doorlezen in de FAQ, staat zeer veel nuttige informatie in.

Bedankt voor je tips :)

Greetz

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:48

sapphire

Die-hard pruts0r

cybersteef schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 20:18:

De kans is erg groot (nou vrijwel zeker weten) dat je processor multiplier gelocked is.
Bij een "oude" XP is de kans lijkt me juist erg groot dat ie unlocked is, tenzij het een oude Palo is.

Gabriël AM5