Dynaudio 5.1 set

Pagina: 1
Acties:
  • 932 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 16:06
Hallo allemaal,

Ben vandaag langs flink wat Hifi winkels gelopen en m'n oren klapperen weer van alle termen die me ter gehoren zijn gebracht. Zijn nu wat dingen onduidelijk dus ik hoop dat hier mensen met wat kennis van zaken me een duwtje in de goede richting kunnen geven.

De configuratie die ik heb uitgezocht tot nu toe:

Speakers:

Front: Dynaudio audience 62

Afbeeldingslocatie: http://jos.large.nu/tweakers/dynaudio/aud62_kersen.jpg

Rear: Dynaudio audience 42

Afbeeldingslocatie: http://jos.large.nu/tweakers/dynaudio/aud42_kersen_esdoorn.jpg

Centre: Dynaudio audience 42c

Afbeeldingslocatie: http://jos.large.nu/tweakers/dynaudio/aud42c_kersen.jpg

Sub: Dynaudio 250

Afbeeldingslocatie: http://jos.large.nu/tweakers/dynaudio/DYN_SUB250_CHERRY.jpg

De speakers ben ik redelijk zeker van wat hierboven staat.

Alleen waar ik tussen twijfel is de centre speaker, of de 42C beter bij deze set past of een 122c

122c is deze:

Afbeeldingslocatie: http://jos.large.nu/tweakers/dynaudio/aud122c_kersen.jpg

Het probleem ligt 'm op dit moment vooral bij de versterker en dvd-speler / recorder.

Ik hoor hier heel veel verschillende verhalen over en waar ik nu tussen twijfel is welke combinatie dvd-recorder en receiver ik nou moet nemen.

Welke ik nu zelf heb uitgezocht:

DVD-recorder --> Pioneer DVR-630H

Receiver --> Pioneer VSX-1015

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

In de winkel wordt ik namelijk niet heel veel wijzer en praten de verkopers alleen maar in termen van.. ja deze dvd speler is een stuk duurder maar heeft dan ook wel een beter loopwerk en de kwaliteit van het geluid is een stuk beter blablabla...

Ik kan hier zelf erg weinig mee en zou dus graag horen wat jullie mening hierover is.

Ook vertelde een verkoper me dat als je een dvd-speler aansluit je m voor cd's analoog moet aansluiten zodat de decoder uit de dvd speler gebruikt wordt. en bij het kijken van dvd's de optic out gebruikt moet worden aangezien anders het dts signaal niet mee komt.

Kortom ik ben het spoor even kwijt...

Verwijderd

Ik vind het zelf altijd jammer om nieuwe speakers te kopen. Er zit zoveel winstmarge op, wellicht hebben ze een paar demo modellen staan of kun je kijken op ebay.de of zo. Kan natuurlijk ook zijn dat je absolute nieuwe wilt, is helemaal je eigen keuze.

Zelf ben ik niet zo weg van de "goedkopere" Dynaudio lijn (understatement). Ook pioneer als versterker zou ik niet kiezen.

Van dvd-spelers weet ik niet veel van. Maar mijn 2 keer zo dure dvd speler klinkt een stuk slechter dan mij losse cd-speler, hoewel er natuurlijk uitzonderingen zijn. Dus als je veel cd's gaat luisteren, kun je daar wellicht rekening mij houden.

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 16:06
Wilde eigenlijk via www.tqs.nl bestellen aangezien daar de prijzen erg aantrekkelijk zijn.

Daarbij komt dat ik de set gewoon in een keer compleet wil aanschaffen en niet weken druk moet zijn met ze overal vandaan halen.

Misschien handig om even te vermelden waarom je niet voor pioneer zou kiezen....

[ Voor 15% gewijzigd door cue op 09-08-2005 20:30 ]

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:00
Ik heb hier het audience-blaadje liggen. Je hebt ook de A122 vloerstaander, 2 woofers en een tweeter in d'appolito (dwz om-en-om), daar is die 122c een center van met dezelfde units, vergelijkbaar geldt voor 42/42c. Vaak is er geen lijn te trekken op typenummers bij spullen, maar dit is nog net wel logisch ;) . Overigens wordt de 122 in het blaadje naar voren geschoven als ht-speaker omdat ie magnetisch afgeschermd zou zijn en het perfecte complement voor de 122c, maar die zal allicht wel duurder zijn. Er is ook de 42w (voor aan wanden) die als samen met de 42 en 42c als ht-combo wordt aangeprezen; omdat je 42 zelf als rear wilt en de 62 vooral een grote broer ervan is zou ik dus de 42c doen. Maar dat is dus op basis van wat ik uit hun brochure haal.

Ik vraag me wel af: hoe ben je op de speakerkeuze gekomen? Heb je ze gehoord en vooral: waaraan heb je ze dan gehoord (heb je een aanknoping voor welke receiver enzo)? Ik weet niet hoe je bij pioneer bent gekomen (ikzelf heb bij het merk zonder verdere rationele onderbouwing een beetje een budgetgevoel), maar je zou eens rond kunnen vragen (of zoeken) wat voor eigenschappen merken vaak hebben en in hoeverre het je aanspreekt. Als je de keuze wat beperkt hebt kun je eens vragen of je ze mag vergelijken om te zien wat je het mooist vindt, dat geldt ook voor de rest van je spullen trouwens.

Het is erg moeilijk, maar luister gewoon eens of je merkt wat de verkoper over "beter geluid" zegt, je koopt je spullen tenslotte om ernaar te luisteren en niet om ermee patserig te doen terwijl je ze helemaal niet mooi vindt (en het is erg lastig dat objectief te doen als je weet dat iets duurder is :P ). Ik zou haast geneigd zijn te zeggen dat het geen schande is eens met een wat lagere prijsklasse te beginnen omdat je dan thuis leert luisteren en opmerkt wat je prettiger zou vinden zodat je een beetje een smaak kunt ontwikkelen, dan kun je als je erachter bent wat gerichter zoeken en ook gerichter advies vragen naar spullen die zijn wat je zoekt. Je moet het zoeken naar wat je mooi vindt toch ergens beginnen en met dure dingen jezelf min of meer dwingen voortaan dat mooi te vinden is een beetje zonde ergens :) .

Het spijt me trouwens als m'n inschatting dat dit je eerste echte audiospullen worden niet klopt, het was een indruk die ik kreeg :) .

[ Voor 6% gewijzigd door Bananenplant op 09-08-2005 23:48 ]

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

Verwijderd

Zoals meneer boven me zegt. Probeer eerst speakers te luisteren met evt de keuze gemaakte versterkter. Ken genoeg mensen die dit soort projecten op het internet kopen en thuis echt niet tevreden zijn over het geluid. Over je gehoor kan je niet twisten want dat is bij iedereen verschillend. Vele vinden (beetje gehyped) BW serie 600 (instappers) geweldig klinken. Terwijl ik ze dof en grof in het laag vind... heb veel liever op mijn denon avc-1 een stel Traingle's of Mission Elegante 83.
Ik bedoel maar.. koop nou niet raak wat verkopers je proberen was temaken met blabla's. Het enige wat ik op recht vind om te zeggen is dat. Als je veel CD luisterd en weining dvd''s. Koop dan een reciever die goed is in Stereo en minder DD6.1 DTS THX SE PC weet ik het al voor lul wratsen. Kan je zeggen dat HarmanKarbon en Denon door veel bladeren en test-site al goed en stevig Recievers die goed zijn in 5.1 en ook goed overweg met Stereo kunnen.
en nog wat... ook al koop je een goede dvd speler van 1500 euro. Die haalt nooit de kwaliteit van een 900 a 1000 euro Cd-speler..domweg omdat de laser van een dvd-lezer teveel ruis veroorzaakt. En ja je hebt dvd/cd spelers met 2laserkoppen maar dan gaan we richting de 5000euro :+ . Dus koop speakers naar je oor-keuze en reciever en dvd speler met evt een losse cd speler (En ik ben niet van pioneer gechameerd...wel eerder Onkyo, Denon, Rotel, Vincent)

Wat is je budget btw?

(alleen als front zal ik in die budget al de Dali Suite II 1.7 nemen... daar krijg ik rode - oortjes van :) )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 00:43 ]

Verwijderd

Sorry dat ik het zeg hoor, maar wat een hoop subjectieve meningen zonder enige referentie:

De "lagere" dynaudio serie minder: meneer is zeker miljonair dat speakers a 500 per stuk in de lage klasse worden ingedeeld. Daarnaast kun je ze wel minder vinden, maar wat dan? Die serie wordt toevallig overal wel enorm goed gewaardeerd, zelf vond ik de dynaudio 52's echt heel erg goed klinken voor het geld (vergeleken met andere speakers).

Pioneer een "budgetgevoel" of ik zou het niet nemen... waar komt dit in hemelsnaam vandaan? die 1015 is de elite lijn van pioneer, en de voorloper de 1014 was tot voor kort de referentie in deze prijsklasse bij de amerikanen. Ik heb deze laatst mogen horen op mijn eigen set en dit is echt een heel mooie receiver: degelijk, mooi gebouwd, een warmer geluid dan de lagere serie pioneers en enorme krachtreserves.

Over de dvd-speler en analoog aansluiten. Ik kan uit eigen ervaring stellen dat het geen zin heeft de dvd-speler analoog aan te sluiten of uberhaupt een cd-speler op je receiver aan te sluiten. Je receiver is degene die het uiteindelijke signaal naar je speakers toe stuurt, als deze dat niet goed kan kun je er nog zo'n goede cd-speler aansluiten, het werkt gewoon niet optimaal. Het verschil tussen mijn cd-speler en dvd-speler op de receiver is redelijk klein, echter wanneer ik ze op mijn stereo receiver aansluit is het echt een groot verschil. Het is maar wat je voorlopig belangrijk vind, maar als je ook nog voor stereo gaat, sluit dat dan apart aan.

• Twilight
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-12-2025
Koop dan een geil bose setje van 2500 Euro, heb je tenminste ook niet van die lelijke grote speakers staan, en er komt een vreselijk geil geluid uit.

www.nanon.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 08:38:
Sorry dat ik het zeg hoor, maar wat een hoop subjectieve meningen zonder enige referentie:

De "lagere" dynaudio serie minder: meneer is zeker miljonair dat speakers a 500 per stuk in de lage klasse worden ingedeeld. Daarnaast kun je ze wel minder vinden, maar wat dan? Die serie wordt toevallig overal wel enorm goed gewaardeerd, zelf vond ik de dynaudio 52's echt heel erg goed klinken voor het geld (vergeleken met andere speakers).

Pioneer een "budgetgevoel" of ik zou het niet nemen... waar komt dit in hemelsnaam vandaan? die 1015 is de elite lijn van pioneer, en de voorloper de 1014 was tot voor kort de referentie in deze prijsklasse bij de amerikanen. Ik heb deze laatst mogen horen op mijn eigen set en dit is echt een heel mooie receiver: degelijk, mooi gebouwd, een warmer geluid dan de lagere serie pioneers en enorme krachtreserves.

Over de dvd-speler en analoog aansluiten. Ik kan uit eigen ervaring stellen dat het geen zin heeft de dvd-speler analoog aan te sluiten of uberhaupt een cd-speler op je receiver aan te sluiten. Je receiver is degene die het uiteindelijke signaal naar je speakers toe stuurt, als deze dat niet goed kan kun je er nog zo'n goede cd-speler aansluiten, het werkt gewoon niet optimaal. Het verschil tussen mijn cd-speler en dvd-speler op de receiver is redelijk klein, echter wanneer ik ze op mijn stereo receiver aansluit is het echt een groot verschil. Het is maar wat je voorlopig belangrijk vind, maar als je ook nog voor stereo gaat, sluit dat dan apart aan.
.

was ik maar miljoenaire op mijn leeftijd. En wie zegt dat ik 500euro voor een speaker budget vind? heb je wel eens gekeken wat die Dali's kosten of Traingle...zelfde prijsklasse dus die opmerking slaat echt nergens op. Wat wel ergens opslaat is je mening over de 1015. Ik heb even Revue du Son (soort van franse Whats-hifi) bij gepakt want ik meende me te herinneren dat de 1015 van pioneer in getest werdt. Ik neem me twijfel gevoel weg naar het lezen van het artikel voor dit model. hij scoort in zijn prijsklasse 16.5 van de 20 punten! Enige min puntje is dat de versterker iets teveel hoog heeft in het 2500hz/10.000hz.. (kwestie van afstellen na instaleren :X )
Verder over de dvd en cd speler... ik hoor het verschil als ik een cd afspeel op mijn denon avc-1 + DVD-3910 of op de Rotel RCD-1072.
Maar goed genoeg geswam enzo.
TS... Enige wat ik je zeg: Ga luisteren voor zo'n budget. Zal zonder zijn als je het 3keer niks vind bij je thuis voorledig geinstaleert

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:17
Over het algemeen schijnen de Dynaudio's erg goed te matchen met NAD versterkers. Ik heb zojuist Dynaudio's Audience 52 SE's aangeschaft en ze in de winkel beluisterd met Rotel en NAD.
Beide klonken erg goed, maar het prijsverschil heeft mij uiteindelijk voor de NAD doen kiezen. Versterker + stand alone CD-speler is dus het eerste wat ik ga upgraden binnen enkele maanden.

Ik adviseer je sowieso bij een goede audioboer te gaan luisteren waar je de tijd krijgt en niet wordt gepushed om iets aan te schaffen. Neem je eigen cd's mee en schakel tussen de speakers. Na def. keuze van je speakers kan je gaan schakelen tussen versterkers en uiteindelijk je set samenstellen. Ik heb bijna drie uur zitten luisteren voor ik wist wat ik precies wilde. Het fijne was wel dat ik die tijd ook echt kon nemen.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:15
Twilight schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:17:
Koop dan een geil bose setje van 2500 Euro, heb je tenminste ook niet van die lelijke grote speakers staan, en er komt een vreselijk geil geluid uit.
Is dit serieus? :o

Verwijderd

NAD versterker, tja als je genoeg geld hebt is dit natuurlijk een must anders moet je gaan voor marantz, onkyo of harman kardon! en let dan vooral bij harman kardon niet op de wattages want die zijn daar over de gehele breedte weergegeven. De boxen die jij voorstelt zijn mij zeer onbekend ik zou dan vooral gaan kijken naar mission, b&w, jbl etc en dan vooral oudere modellen die zijn aantrekkelijk geprijsd.

Verwijderd

Twilight schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:17:
Jij bent zeker weten nog nooit wezen luisteren naar kwaliteits boxen

Verwijderd

Dynaudio staat erom bekend dat ze heel lastig zijn aan te sturen en ik weet zeker dat de Pioneer tekort komt voor deze speakers.

Vraag je zelf ook af of je veel muziek luisterd, of alleen maar films.

Ik zelf heb die keuze ook gesteld en ik sta nu met een erg mooie stereo set te spelen :)

Verder zou ik niet teveel in de DVD speler investeren. Die dalen zo snel in waarde en er komen zo snel weer nieuwere functies uit dat het gewoon niet leuk meer is.
Heb je genoeg aan een DVDspeler met component uitgang, koop dan bijvoorbeeld een Pioneer 575 van 175€ en een goede standalone CDspeler. Heb je veel meer aan.

Ga ook zeker luisteren naar verschillende combinatie versterkers met de Dynaudios.
Een andere versterker kan zoveel uitmaken op de klank van je speakers, dat moet je echt niet onderschatten. Zo kun je luisteren naar een Marantz Receiver en dan denk je 'die speakers klinken goed', vervolgens sluit je een Pioneer er op aan en dan klinken die speakers ineens heel anders ;)

Vermeld ook even je budget.

• Axeman412
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Hoi,

hou er rekening mee dat dynaudio speakers erg vermogen consumerende speakers zijn en daardoor door een versterker met een behoorlijk stevige voeding aangestuurd moeten worden. De speakers zijn allen 4 ohm en vragen veel vermogen om tot hun recht te komen, denk aan Rotel, Arcam en in mindere mate ook NAD maar dan de wat zwaardere modellen, deze kunnen de juiste hoeveelheid vermogen goed leveren, bij pioneer heb ik daar mijn twijfels over.

Kijk eens naar de VSX-AX5Ai-S van Pioneer ik denk dat deze de speakers eens stuk beter aan kan, heeft namelijk een kwalitatief veel betere voeding dan de VSX-1015-S, beter nog zijn van Arcam de alom geprezen AVR 300, van Rotel de RSX-1056, van Nad de T773 of in mindere mate de T763

[ Voor 25% gewijzigd door Axeman412 op 10-08-2005 17:02 ]

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

Verwijderd

Persoonlijk denk ik dat Pioneer geen goede match opleverd met Dynaudio, maar de AX5Ai is wel een prachtig apparaat.
Ik zou eerder NAD, of Marantz kijken. Of de Arcam AVR300, als die binnen je budget ligt uiteraard ;)

• Axeman412
Kijk eens naar de VSX-AX5Ai-S van Pioneer ik denk dat deze de speakers eens stuk beter aan kan, heeft namelijk een kwalitatief veel betere voeding dan de VSX-1015-S, beter nog zijn van Arcam de alom geprezen AVR 300, van Rotel de RSX-1056, van Nad de T773 of in mindere mate de T763

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:37:
Dynaudio staat erom bekend dat ze heel lastig zijn aan te sturen en ik weet zeker dat de Pioneer tekort komt voor deze speakers.
Hoe weet je dit zo zeker? Ik weet wel dat ik achterop mijn yamaha versterker een switch kan zetten of ik 4 of 8 ohm speakers eraan heb hangen, geen idee of dat ook op die pioneer kan. Maar wellicht dat je er nog een voorversterker op moet zetten.... ik zou het in ieder geval inderdaad eerst eens in de winkel proberen, ik denk dat het wel gaat, ik heb ze laatst op een niet al te extreme integrated stereoversterker gehoord en dat ging echt prima.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:37:
Dat valt allemaal wel mee hoor. Heb ze (52 SE) achter een hele zwakke maar goede buizenversterker gehad (10 watt of zo), maar ze deden het prima. Ook achter een kleine NAD en zware Rotel deden ze het goed. Zou er alleen geen 100 euro voor over hebben, want ze klonken heel saai. Er zat niets geen leven in.

Smaak is natuurlijk zeer persoonlijk dus absoluut gaan luisteren. Laat ze maar de versterker die jij op het oog hebt aansluiten op een paar Dynaudio's en neem lekker een middag de tijd. Als jij ze mooi vindt klinken gewoon kopen, want wij hoeven er niet naar te luisteren. (grote voordeel van dyn. is dat ze behoorlijk waardevast zijn)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 18:41 ]

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:17
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:38:

Zou er alleen geen 100 euro voor over hebben, want ze klonken heel saai. Er zat niets geen leven in.
Dynaudio's zijn echte monitoren die zo neutraal mogelijk weergeven. Aanvankelijk lijkt ie saai, maar naarmate je langer luistert ga je ze steeds meer waarderen. Andere speakers klinken inderdaad 'populairder' maar vermoeien na verloop van tijd.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Bashy schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:13:
[...]

Dynaudio's zijn echte monitoren die zo neutraal mogelijk weergeven. Aanvankelijk lijkt ie saai, maar naarmate je langer luistert ga je ze steeds meer waarderen. Andere speakers klinken inderdaad 'populairder' maar vermoeien na verloop van tijd.
Ik heb langere tijd naar dynaudio's geluisterd maar ze konden mij niet bekoren. Ze bleven saai klinken eigenlijk. Het is natuurlijk ook een kwestie van smaak.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-02 18:24
Bor de Wollef schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:23:
[...]

Ik heb langere tijd naar dynaudio's geluisterd maar ze konden mij niet bekoren. Ze bleven saai klinken eigenlijk. Het is natuurlijk ook een kwestie van smaak.
Ik heb al 10 jaar een setje Xennon 3/L's staan en ben er nog erg tevreden mee. Wat dus alleen maar zegt dat TS af moet gaan op wat hij het best vind klinken.

• Axeman412
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:13:
[...]

Hoe weet je dit zo zeker? Ik weet wel dat ik achterop mijn yamaha versterker een switch kan zetten of ik 4 of 8 ohm speakers eraan heb hangen, geen idee of dat ook op die pioneer kan. Maar wellicht dat je er nog een voorversterker op moet zetten.... ik zou het in ieder geval inderdaad eerst eens in de winkel proberen, ik denk dat het wel gaat, ik heb ze laatst op een niet al te extreme integrated stereoversterker gehoord en dat ging echt prima.
Dit is iets wat in de HIFI wereld algemeen bekend is, ik heb zelf een half jaar geleden nieuwe speakers gekocht en heb de Dynaudio audience 42 mee gehad voor een luistertest. Er was mij toen al vetreld dat mijn Yamaha hier moeite mee zou hebben. Toch geprobeerd en inderdaad kwam mijn versterker tekort. De reden dat dit zo is is dat de Dynaudio een gepatenteerd ontwerp heeft van de lage tonen weergever ( bassspeaker ). Het nadeel van het ontwerp van de speaker is dat hij erg veel vermogen opneemt voordat hij echt goed gaat klinken. Veel versterkers hebben een te lichte voeding en kunnen, met name in het lage, niet voor korte duur de bassimpulesen leveren, gevolg is dat je een erg ingehouden geluid krijgt.

Inderdaad kan je achter op de versterkers selecteren dat hij aan 4 en 8 ohm kan leveren, dit veranderd alleen niets aan de bron van je versterker en dat is je voeding.

Ik heb nu zelf gekozen voor de Aucoustic Energy AEGIS EVO 3, dit is een neutrale speaker die goed is te gebruiken op veel versterkers.

Uiteraard is het een persoonlijke keuze, maar mijn advies is ga luisteren met je eigen versterker in een 5.1 opstelling want wanneer je speakers luisterd in een demo ruimte met een versterker die ze daar hebben staan kan je bij thuiskomst negatief verrast worden ( Althans dat vond ik met de Audience 42 speakers ).

Nog een advies, kijk ook eens rond op de Hifi forums die her en der zijn.

http://www.htforum.nl
http://www.hififorum.nl
http://www.avsforum.com ( Amerikaans forum TOP! )
http://www.hometheaterforum.com

Hier zitten vaak veel audiofielen die veel weten over HiFi die zullen je ook goed kunnen adviseren.

• Axeman412
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:38:
[...]

Dat valt allemaal wel mee hoor. Heb ze (52 SE) achter een hele zwakke maar goede buizenversterker gehad (10 watt of zo), maar ze deden het prima. Ook achter een kleine NAD en zware Rotel deden ze het goed. Zou er alleen geen 100 euro voor over hebben, want ze klonken heel saai. Er zat niets geen leven in.

Smaak is natuurlijk zeer persoonlijk dus absoluut gaan luisteren. Laat ze maar de versterker die jij op het oog hebt aansluiten op een paar Dynaudio's en neem lekker een middag de tijd. Als jij ze mooi vindt klinken gewoon kopen, want wij hoeven er niet naar te luisteren. (grote voordeel van dyn. is dat ze behoorlijk waardevast zijn)
Je moet een gewone versterker/reciever niet vergelijken met een 10 watt buizen versterker een buizen versterker is namelijk vaak in het laag een veel betere aansturing voor speakers dan een gewone versterker.

En inderdaad ga luisteren in combinatie met die versterker, maar zet er ook een Rotel, Nad of Arcam naast trust me je gaat het echt horen.

• Bananenplant
Even voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat Pioneer budget is, alleen dat ik bij het idee van het merk niet een erg goed gevoel heb, maar misschien vind ik ze ineens fantastisch als ik ze eens hoor :P . Ik dacht dat ik wel redelijk goed had aangegeven dat de opmerking verder geen enkele relevantie had ;) .

Voor wat het waard is: om cd-spelers te proberen heb ik in de winkel een NAD C 320 met een stel audience 52SE's in de luisterruimte gekregen en ik vond dat geheel erg prettig klinken :) . Ik heb "mijn" speakermerk ontdekt geloof ik ;) .

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-02 18:24
Nja, alleen een beetje balen dat Dynaudio de zelfbouw om zeep geholpen heeft. Vroeger kon je zelf nog met de losse units aan de slag. Daarna zijn ze gestopt met levering aan de DIY markt, weer even begonnen en nu, naar het lijkt weer definitief gestopt. :(

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

ucchan schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:59:
Even voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat Pioneer budget is, alleen dat ik bij het idee van het merk niet een erg goed gevoel heb, maar misschien vind ik ze ineens fantastisch als ik ze eens hoor :P . Ik dacht dat ik wel redelijk goed had aangegeven dat de opmerking verder geen enkele relevantie had ;) .

Voor wat het waard is: om cd-spelers te proberen heb ik in de winkel een NAD C 320 met een stel audience 52SE's in de luisterruimte gekregen en ik vond dat geheel erg prettig klinken :) . Ik heb "mijn" speakermerk ontdekt geloof ik ;) .
Ik had dit gevoel ook bij Denon en Pioneer. Echter heb ik nu zelf de Denon 3805 en een vriend van me heeft de Pioneer AX10Ai. En mijn gevoel was geheel onterecht. Mijn collega heeft JMlab Vocals aan de Pioneer hangen en desondanks dat de klankkleur niet mijn voorkeur heeft klinkt het echt perfect.
Ik heb de duurdere broers (Electra 946) van zijn speakers aan een Yamaha gehoort en voor mij zou dat niet eens een keuze meer zijn na het beluisteren van de Pioneer.

Zelf heb ik Tannoy dual concentrics aan de denon zitten (638 voor, 636 achter, Eyris DCC als center en een Rel Strata V als sub) en ik vind het echt super klinken. Volgens mij heeft Denon bij de komst van de AVC-A1D echt een flinke sprong gemaakt. Ik had oorspronkelijk een Onkyo TX-NR801 bij mijn dealer meegenomen maar heb deze al binnen een week geswapt voor de Denon. (Ik luister altijd thuis, de ruimte is ook belangrijk en het rustig thuis op de bank zitten is een andere ervaring dan gespannen bij een dealer. Luister je eigen set maar eens bij de dealer.)

Natuurlijk zijn bovenstaande conclussies op basis van mijn oren en de genoemde speakers, echter maakt Pioneer wel degelijk versterkers die zich kunnen meten met Onkyo, Yamaha en Denon.

[ Voor 22% gewijzigd door |sWORDs| op 14-08-2005 02:48 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

sWORDs schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 02:36:
[...]

Ik had dit gevoel ook bij Denon en Pioneer. Echter heb ik nu zelf de Denon 3805 en een vriend van me heeft de Pioneer AX10Ai. En mijn gevoel was geheel onterecht. Mijn collega heeft JMlab Vocals aan de Pioneer hangen en desondanks dat de klankkleur niet mijn voorkeur heeft klinkt het echt perfect.
Ik heb de duurdere broers (Electra 946) van zijn speakers aan een Yamaha gehoort en voor mij zou dat niet eens een keuze meer zijn na het beluisteren van de Pioneer.

Zelf heb ik Tannoy dual concentrics aan de denon zitten (638 voor, 636 achter, Eyris DCC als center en een Rel Strata V als sub) en ik vind het echt super klinken. Volgens mij heeft Denon bij de komst van de AVC-A1D echt een flinke sprong gemaakt. Ik had oorspronkelijk een Onkyo TX-NR801 bij mijn dealer meegenomen maar heb deze al binnen een week geswapt voor de Denon. (Ik luister altijd thuis, de ruimte is ook belangrijk en het rustig thuis op de bank zitten is een andere ervaring dan gespannen bij een dealer. Luister je eigen set maar eens bij de dealer.)

Natuurlijk zijn bovenstaande conclussies op basis van mijn oren en de genoemde speakers, echter maakt Pioneer wel degelijk versterkers die zich kunnen meten met Onkyo, Yamaha en Denon.
Maar je noemt hier ook wel het (bijna) duurste segment van deze twee versterkers, maar ik zou er ook erg tevreden zijn...voor filmpjes, bij muziek blijft het toch tegenvallen, dan moet je bijna naar de arcam avr-300...

Over het saaie geluid van dynaudio...ga dan eens kijken naar jmlabs, echt enorm transparant, dynamisch en met een voor mij veel te scherp hoog, of de B&W 700-800 serie, voor mij echter nooit weer een metalen tweeter!!

• Bananenplant
Ik ben wel benieuwd hoe het met de ts is eigenlijk :) . Voor mij trouwens ook geen metalen units in een speaker, de enige die ik prettig vond klinken ermee waren de Monitor Audio S6. Wat je als contrast met de dyns eens zou kunnen proberen is Mission. Zeer betaalbaar en leuke speakers, maar wel een stuk harder. Mocht je bij degenen horen die Dynaudio saai vinden merk je dat dan wel en dat scheelt je waarschijnlijk ook geld ;) .

Maar ik ben zelf vooral benieuwd wat na een paar uur en een paar koppen koffie in de luisterruimte je bevindingen zijn :) . (en in een fatsoenlijke winkel vinden ze het normaal als je dat doet :P )

Verwijderd

Wat is er mis met metalen units? B&W gebruikt volgens mij ook aluminium woofers, JBL titanium tweeters etc.

• Bananenplant
Ik hou er niet van, er staat ook aldoor "ik vind" enzo ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 18:32:
Wat is er mis met metalen units? B&W gebruikt volgens mij ook aluminium woofers, JBL titanium tweeters etc.
Dat is dus precies wat ik zeg, ik vind de B&W tweeter en de jmlab tweeter te "schetterend" om het maar zo te zeggen. Ik heb zelf het idee dat dit is gedaan omdat er steeds meer flim wordt gekeken, en hiervoor zijn dit soort tweeters erg prettig, ook is zo'n tweeter op het eerste gehoord veel "levendiger" dan andere tweeters...maar bij muziek kan het op de langere duur gaan irriteren bij mij...maar dat is gewoon persoonlijk smaak, en daar valt (gelukkig) nog steeds niet over te twisten!
Pagina: 1