freeware registry editors

Pagina: 1
Acties:

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Gezien het sluiten van dit topic open ik even een nieuwe, juist op suggestie van de mod.

Zoals bekend heeft de standaard Windows registry editor nogal wat beperkingen. Zo mis ik iets heel simpel als een zoeklijst door het register, om vervolgens vanuit de resultatenlijst bewerkingen te kunnen uitvoeren.

Nu zocht ik gisteren naar een beter alternatief en kwam daarbij - naast een heleboel commerciele meuk - een interessant gratis alternatief tegen: RegMagik.

Nu ben ik benieuwd: kennen jullie nog andere gratis alternatieven en zo ja, wat zijn jullie ervaringen hiermee? Of wie nog geen ervaring ermee heeft: zou je een alternatieve registry editor uberhaupt vertrouwen? Het gaat immers wel om je systeembestanden....

Verwijderd

ik heb het zelf niet zo op freeware registry editors , je hebt kans dat een keylogger in zit of iets dergelijks die gewoon bepaalde registry bestanden naar een persoon toemailed.

wat bedoel je precies zoeklijst in register ? als je iets moet editen doe je gewoon Ctr+f zoek de string op en wijzig hem , simpel zat .

voor de rest moet je gewoon wat kennis hebben wat het register allemaal doet en heb je heus geen andere editor voor nodig ;)

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 11:43

Sabbi

je denkt aan mij.

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:45:
ik heb het zelf niet zo op freeware registry editors , je hebt kans dat een keylogger in zit of iets dergelijks die gewoon bepaalde registry bestanden naar een persoon toemailed.
Ja, zo kan je wel voor alle software die je niet zelf geschreven hebt bang gaan zijn, alles kan namelijk stiekem je pers info het web op stampen...

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

regmon = goed tooltje zie je allemaal wat er in je registry gebeurd

1) registry moet je eigenlijk niet wijzigen.
2) als je wijzigt weet goed wat je wijzigt.

Tja vanalles

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:45:
wat bedoel je precies zoeklijst in register ? als je iets moet editen doe je gewoon Ctr+f zoek de string op en wijzig hem , simpel zat .
Deze editor heeft een zoekscherm met een totaallijst van resultaten, waar je vervolgens direct in kan editen. Dus een search&replace is dan zo gedaan. Of het verwijderen van een bepaalde veelvoorkomende string is zo gebeurd. Veel makkelijker dan met regedit.exe
voor de rest moet je gewoon wat kennis hebben wat het register allemaal doet en heb je heus geen andere editor voor nodig ;)
Ik zie het verband tussen computerkennis en hulpsoftware niet. Benader jij je pc rechtstreeks in assembly soms?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

vso schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:36:
regmon = goed tooltje zie je allemaal wat er in je registry gebeurd

1) registry moet je eigenlijk niet wijzigen.
2) als je wijzigt weet goed wat je wijzigt.
Een monitor programma is niet het zelfde als een editor, waar de TS om vraagt ;)

Waarom zou je geen weizigingen in je register aan mogen brengen? Er zijn veel dingen die je alleen maar via je register kan doen (of via hulpprogjes die het voor je doen) en mits je een goeie backup hebt en weet hoe je die eventueel zou moeten recoveren, dan is er niets aan het handje :)

Ik vertrouw niet zomaar alle freeware programma's, maar erg populaire programma's of programma's die voortkomen uit projecten van bijvoorbeeld SourceForge, die vertrouw ik meestal wel.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

KICK !

Ik zou liever wat geld neerleggen voor een betrouwbaar programma dan een freeware en anders you now bittorent :p
Pagina: 1