Toon posts:

meningen en/of tips gevraagd bij pc samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik hoop dat de titel een beetje duidelijk. Ik ben graag op zoek naar meningen en/of tips over het samenstellen van een pc. Ik heb zelf wel een pc samen gesteld, maar ik heb nog niet eerder een pc samen gesteld dus wil ik toch graag wat meningen en tips er over. De pc die ik heb samen gesteld is als volgt:

Processor: Intel Pentium4 630 3.0GHz S775
Moederbord: Asus MB P5G DC-V DL Intel S775
Voeding: Forton 400 watt ATX Voeding
Geheugen: 2x DDRAM 1Gb PC3200 400MHz
Harde schijf: 300 Gb 7200rpm SATA 16Mb
DVD Brander: NEC 3540 DVD +/- Rewr 16sp
Videokaart: Gigabyte VGA X700P 256Mb PCI-E

Dit zijn volgens mij de meest belangrijke onderdelen van de pc. De pc zal voornamelijk gebruikt worden voor spellen, videobewerking en voor school. Voor school bedoel ik programma's schrijven in verschillende programeertalen en niet tekstverwerken. Ik heb een budget van € 1500 en dit is wat ik er voor heb samen gesteld (met monitor en dergelijke erbij, maar die onderdelen heb ik niet op genoemd om dat die naar mijn mening niet veel in te brengen hebben). Ik heb deze pc samen gesteld bij Norrod. Ik hoop dat ik hier mee voldoende informatie gegeven heb zodat jullie er je mening over kunnen geven en/of tips kunnen geven. Alvast bedankt voor de reacties :)

Greetz Mtaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het enige dat ik je aan kan raden is er wat meer mem in te zetten (evenals meer geheugen op de videokaart en een grotere hdd).
of je notatie staat gewoon volledig verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
2 vraagjes/opmerkingen:

waarom ga je niet voor DDR2?! even goedkoop/duur en bij een latere config (toekomst..) nog bruikbaar(der)

waarom niet 2 harde schijven? hier staat alles op één harde schijf, als deze crashed, ben je alles kwijt. zet op de eerste (mss kleinere) windows en progs, en op de 2de al je data(muziek,films, bestanden...)

op die manier kan je zelfs een backup van de ene schijf op de andere zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Terw_Dan schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 18:59:
Het enige dat ik je aan kan raden is er wat meer mem in te zetten (evenals meer geheugen op de videokaart en een grotere hdd).
of je notatie staat gewoon volledig verkeerd
Ik vermoed het laatste en ik ben bang dat ie nu helemaal in de war raakt :+.

Verder lijkt me dat dit systeem wel doet wat het moet doen. Die videokaart is wel geen enorm monster, maar voor een beetje niet al te veeleisend gamen voldoet ie wel.

Verder is het misschien nuttig om even aan te geven of je zelf nog twijfelt aan bepaalde onderdelen, en wat gerichter te vragen. De manier waarop je nu een topic begint is niet helemaal de bedoeling.

[ Voor 39% gewijzigd door Orion84 op 09-08-2005 19:10 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DDR of DDR2 zit daar zoveel verschil in dan? In welk opzicht is DDR2 beter dan?

De tip over de harde schijf vindt ik wel een goede tip, maar wat is dan ongeveer een juiste hardeschijf verhuiding? 80gb en 250gb ofzo? Ik heb er niet zo gek veel verstand van die dingen. De vorige computers hadden maar 1 harde schijf dus ik weet niet wat de beste optie is als het gaat over 2 harde schijven

En Orion84 Wat is volgens jou een beter videokaart dan die ik had gekozen? want om eerlijk te zijn heb ik niet zo gek veel verstand van videokaarten. Is Ati of Nvidea beter en naar welke aspecten moet ik kijken bij een videokaart? De videokaart is toch wel het meest voor de spellen :)
Verder ga ik zeker gebruik maken van de tip om gerichter vragen te stellen :)
Ik heb zelf over de voeding eigenlijk ook geen verstand. Waar moet je bij de voeding op letten? Wat is het voordeel dat je hebt als je een betere/zwaardere voeding neemt? Maakt een zwaardere voeding niet meer geluid?

Greetz Mtaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orionpax
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Waarom wil je een INTEL. Voor minder geld heb je een AMD processor en moederbord die gelijke/ beter prestaties leveren. Zeker op het gebied van spellen is AMD de beter. Wat als student ook niet onbelangrijk is dat het verbruik van de AMD vele malen lager ligt en dus goedkoper is qua electriciteitskosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 19:22:
DDR of DDR2 zit daar zoveel verschil in dan? In welk opzicht is DDR2 beter dan?

De tip over de harde schijf vindt ik wel een goede tip, maar wat is dan ongeveer een juiste hardeschijf verhuiding? 80gb en 250gb ofzo? Ik heb er niet zo gek veel verstand van die dingen. De vorige computers hadden maar 1 harde schijf dus ik weet niet wat de beste optie is als het gaat over 2 harde schijven

En Orion84 Wat is volgens jou een beter videokaart dan die ik had gekozen? want om eerlijk te zijn heb ik niet zo gek veel verstand van videokaarten. Is Ati of Nvidea beter en naar welke aspecten moet ik kijken bij een videokaart? De videokaart is toch wel het meest voor de spellen :)
Verder ga ik zeker gebruik maken van de tip om gerichter vragen te stellen :)
Ik heb zelf over de voeding eigenlijk ook geen verstand. Waar moet je bij de voeding op letten? Wat is het voordeel dat je hebt als je een betere/zwaardere voeding neemt? Maakt een zwaardere voeding niet meer geluid?

Greetz Mtaz
Over voedingen staat een hoop informatie in de verschillende FAQ's alhier, ik geloof in "Overige Hardware". Dus daar zou je zelf al eens wat leeswerk kunnen verrichten. Over welke videokaarten goed zijn is ook heel veel op internet te vinden. Benchmarks, prijs/kwaliteit vergelijkingen etc. etc.

Conclusie: doe zelf wat grondiger onderzoek dan enkel een boodschappen lijstje opstellen en hier posten. Daar leer je ook velen malen meer van dan van de eventuele antwoorden die je hier krijgt, omdat je die zoals je zelf al ziet toch vaak niet helemaal begrijpt. Lees verschillende FAQ's en topics hier op GoT door. Zoek tests op voor bepaalde onderdelen. En maak dan een beslissing aan de hand van je budget.

Als je dan daarna nog twijfelt tussen bijvoorbeeld twee videokaarten ofzo, of over een bepaalde hardeschijf configuratie dan kan je altijd hier terecht en zullen we je prima helpen, maar zonder gerichte vragen krijg je enkel een hele hoop replies met door eigen smaak gekleurde opmerkingen. Iedereen zou voor dat budget zo'n systeem toch net ff anders samen stellen, en niemand weet precies wat jij er mee wilt gaan doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 09-08-2005 22:48 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1