Toon posts:

HCC datalimiet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar informatie over hoe HCCnet om gaat met hun FUP.
En dan bedoel ik gebruikerservaringen. Van de helpdesk word je niet echt wijzer, vandaar.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:31
Volgens mij wordt daar niet echt veel naar gekeken. Vriend van me heeft HCC en download toch zeker zo'n 4,5 GB per dag, nog nooit wat van gehoord.

Hij heeft volgens mij dit abonnement: 3200/768 Kbit/s

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 09-08-2005 18:28 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 20:45
ik heb hccnet lite, download per maand iets van 60gig en totaal geen problemen of waarschuwingen.

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 12:47

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

er is geen datalimiet ik download soms wel 100GB per maand en soms ook 30 hoor met de basis variant van 35 euro.

...

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben ook vaak genoeg over de 100gig per maand gegaan.. Nooit problemen gehad. Opzich ben ik wel tevreden over hccnet.

t*r*ng, ik heb net naar de hccnet helpdesk gebeld om te vragen of de abonement prijzen tijdelijk of vast zijn. Antwoord helpdesk: Ik heb geen idee. Ik had echt zo iets van: WTF :? Heb ik een verkeerd nummer gedraaid ofzo :? Bleek het een vrijwilliger te zijn die gewoon thuis zat en een beetje helpdesk zat te spelen. Kijk dat zo iemand lastige vragen niet kan beantwoorden oke, maar dit soort vragen moet hij toch wel weten... Opzich is het wel een goed idee van de hcc om vrijwilligers in te zetten. Ik had namelijk wel meteen iemand aan de lijn en hij was wel vriendelijk.

[ Voor 72% gewijzigd door E-jey op 09-08-2005 20:01 ]

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Ik heb wel hier een daar mensen waarvan ik gehoord, gelezen en gezien heb dat ze afsloten werden of een andere strafmaatregel kregen toegewezen, ikzelf heb er nooit problemen mee gehad en draai regelmatig emule en andere programma's die veel bandbreedte verbruiken.
Dus ik denk dat het wel mee zal vallen.
p.s.
Ik gebruik het lite abo van hccnet.

[ Voor 10% gewijzigd door RoadKill21 op 09-08-2005 19:58 ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
E-jey schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 19:46:
Ik ben ook vaak genoeg over de 100gig per maand gegaan.. Nooit problemen gehad. Opzich ben ik wel tevreden over hccnet.

t*r*ng, ik heb net naar de hccnet helpdesk gebeld om te vragen of de abonement prijzen tijdelijk of vast zijn. Antwoord helpdesk: Ik heb geen idee. Ik had echt zo iets van: WTF :? Heb ik een verkeerd nummer gedraaid ofzo :? Bleek het een vrijwilliger te zijn die gewoon thuis zat en een beetje helpdesk zat te spelen. Kijk dat zo iemand lastige vragen niet kan beantwoorden oke, maar dit soort vragen moet hij toch wel weten... Opzich is het wel een goed idee van de hcc om vrijwilligers in te zetten. Ik had namelijk wel meteen iemand aan de lijn en hij was wel vriendelijk.
Dat is een verdomd slim idee waar volgensmij HCCnet nu dan echt de eerste mee is die het gebruikt. Toch het gevoel van een club en ons-helpt-ons. 't Idee is al heel oud om natuurlijk de helpdesk niet bij elkaar te zetten maar gewoon thuis. Maar de toevoeging van vrijwilligers, geweldig.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 09-08-2005 20:21 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• E-jey
  • Niet online
bjck schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 20:20:
[...]

Dat is een verdomd slim idee waar volgensmij HCCnet nu dan echt de eerste mee is die het gebruikt. Toch het gevoel van een club en ons-helpt-ons. 't Idee is al heel oud om natuurlijk de helpdesk niet bij elkaar te zetten maar gewoon thuis. Maar de toevoeging van vrijwilligers, geweldig.
Het enige is, is dat ze de vrijwilligers iets beter mogen inlichten.

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
gemiddeld 70-80 gig per maand, nooit problemen.

kheb adsl xl variant.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 18:37
E-jey schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 19:46:

weet je zeker dat je neit per ongeluk naar de hcc helpdesk hebt gebeld? dus naar die van de vereniging zelf?

PSN: djmurcielago

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
heb idd ook wel eens vrijwillger aan de lijn gehad, was erg vriendelijk en had cker verstand van zaken. Hij had alleen geen rechten genoeg om mijjn probleem op te lossen, dus moest alsnog morgen terug belle ;)

Dataverkeer wordt sinds maart al niet meer bijgehouden omdat hun dataverkeer tel systeem alweer/nog steeds stuk is. Ze schrijven hier dus ook geen facturen voor uit mocht je "eroverheen gaan". Zelf wel eens 250 gig in 1 maand gedownload, niks van gehoord (ADSL Pro 8)

• hellboy123
DutchTSE schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:02:
heb idd ook wel eens vrijwillger aan de lijn gehad, was erg vriendelijk en had cker verstand van zaken. Hij had alleen geen rechten genoeg om mijjn probleem op te lossen, dus moest alsnog morgen terug belle ;)

Dataverkeer wordt sinds maart al niet meer bijgehouden omdat hun dataverkeer tel systeem alweer/nog steeds stuk is. Ze schrijven hier dus ook geen facturen voor uit mocht je "eroverheen gaan". Zelf wel eens 250 gig in 1 maand gedownload, niks van gehoord (ADSL Pro 8)
bij mij wordt alles gewoon netjes weergegeven hoor. >:)

misschien bij jou niet omdat pro 8 via bbned loopt?(correct me if im wrong..)

ohw: lol ik kijk net ff en zie dat het bijgewerkt is tot en met de maand juni :o

• Houston3
  • Laatst online: 16-02 15:07

Houston3

ole

ik ben een aantal keer over de 250 geweest en je hoort echt niets van ze, daarbij moet ik vermelden dat ik zeer bent te spreken over de korte installatieperiode met aanvragen, en het internet is in 1 jaar maar 1x down geweest en dat was nog vrij kort ook.

• hellboy123
volgens mij wordt dit meer een pose topic, iedereen gaat elkaar proberen te overtreffen met het aantal gig per maand... en idd in de 2 jaar dat ik het nu heb is het maar 2 keer down geweest. 1x snachts en een keertje overdag maar dat was maar 10 minuten ofzo. En natuurlijk als kpn de snelheid ging verhogen wat storinkjes maar die hadden mensen met andere providers ook.

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Zit ik hier in belgië met 10 GiB limiet :(.

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-02 12:29
lord-evil schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 19:43:
Dat is balen. Gelukkig niet in NL. Heb zelf download ik heel wisselent. In Juli had ik 125,7GB. En 1 dag 24GB. Zal tog erg zijn als je een limiet had. Alleen moet ik een andere router/modem(actel). Die van mij loop elke keer vast door dat er teveel porten worden aangemaakt. Kan maar 255 porten routeren.

[ Voor 20% gewijzigd door Calamor op 10-08-2005 19:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook nog iemand aanwezig die 200/300 of meer download ?

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
lord-evil schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 19:43:
ik 20 :( (telenet) ze zouden in belgie is dringend die limieten moeten laten vallen, je betaalt je blauw voor een deftige download

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

hellboy123 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 19:35:
volgens mij wordt dit meer een pose topic, iedereen gaat elkaar proberen te overtreffen met het aantal gig per maand...
Ik weet van een studentenhuis wat 1300-1600Gbyte per maand doet. Welliswaar bij een ander dan HCC-net, dus zie het maar als doelstelling, niet als gebruikerservaring.

})

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
je hebt van die studentenhuizen op campusnet van tu twente , verbruiken den ik ook wel iets van een paar TByte per maand ;)

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Ik zit zo op de 100 GIG per maand maar heb nog nooit een melding gehad. :D

Verwijderd

Neem alleen geen HCCnet als je via de newsservers wil gaan werken.
Die zijn zwaar klote. :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:14:
Neem alleen geen HCCnet als je via de newsservers wil gaan werken.
Die zijn zwaar klote. :'(
Ik heb soieso betaalde... as for HCC net... ik lurk me 24/7 een ongeluk aan dvds whatever- eindescore ligt op 2/3 honder gb... geen enkel probleem, ze zijn erg makkelijk. =) aanrader dus. Nooit problemen mee gehad, op welk gebied dan ook.

Verwijderd

Geldt voor de ADSL PRO 8 ook de fair-use policy???

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:29:
Geldt voor de ADSL PRO 8 ook de fair-use policy???
Yep, sterker nog, ik zit aan hetzelfde abonnement te denken

Verwijderd

Topicstarter
Nog meer "grootverbruikers" (200/300 Gb of meer) bij HCC ?

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:41
Een keer over de 200GB gegaan bij HCC-net...geen problemen of e-mails :D Ook op de site is nergens iets te vinden over 'datalimieten. Wel hebben ze het op sommige plaatsten over een FUP maar nergens staat er een getalletje bij.
Ben ook een groot verbruiker met soms 150GB per maand. Nog nooit e-mails of wat dan ook gehad.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
En hoe zit het met ftp bij hccnet? Nog mensen die daar bij een bepaalde datalimiet afgesloten zijn geweest?

Verwijderd

Damn heb ik net die Pro 8 verbinding vandaag, doe ik ff de postcode check, zie ik gvd dat ADSL2+ ook ineens beschikbaar is hier!!!

Dat was toen ik pro 8 bestelde (15 dagen geleden) nog niet zo, en zit dus nu zeker 12 mnd vast aan dit hccnet abbotje :/
had daarvoor al een mailtje gestuurd naar hccnet of ze ook adsl2+ gingen leveren via bbned, maar ze zeiden van niet :(

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
misschien kan je 'upgraden' daarheen?

Verwijderd

Ik heb nu een lite abbo (1600/512) en ik heb een aantal maanden lang meer dan 300 GB/maand gedownload. Dit was geen probleem.

Overigens doe ik nu weer wat rustiger aan. Ga binnnenkort wel over naar Adsl L (4096/1024) voor 29,95 i.p.v. het lite abbo van 34,95.
Pagina: 1