Toon posts:

Epox 8K3A+ & 2800+ cpu veroorzaken BSOD's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gister mijn oude 1700+ CPU vervangen door een 166fsb 2800+ CPU op mijn Epox 8K3A+. Bios is geupdate, van te voren ook even gechecked op internet of dit uberhaupt wel kon en aangezien er al verscheidene tests waren gedaan door hardware sites met deze configuratie had ik er de volste vertrouwen in ....

Totdat ik BSOD's begon te krijgen. Heel spontaan, ene keer gaat het allemaal 2 uurtjes vrolijk door, andere keer klapt ie er na 5 min. al uit. Kan er op internet niks over vinden. Voltages heb ik nog even mee lopen spelen maar dat maakt voor als nog niets uit (heb alleen voltage van de VCore aangepast). CPU wordt max 59 graadjes

Verdere specs systeem:

350W AOpen PSU
EPOX 8K3A+
2800+ Barton
2x 512mb PC3200
ATI 9800SE @ PRO
NEC DVDRW
ASUS DVDROM
FDD
USB 2.0 PCI
Creative SB128
WLAN PCI

Zou het aan de voeding kunnen liggen overigens? Heb er ook nog 4 USB apperaten aan hangen (waarvan er 3 constant gebruikt worden)

Het BSOD scherm zegt niets bijzonders, alleen dat er een bijzondere fout is opgetreden bladiebladiebla.

Please help me B)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 18:15 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Hmm ik kom met een xp2400mobile op 2500mhz zelfs, xp3600+
Fsb200 deed dit mobo bij mij.

Gewoon wat klooien met de instellingen, ik denk dat je geheugen niet goed meewerkt etc
Vddr voltage zou je dus moeten verhogen in dat geval

[ Voor 14% gewijzigd door ToFast op 09-08-2005 18:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met wat voor stappen kan ik dat dan doen zonder iets te beschadigen?

Heb nu ingesteld (aangepast)

Vcore : 1,675 (standaard 1,650)
Vddr : 2,60 (standaard 2,50)

Verwijderd

Topicstarter
Even een trapje.

Heb met Epox gemaild, CPU zou gewoon moeten werken.

Nu ben ik er wel achter wat voor een errors ik krijg.

voor de omschakeling naar een 2800+
Soms rare errors van SVChost waarbij deze een memory error tegen kwam (geen BSOD maar gewoon een pop-up)

na de omschakeling naar een 2800+
Constant BSOD's in WinXP met de melding 'PAGEFAULT_IN_NON_PAGEAREA'
De SVChost errors zijn ook nog aanwezig.

Ik heb met memtest86 mijn 2 geheugen modules getest. Samen kreeg ik constant fouten, los van elkaar kreeg ik bij ééntje fouten. Degene die het goed deed heb ik vervolgens erin gelaten en braaf WinXP opgestart... boem bam meteen weer een BSOD ... ik wordt echt gek :(

In de bios heb ik alles ook al weer een keer op default gezet, hielp niets.

Warmte CPU : 55 - 59 graden, lijkt me sterk dat het daaraan ligt.