Ik heb 3 dagen geleden een (nieuwe) 512MB Apacer MMC kaart gehad. Ik heb daar nu nogal dubieuze problemen mee.
Zodra ik de kaart op mijn Windows XP PC format als FAT (16?) dan geeft de verkenner aan dat de kaart half vol is, data is op de kaart echter niet te vinden. Ik kan er data op zetten maar dus slechts ±260mb
Zodra ik de kaart op mijn Windows XP PC format als FAT32 ziet de ruimte op de kaart er goed uit maar zodra ik begin te schrijven houd hij er na een tijdje (waarschijnlijk zo rond de 260mb) mee op.
Wanneer ik
Ik moet er bij vermelden dat de kaart in het begin, nadat ik hem op m'n moeder d'r Windows 2000 laptop had geformatteerd, wel werkte. Dit werkt overigens niet meer.
Is hier een oplossing voor? Zijn bad sectors op een MMC kaart niet een beetje vreemd?
Ik gebruik een goedkope digiconnect 21in1 cardreader van de MyCom.
Zodra ik de kaart op mijn Windows XP PC format als FAT (16?) dan geeft de verkenner aan dat de kaart half vol is, data is op de kaart echter niet te vinden. Ik kan er data op zetten maar dus slechts ±260mb
Zodra ik de kaart op mijn Windows XP PC format als FAT32 ziet de ruimte op de kaart er goed uit maar zodra ik begin te schrijven houd hij er na een tijdje (waarschijnlijk zo rond de 260mb) mee op.
krijg ik dan als melding.the drive cannot find the sector requested
Wanneer ik
code:
doe krijg ik het volgende:1
| format x: /a:8192 |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| 521,371,648 bytes total disk space.
260,710,400 bytes in bad sectors.
260,661,248 bytes available on disk.
8,192 bytes in each allocation unit.
31,819 allocation units available on disk.
16 bits in each FAT entry. |
Ik moet er bij vermelden dat de kaart in het begin, nadat ik hem op m'n moeder d'r Windows 2000 laptop had geformatteerd, wel werkte. Dit werkt overigens niet meer.
Is hier een oplossing voor? Zijn bad sectors op een MMC kaart niet een beetje vreemd?
Ik gebruik een goedkope digiconnect 21in1 cardreader van de MyCom.
[ Voor 6% gewijzigd door DoubleJ op 09-08-2005 18:09 ]