Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[malware] Hoe Hacktool.Rootkit te verwijderen? *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.980 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
een vriend van me heeft dit virus

Hacktool.Rootkit

norton (2004) ontdekt hem wel,maar kan hem niet verwijderen/quarantene zetten
wat moet ik nu doen? ik heb me suf gezocht maar er staat nergens concreet wat te doen.
wie wil me helpen?
groeten

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Google biedt toch al bij het eerste resultaat deze link waar toch ook wel removal instructions staan. ;)

offtopic:
Ik pas nog even je topictitel aan. :)

Signature

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:25

-

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hacktool.Rootkit zegt (mij) zo weinig, http://securityresponse.s...ata/hacktool.rootkit.html (in de safe mode) lijkt me duidelijk.

Anders: toon even wat initiatief en probeer wat zaken zoals die hier in B&V topics al heel vaak zijn behandeld ;)

Scan bijv. de files met een andere scanner (zoals alle scanner side op Jotti's site staan, of knikker gewoon NAV er af en installeer en update een andere scanner) zodat je meer weet over waar jullie/we mee te maken hebben.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Bij een rootkit is het vaak het best om het operating system helemaal opnieuw erop te zetten. Het alternatief is alle onnodige processen stoppen, bestanden scannen, nalopen, en verwijderen wat te verwijderen valt. Als dat niet lukt, kijk dan of er niet stiekem nog een proces draait. Maar bij een goed geschreven rootkit kun je niets vertrouwen. Vandaar dat de re-install de veilige optie is. Vanuit deze situatie verder gaan zal de nodige kennis en ervaring vereisen, om verdachte zaken te kunnen herkennen.

offtopic:
"een vriend"... jaja ;)