Vervaagd Beeld: Eizo Flexscan T965

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een 21" Trinitron CRT namelijk een Eizo FlexScan T965:
http://www.eizo.com/support/discontinued/crt/t965.asp

Ik heb hem een tijdje gebruikt zonder problemen, maar sinds kort vertoont hij nogal wat kuren.
Als ik hem aandoe, heb ik mooi scherp beeld, maar jammer genoeg duurt het niet lang. Na 6 a 7minuten begint het beeld te vervagen, na 1 a 2 minuten later is fijne text niet meer leesbaar (ik draai 1600 * 1200 @ 100hz). Als 3D Kaart heb ik een GeForce 6800LE. Als ik de monitor een half uurtje aanlaat springt het beeld zwart, en springt METEEN weer terug, met mooi scherp beeld die zo'n 5 minuten lang blijft. Degaus heb ik al geprobeerd maar heeft niet geholpen.

Toevallig begon het probleem een paar dagen nadat ik een nieuw stekkerdoos had gekocht, het kan zijn dat het daaraan ligt. De stekkerdoos is aangesloten op 1 stopcontact die in mijn kamer is. En d.m.v 2 stekkerdozen zijn daar een stuk of 7 apparaten op aangesloten.

Heeft iemand dit probleem al eens gehad? Weet iemand toevallig een mogelijke oplossing? Het kan ook zijn dat de monitor gewoon kapot is, maar vind het zeer zonde om meteen naar die conclusie te springen.
Als je meer info nodig hebt, ask me!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 14:50

Bejit

Svenska Faderland

Ik had precies hetzelfde met men 2de hands 21 inch Eizo scherp.

Ik heb toen ook allerlei dingen geprobeerd, maar ik kreeg het beeld niet meer scherp.

Het rare was als je een game speelde, dat het beeld helemaal scherp was en dan weer uit de game was het beeld weer voor 7 minuten scherp.

Ik heb toen maar een nieuw monitor gekocht.

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jammer, misschien moet ik dus toch maar een nieuwe monitor kopen. Brb even een 5de hypotheek regelen.

Of weet iemand anders misschien een mogelijke oplossing?

Of misschien wat advies over een goeie 19" TFT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Het zou kunnen dat hij de hoge resolutie niet goed aankan.
Je speelt het spel vast niet op 1600x1200, vandaar dat dat wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 19:13
ik weet niet hoe oud ie is maar eizo heeft 5jr garantie
je kan ze es proberen te bellen

www.eizo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rico_fxp schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 19:59:
ik weet niet hoe oud ie is maar eizo heeft 5jr garantie
je kan ze es proberen te bellen

www.eizo.nl
Dit ding heb ik gekregen van mijn oom, hij is manager bij een helpdesk kantoor. Het kantoor besloot om over te stappen naar TFT, en gaven de CRT's gratis weg, en aangezien mijn oom manager is, kreeg hij ook gratis eentje. Hij besloot deze gratis aan mij te geven. Dus ik heb geen bewijs van aankoop ofzo, garantie is dus taboe voor mij :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 16:48

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:31:
[...]

Dit ding heb ik gekregen van mijn oom, hij is manager bij een helpdesk kantoor. Het kantoor besloot om over te stappen naar TFT, en gaven de CRT's gratis weg, en aangezien mijn oom manager is, kreeg hij ook gratis eentje. Hij besloot deze gratis aan mij te geven. Dus ik heb geen bewijs van aankoop ofzo, garantie is dus taboe voor mij :(.
Ik weet niet hoe de garantie bij EIZO geregeld is, maar als dat een beetje goed zit kun je misschien met serienummer/productiedatum achterhalen of je uberhaupt nog recht op garantie hebt. Misschien dat ze je willen helpen zonder aankoopbon.

Je kunt het altijd proberen natuurlijk. Gewoon vertellen dat je een monitor heb kunnen overnemen van iemand en dat je benieuwd bent of je nog garantie hebt en of het genoemde probleem daaronder valt.
Pagina: 1