Toon posts:

HP Pavilion ZD8185EA Laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een laptop. De laptop die ik op het oog heb is de HP Pavilion ZD8185EA. Zie hier:

http://h10010.www1.hp.com...%20Notebook&lang=nl&cc=nl

Bij de specs staat de videokaart niet beschreven, maar er zit een ATI mobility X600 kaart in met 256 MB geheugen.

De laptop moet voor mij een echte desktopvervanger zijn en wil er eigenlijk "alles" mee doen (dus ook gamen ;) )

Mijn vraag aan jullie is, maak ik hiermee een goede keuze? Wat zijn de zwakke punten? De videokaart is deze goed?

Als jullie alternatieven hebben, hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Ik heb verder alles afgezocht, en kon niet echt reviews vinden, alleen op kieskeurig.nl.

Alvast bedankt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:52
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:26:
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een laptop. De laptop die ik op het oog heb is de HP Pavilion ZD8185EA. Zie hier:

http://h10010.www1.hp.com...%20Notebook&lang=nl&cc=nl

De laptop moet voor mij een echte desktopvervanger zijn en wil er eigenlijk "alles" mee doen (dus ook gamen ;) )

Mijn vraag aan jullie is, maak ik hiermee een goede keuze? Wat zijn de zwakke punten? De videokaart is deze goed?

Als jullie alternatieven hebben, hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Ik heb verder alles afgezocht, en kon niet echt reviews vinden, alleen op kieskeurig.nl.

Alvast bedankt.
Ik zie alleen geen grafische kaart staan, het is toch geen on-board rommel denk?
Anders valt er niet mee te gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ID-College schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:30:
[...]

Ik zie alleen geen grafische kaart staan, het is toch geen on-board rommel denk?
Anders valt er niet mee te gamen :)
Er zit een ATI Mobility X600 in met 256 MB geheugen. Niet onboard dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:41
Duidelijk minpunt is echt de 4200rpm harde schijf.. dat is echt traag.
Ook kan ik nergens ontdekken wat voor videokaart erin zit, dus dat zal wel niet veel zijn, waarschijnlijk een of ander Intel gevalletje met shared memory. Gamen kun je dan dus vergeten.

Verder kun je dit ding imo niet echt een laptop noemen, maar meer een "desktop replacement". Hij heeft een 17" scherm, is dus enorm en weegt dan ook 4,22Kg! Verder zit er geen mobiele processor in maar een "gewone" P4, wat dus betekent dat je maar een korte accutijd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HyperioN. schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:35:
Duidelijk minpunt is echt de 4200rpm harde schijf.. dat is echt traag.
Ook kan ik nergens ontdekken wat voor videokaart erin zit, dus dat zal wel niet veel zijn, waarschijnlijk een of ander Intel gevalletje met shared memory. Gamen kun je dan dus vergeten.

Verder kun je dit ding imo niet echt een laptop noemen, maar meer een "desktop replacement". Hij heeft een 17" scherm, is dus enorm en weegt dan ook 4,22Kg! Verder zit er geen mobiele processor in maar een "gewone" P4, wat dus betekent dat je maar een korte accutijd hebt.
Er zit een ATI mobility X600 met 256 MB geheugen in. Het moet ook een desktop replacement zijn hoor. De accutijd vind ik verder niet zo heel erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:48:
[...]

Er zit een ATI mobility X600 met 256 MB geheugen in. Het moet ook een desktop replacement zijn hoor. De accutijd vind ik verder niet zo heel erg belangrijk.
Dan is het misschien wel een goede keuze.. Zeker als je hem niet echt veel gaat verslepen, dan maakt de grootte (17") en het gewicht (4,22KG) ook niet zo veel uit. Alleen die 4200rpm schijf blijft jammer.. misschien dat je deze kan vervangen door een sneller model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb sinds een paar weken een ZD8155EA en ik ben toch overwegend ontevreden over de laptop.
Deze heeft bijna dezelde spec's, alleen dan met 3Ghz cpu, kleinere HDD en een 128MB x600.

Qua degelijkheid zit het enorm goed, scherm is bijzonder fraai, speakers en performance allemaal dik in orde. Het grote nadeel is alleen de desktop Pentium4 processor.
Accu houd het ongeveer een uurtje uit.

Maar (voor mij) het grote nadeel. Die laptop is net een ventilerende straalkachel. Ontzettend hoeveel warme ie afgeeft. Zomaar 'even op de schoot' nemen is met deze laptop er niet bij, de warmte is gewoon oncomfortabel en ook slecht voor je laptop, er zitten 3 fan's aan de onderzijde, deze moeten ten alletijde wel vrij hun lucht kunnen 'opzuigen'.
Ermee werken op een buro gaat prima, echter vind ik het behoorlijk irritant dat de laptop voor mijn beleving meer geluid maakt dan mijn desktop pc. De fan's draaien vrijwel continu, Gemeten in DB's zal ie vast minder geluid produceren als een PC maar die staat ook meer dan een meter (en vaak onder een buro) van je af. Omdat je dichter bij de laptop zit hoor je hem goed blazen de hele tijd.

3+Ghz power is leuk, maar de warme is voor mij toch een groot nadeel geworden.
Mijn volgende laptop wordt toch weer een centrino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Madshark schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 06:44:
Ik heb sinds een paar weken een ZD8155EA en ik ben toch overwegend ontevreden over de laptop.
Deze heeft bijna dezelde spec's, alleen dan met 3Ghz cpu, kleinere HDD en een 128MB x600.

Qua degelijkheid zit het enorm goed, scherm is bijzonder fraai, speakers en performance allemaal dik in orde. Het grote nadeel is alleen de desktop Pentium4 processor.
Accu houd het ongeveer een uurtje uit.

Maar (voor mij) het grote nadeel. Die laptop is net een ventilerende straalkachel. Ontzettend hoeveel warme ie afgeeft. Zomaar 'even op de schoot' nemen is met deze laptop er niet bij, de warmte is gewoon oncomfortabel en ook slecht voor je laptop, er zitten 3 fan's aan de onderzijde, deze moeten ten alletijde wel vrij hun lucht kunnen 'opzuigen'.
Ermee werken op een buro gaat prima, echter vind ik het behoorlijk irritant dat de laptop voor mijn beleving meer geluid maakt dan mijn desktop pc. De fan's draaien vrijwel continu, Gemeten in DB's zal ie vast minder geluid produceren als een PC maar die staat ook meer dan een meter (en vaak onder een buro) van je af. Omdat je dichter bij de laptop zit hoor je hem goed blazen de hele tijd.

3+Ghz power is leuk, maar de warme is voor mij toch een groot nadeel geworden.
Mijn volgende laptop wordt toch weer een centrino.
Maar qua prestaties dan? Zijn deze acceptabel voor nieuwere games? En hoe zit het met de videokaart, is dit een goeie?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De harddisk is 4200 rpm, een beetje aan de lage kant. Kom ik hiermee in de problemen als ik games wil spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
In principe wordt er in moderne games weinig meer van de harddisk gelezen tijdens het spelen.. Alleen het opstarten van het spel en het laden van levels zal langer duren dan met een 5400rpm schijf.
Pagina: 1