Toon posts:

De fan van mijn Dell 8400 begint te loeien zodra ik een 3D a

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier pas geleden 9 identieke Dell Dimension 8400 PCs gekocht.
Allemaal met een GeForce 6800 GT grafische kaart.
Die doen het allemaal goed, op 1 na. Die begint als een stofzuiger te loeien (koelfan) zodra er een 3D applicatie opgestart wordt. De PC functioneert verder wel goed, maar we hebben hem niet in gebruik genomen om te voorkomen dat er iets doorbrandt. Ook vermoeden we dat hij te veel energie verbruikt als de fan aanslaat.
De Dell support engineer adviseert me om alles te herformatteren en XP opnieuw te installeren.
Omdat we helemaal niets geinstalleerd hadden behalve dan een 3D app lijkt me dat een beetje zinloos.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:01
formatteren slaat dus echt nergens op.
Ik denk dat de graka wat warmer wordt, dus dan gaat de fan sneller draaien om de hitte te kunne verwerken :)

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:23
Ik zou zeggen; stuur em óf retour óf check of de fan goed vast zit/vervang em ;)

Verwijderd

Waar kan je zo'n fan kopen ? want de mijne uit een 8250 is dood :(

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:48

breinonline

Are you afraid to be known?

Fans vervangen is vaak lastig omdat deze steeds andere maten hebben en daardoor in de regel lastig te krijgen zijn. Maar in de pricewatch staan genoeg producten die je videokaart kunnen koelen :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 23:20
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:26:
We hebben hier pas geleden 9 identieke Dell Dimension 8400 PCs gekocht.
Allemaal met een GeForce 6800 GT grafische kaart.
Die doen het allemaal goed, op 1 na. Die begint als een stofzuiger te loeien (koelfan) zodra er een 3D applicatie opgestart wordt. De PC functioneert verder wel goed, maar we hebben hem niet in gebruik genomen om te voorkomen dat er iets doorbrandt. Ook vermoeden we dat hij te veel energie verbruikt als de fan aanslaat.
De Dell support engineer adviseert me om alles te herformatteren en XP opnieuw te installeren.
Omdat we helemaal niets geinstalleerd hadden behalve dan een 3D app lijkt me dat een beetje zinloos.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
ik denk dat de heatsink NIET helemaal goed contact maakt met de Core. en dat hij gewoon veels te warm word en de fan OVER-toeren gaat maken.. kan je meschien een paar foto's maken?, kan ons erg helpen :)

Verwijderd

Kast open == garantie weg.

Gewoon terug naar Dell, zelf eraan zitten levert alleen maar ellende op.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:14:
Kast open == garantie weg.

Gewoon terug naar Dell, zelf eraan zitten levert alleen maar ellende op.
uhm nee, zitten geen stickertjes hiero op en dat ding is juist nog eenvoudiger open te maken dan wat voor kast dan ook ;)

offtopic:
die 6800 is een GTO, kijk maar eens in het 6800GT topic, heb er zelf ook zo eentje trouwens

[ Voor 15% gewijzigd door GoldenSample op 18-09-2005 15:54 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

Met de nieuwste rivatuner kon ik ook met mijn 6800gt de fanspeeds regelen. Bv. dat hij bij 3d de fan op 100 procent liet draaien. Dus misschien zit er een programma op je pc?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 16:08 ]

Pagina: 1