Toon posts:

[Webdesign] Iframe probleem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, graag aandacht voor het volgende;

Ik ben enige tijd bezig met een nieuwe website, echter ben ik een (klein) probleem tegengekomen, namelijk het volgende:

Ik roep vanuit een iframe een php script op. Dit werkt toppie in Internet Explorer, echter in Mozilla (Firefox) ziet die niet dat het frame 100% is in lengte...?

Het stukje code wat ik gebruik hiervoor is het volgende.
<IFRAME frameborder="0" width="520" height="100%" src="webnews/show_news.php"></IFRAME>
Ik heb het idee dat Firefox gewoon de height van 100% negeert. De overige functies doen het wel gewoon. Nu is dit niet van levensbelang, maar wou graag deze site ook Firefox vriendelijk maken.

Iemand een idee om dit op te lossen...? Een vaste size invullen heeft eigenlijk niet zoveel nut voor mij, vanwege het feit dat het frame juist de maximale hoogte zelf kan gebruiken. Snappie...?

Bvd.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-04 15:05
Iframe en percentages is niet echt officieel ondersteund volgens mij. Er zijn wel javascript oplossingen voor, maar een echt nette oplossing is het niet.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit hoort niet in SA

SA > WG

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Javascript of CSS2 (bottom).
percentage is idd geen geldig gebruik.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 23:46

Zerora

Ik Henk 'm!

Je kunt je probleem oplossen door een tabel met 1 cel om die iframe heen te zetten en de tabel op 100% hoogte zetten met behulp van CSS.
Dat heeft bij mij het probleem opgelost.
HTML:
1
2
3
4
5
6
<style type="text/css">
.tabel {height=100%;}</style>
...
<table class=tabel><tr><td>
<IFRAME frameborder="0" width="520" height="100%" src="webnews/show_news.php"></IFRAME>
</td></tr></table>

@ Mirrorshade
Kan ook idd. Maar net wat je wilt gebruiken. ;)

[ Voor 88% gewijzigd door Zerora op 09-08-2005 19:06 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

Zerora schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:31:
Je kunt je probleem oplossen door een tabel met 1 cel om die iframe heen te zetten en de tabel op 100% hoogte zetten met behulp van CSS.
Dat heeft bij mij het probleem opgelost.
Van die tabel kun je natuurlijk ook gewoon een div box maken waarvan je de hoogte 100% maakt :)

Verwijderd

Topicstarter
Uhm... Bedankt voor jullie antwoorden. Maaruh, geeft de oplossing die Rakkerzero aandraagt geen problemen met de overige tabellen en dergelijke...?

Want de hele pagina staat in tabellen zowat en juist daarom had ik gekozen voor een iframe binnen een tabel.

Hier het hele stukje html dan maar...
knip
Heb het stukje met iframe bold gemaakt.

[ Voor 92% gewijzigd door André op 10-08-2005 11:02 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 11:43

André

Analytics dude

Hele lappen code zijn nergens voor nodig (laat dan een url zien). Je moet kijken of de TD hoog genoeg is zodat het iframe er prima in past. Verder zijn tables in tables in tables e.d. ranzige oplossingen om pagina-layouts mee te maken. Mooier is het om gewoon met de juiste elementen te werken, daardoor zal ook direct de iframe niet zo'n probleem geven.

Tip: zet de border van de tabellen even op 1 om simpel te zien of je TD wel groot genoeg is.

[ Voor 4% gewijzigd door André op 10-08-2005 11:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:02:
Hele lappen code zijn nergens voor nodig (laat dan een url zien). Je moet kijken of de TD hoog genoeg is zodat het iframe er prima in past. Verder zijn tables in tables in tables e.d. ranzige oplossingen om pagina-layouts mee te maken. Mooier is het om gewoon met de juiste elementen te werken, daardoor zal ook direct de iframe niet zo'n probleem geven.

Tip: zet de border van de tabellen even op 1 om simpel te zien of je TD wel groot genoeg is.
TD Height staat ook 100%... Dus lijkt me wel dat die groot genoeg is dan... Of zie ik dat nu zo verkeerd. Anders laat het ook maar, dan hebben Firefox gebruikers gewoon pech hoor. Pfft.

Verwijderd

je moet je ook bedenken: 100% van wat?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 09:19

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik vermoed dat het probleem is dat het document-element zelf geen echte hoogte heeft, deze enkel 'on-the-fly' gegenereerd wordt door er content in te passen ...

Oftewel, als je dan een element een hoogte van 100% geeft, pakt deze 100% van 'niks', en niet de toevallig beschikbare venster-hoogte...
Dat is meestal gewoon op te lossen door in CSS de hoogte van de BODY, of eigenlijk de HTML-tag, te definieren:

code:
1
2
3
HTML, BODY {
    height: 100%;
}

extra, nutteloze code gaan nesten, enkel om een bepaald layout-effect te krijgen is meestal zeker niet wenselijk en contraproductief, omdat je snel verzand in ellenlange nutteloze extra code om iets te bereiken, slimmer is het juist om te pogen minder HTML-code te gebruiken

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
@ RM-rf

Ik heb gedaan wat je opgegeven hebt, maar hij blijft in Firefox een scrollbar aangeven, terwijl als je de website in Internet Explorer bekijkt het wel gewoon de pagina opvult. Zoals de bedoeling is.

Op zich is het niet zo'n probleem, aangezien de meesten die op deze website komen, toch enkelt Internet Explorer gebruiken. Maar ja, was wel net zo netjes geweest voor de enkele bezoeker die toch Firefox gebruikt.

Ga later nog wel een keer opnieuw hierna kijken, moet toch op te lossen zijn, zonder al teveel problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Nevermind. Heb het al op kunnen lossen. Thnx.

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Waarom gebruik je hier uberhaupt een iframe? Geef eens een link van je pagina, want ik vermoed dat je je hele iframe niet nodig hebt...

Verwijderd

Topicstarter
ZeilDude schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:20:
Waarom gebruik je hier uberhaupt een iframe? Geef eens een link van je pagina, want ik vermoed dat je je hele iframe niet nodig hebt...
http://www.deschipperszijnlos.nl/v4/templatenew.html

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Zoals ik al zei, kun je het ook prima - in mijn ogen veel beter - oplossen zonder iframes. Deel je pagina in <div>'s in, dus: div voor header, div voor menubalk, div voor linkerkolom, div voor rechterkolom, div voor footer. Dit alles stop je in een standaard php (asp)-pagina die je steeds include. Per pagina bepaal je dan de inhoud die in de div van de linkerkolom moet staan. Met css style je dan de div's.
Op deze manier heb je een veel beter leesbare pagina, ook voor mensen die het moeten stellen zonder frames (visueel gehandicapten). Bovendien zie je de html van je pagina gewoon in één pagina en niet in allerlei losse bestanden. Last but not least, kun je je pagina's veel beter indexeren wat beter is voor zoekmachines en links naar pagina's van buitenaf.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 23:46

Zerora

Ik Henk 'm!

offtopic:
Brokenbones, ik vind de layout van de huidige versie die nu gebruikt wordt mooier dan de nieuwe versie

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
Oke Zeildude, zal het toch maar eens overwegen dan... :S

En Rakkerzero; tja... de huidige layout is niet zo vriendelijk op verschillende resolutie's en een stuk minder navigeerbaar. En last, but not least; minder gebruiksvriendelijk, zowel voor de bezoeker als voor de beheerder. :S

In elk geval bedankt.
Pagina: 1