Beeld werkt niet meer, zwart

Pagina: 1
Acties:

• Appeltaart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05-2025
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje (5 maanden) al een probleem met mijn iiyama vision master pro 450. Al sinds een maandje of 5 moet ik hem eerst aan doen, dan uit, hem even een minuutje laten staan en als ik hem dan aan doe doet hij het gewoon weer. Aan het begin gaf hij nog heel ff beeld als ik hem de eerste keer aan deed maar dit werd naarmate de tijd vorderde steeds korter. Nu doet hij het echter helemaal niet meer, wanneer ik hem aan doe en laat staan doet hij helemaal niks meer. De eerste keer gaat het lichtje (power led) nog wel heel even branden maar dat is het wel.

naja ik weet niet wat het is , ik hoop er eigenlijk op dat ik hem zelf kan repareren of dat het niet al te veel gaat kosten, heeft iemand misschien tipjes voor mij :> ?

dank u

• Native
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Ik heb hetzelfde probleem !!!!! (das lekker !! )
Als iemand nog schema's heeft liggen voor deze monitor, GRAAG !!!!

Ik heb in allerlei forums mijn probleem ook al voorgelegd, en met weinig succes. Het enige wat ik gevonden heb is dat bij deze monitor een serie elco's is gebruikt die KUNNEN lek zijn en dus stuk, maar dat hoeft niet (was bij mij niet het geval).
En wat ook vaak stuk gaat is de hoofdtransistor bij het hoogspanning gedeelte. Deze heeft type nummer: 2SC5570, (NPN TRIPLE DIFFUSED MESA TYPE) en je raad het al: Deze is nergens te koop !!! Tenminste niet eventje om de hoek !!!

Ik ga dit topic eens even volgen en ik ben benieuwd of er iets uitkomt !!!

• Appeltaart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05-2025
kick

niemand die hier enig verstand van heeft :? lijkt me dan toch een vaker voorkomend probleem ;o