[BF2] Controleer of de Battlefield 2 disc is geplaatst

Pagina: 1
Acties:
  • 553 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rainmaker1987
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Om eerst even de mensen voor te zijn: Op het forum van Computertotaal heb ik deze vraag ook gepost. Hier konden ze me echter niet helpen het probleem op te lossen.

Het probleem:

Wanneer ik Battlefield 2 heb geinstalleerd (schone installatie, maakt niet uit of het met of zonder patch is) en hem daarna wil gaan spelen krijg ik de volgende foutmelding:

code:
1
2
3
4
Controleer of de Battlefield 2 installatiedisc is geplaatst.

! Plaats de juiste gamedisc, klik op OK en start het programma opniew
                                    OK

Het spel is 100% legaal, beter gezegd ik heb ondertussen al 2 legale versies liggen. En bij beide krijg ik hetzelfde probleem. Ik ga dus één exemplaar (die ik vandaag gekocht heb) inruilen voor HL2.

Ik heb programma's als NERO en ook emulatiesoftware van mn pc gegooid. Ook nagekeken of ze niet meer in mn register stonden (bleek eerst met NERO wel het geval te zijn).
Ik heb het geprobeerd met de laatste drivers van mn GPU en ook met oudere.

Het forum net als die van computertotaal heb ik helemaal afgestruind. Ik heb mijn DVD spelers al andere letters gegeven maar deze bleken beide al op de hoogst mogelijke plaatsen te staan.

De info die in dit http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1046881/1 topic op de laatste bladzijde staat (met mappen hernoemen) ik kon geen mappen vinden van BF2 bij mijn documenten, dus dat kon ik niet proberen.

Als laatste de specs en info over mn pc:

AMD Athlon 2800+
ATI Radeon 9800Pro
Asus 12X DVD speler
Nog een DVD brander
IIyama Vision Master Pro 411

De demo heb ik helemaal grijs gespeeld dus ik kan ervanuit gaan dat ik BF2 ook hoor te kunnen spelen. Mijn harde schijf heb ik echter wel in partities opgedeeld waardoor mijn windows op C staat en het spel op de L schijf. Bij de demo gaf dit geen problemen en ik kan ook nergens iets vinden waar ik de mappen aan zou moeten geven. Bij het patchen neemt hij ook automatisch de goede map.

Alvast bedankt
Rob

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:28
Doe hem eens in je andere DVD speler.

• Rainmaker1987
Dat heb ik natuurlijk ook al geprobeerd.

[edit] Mn 2e battlefield DVD ingeruild voor Brothers in Arms, en het blijkt dat hij ook deze DVD na het installeren niet kan vinden. Waarom zou ik echt niet weten. Met CD's heeft hij geen probleem CoD kan ik namelijk wel gewoon spelen. Wie weet er wat er fout zou kunnen zijn aan mn BEIDE DVD spelers.

[ Voor 80% gewijzigd door Rainmaker1987 op 10-08-2005 15:54 ]

• Rainmaker1987
Eindelijk opgelost,

Misschien is dit ook een goede om in de algemene FAQ te plaatsen:

Het probleem van geen DVD kunnen vinden heb ik op kunnen lossen door mn DVD speler niet DMA af te laten spelen maar in PIO.

Hoe doen we dit:

Rechtermuisknop op Mijn computer --> eigenschappen --> apparaatbeheer --> IDE controller --> kijken welke Channel je moet hebben voor je DVD speler. Hier staat de DVD speler waarschijnlijk op Ultra DMA, deze omzetten naar PIO, computer opnieuw opstarten en klaar is kees

Rob

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10 18:51

nIghtorius

Poef!

Rainmaker1987 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:36:
Eindelijk opgelost,

Misschien is dit ook een goede om in de algemene FAQ te plaatsen:

Het probleem van geen DVD kunnen vinden heb ik op kunnen lossen door mn DVD speler niet DMA af te laten spelen maar in PIO.

Hoe doen we dit:

Rechtermuisknop op Mijn computer --> eigenschappen --> apparaatbeheer --> IDE controller --> kijken welke Channel je moet hebben voor je DVD speler. Hier staat de DVD speler waarschijnlijk op Ultra DMA, deze omzetten naar PIO, computer opnieuw opstarten en klaar is kees

Rob
Het is een oplossing, maar niet dé oplossing.. Want je haalt hierbij een verschrikkelijke nadeel bij.. je CPU moet nu echt elke gegeventransfer van de DVD schijf verwerken (ook bij het branden igv. een DVD-brander). Dit heeft als nadeel dat je systeem erg vertraagd bij het lezen/schrijven van/naar DVD/CD's.

Mijn beide optische drives werken allebei op Ultra DMA Mode #2. En ik kan wel gewoon BF-II opstarten via m'n BF-II DVD schijfje.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Rainmaker1987
Ok dan zal ik Ultra DMA 2 ook nog even proberen. Beide DVD spelers stonden nu namelijk op U DMA 4. Is kijken of 2 ook werkt. Ik ben iig wel blij dat het spel het eindelijk doet :)

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 10:28
Ik hoorde gister van iemand die dat probleem heeft opgelost door de BF2 demo er helemaal af te gooien (ook handmatig verwijzingen uit registry).

Verwijderd

Gewoon de crack erover gooien

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-10 00:39
Er is helaas alleen nog geen crack voor de BF2 1.02 patch versie

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11 22:41

VIPER2001

[GOT]The Source

probeer es een image te maken met alcohol (met datapositiemeting) en dan na 10 mb te stoppen.
gewoon mounten met alcohol en het werkt . (tenminste bij mij wel)

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:30

SgtStrider

Fractal Switchover!

Gewoon een mini-image gebruiken, en mounten in Daemon Tools. Geen cracks nodig, niks. Volledig legaal, je tast immers geen beveiligingen aan en wijzigt geen bestanden.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Pagina: 1