Toon posts:

Razor DiamondBack Plasma probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag iedereen, ik zit een beetje met een probleem.
al mijn muizen hadden het begeven dus ik had maar besloten een diamondback plasma aan te schaffen, vandaag was die eindelijk binnen gekomen dusik sluit hem aan op mijn laptop.. hmm hij doet niks.. drivers maar installeren ( eerst alle mouseware van logitech weggehaald ) en dan reboot.. weer niks.. ik kijk een beetje op de FaQ op hun site. staat datje wat uit moet doen bij device settings bij de usb controller, ik doe deze uit. ook hybernate uit. nog steeds doet hij het niet. het lampje brand erin, als ik een knopje 'assign' op enter bijvoorbeeld. dan doet deze het wel. heel raar. ik heb dus een laptop en volgens mij is dit dus het probleem ( op een andere pc werkt de muis namelijk wel ), er is veel gezegd dat deze muis veel meer stroom nodig heeft dan een gewone muis. en zoals men weet zijn laptops beetje zuinig kwa stroom. dus het probleem zal waarschijnlijk hierbij zitten.

nu komt het, hoe kan ik zodanig wat veranderen dat de usb slot wel genoeg stroom levert ?? of weet iemand wat werkelijk het probleem is van al dit ?

ik kom er iig niet uit, heb al een mail gestuurd naar razor. nog geen antwoord dus ik denk ik probeer hier ook even :)

ik heb een

Acer Aspire 1804 WSMI

2-Intel® Pentium® 4 CPU 3.20GHz, 3192MHz, 1024KB (0% Load) .:. (RAM) usage: 331/511MB (64.77%) .:. ATI MOBILITY RADEON X600, Display 1440x900/32bit/60Hz
Windows XP Professional, Service Pack 2 (5.1 - 2600),

ik hoop dat iemand weet wat ik hieraan kan doen !

alvast bedankt,

Reinier

Verwijderd

Mocht het aan de hoeveelheid stroom liggen, heb je de muis getest met de netvoeding aangesloten? En andere USB-apparaten ontkoppelt werkt het nog niet?

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02 09:57
mocht het aan de stroom liggen kun je ook kijken of iemand die je kent een usb hub heeft met eigen stroom voorziening...
verder kijk of je windows de benodigde dignen erop heeft zoals mss service pack 1 of 2?

Verwijderd

Topicstarter
heb alles ontkoppeld van de usb slots, alleen de muis zit er dan in.. zoals je mischien weet heeft de muis ook led lampjes om het beetje nice uit te laten zien, en die branden dus wel.. dus stroom krijgt hij.. en ik heb service pack 2 :> ( stond al in eerste post eigenlijk ).

mja moet ik een aparte usb slot hub kopen alleen om me muis te laten werken :/..

doe ik liever niet..

Verwijderd

Topicstarter
ik zie nu onder de muis '150mA'

en in windows geeft de usb slot 100mA aan de muis.. hij zegt dat hij zoveel nodig heeft ( de muis )

hoe verander ik dit ??

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:08
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:31:
ik zie nu onder de muis '150mA'

en in windows geeft de usb slot 100mA aan de muis.. hij zegt dat hij zoveel nodig heeft ( de muis )

hoe verander ik dit ??
Jij ook hier? hihi Sleepy << maargoed ik zal niet meer offtopic gaan, want ik heb geen idee hoe je het moet oplossen...

To dare is to do

Verwijderd

Topicstarter
omg en ik denken yesss iemand weet hoe ik het moet fixen :p

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 10:46
Slitch schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:26:
mocht het aan de stroom liggen kun je ook kijken of iemand die je kent een usb hub heeft met eigen stroom voorziening...
Het antwoord is reeds gegeven :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik ken niemand die dit heeft, en het MOET kunnen werken. mijn usb kunnen namelijk 500mA toeversturen. waarom hij de razor maar 100 geeft is mij een raadsel.. softwarematig probleem lijkt me.. maar hoe ik dat kan aanpasse/veranderen weet ik niet.

daar heb ik antwoord voor nodig

Verwijderd

Heb je al een andere poort geprobeerd? Het kan namelijk best zo zijn dat er meerdere hubs in je pc zitten.

Verwijderd

Topicstarter
heb elke usb slot geprobeert..

Verwijderd

Topicstarter
ok het ligt niet aan de stroom.. maar aan me moederbord.. maar hoe ik hem toch aan de praat krijg :s

hier is officiele email die ik kreeg van razor :

Hello,

Try all your USB ports

There are some reported issues with systems that use this Intel 82801 chipset and USB devices being recognized properly. When you plug in a USB device into one of these systems, you may get a message that the USB Device is not functioning or Windows may be unable to identify the device (it will be added as an Unknown Device in Device Manager).

We've been able to narrow down the problem to a chipset/OS/Motherboard issue.(apparently it's not an uncommon issue with this Intel 82801 chipset).

In Device Manager, typically there are listings for a 82801/DM/DBM 2.0 Enhanced Host Controller 24CD, and sometimes several USB Root Hubs, but no USB 2.0 Root Hub. This is an indicator that there is a system issue causing the problem.

There are a couple of things that have been reported to fix the issue.

1. Enable the Fast USB setting in the system bios. (refer to your system manual for the proper procedure to get into the Bios).

2.. Make sure you have the latest driver and bios updates for the Motherboard. Check with the system manufacturer or Intel for the latest drivers

3. One other workaround that has been seen to resolve this issue is a fresh install of the OS. You may be able to do a repair install rather than a full install if the system CD that came with the computer has that as an option.

If the problem is still not resolved, check with your system manufacturer.
Pagina: 1