Yo, ik ben in het algemeen een lezend tweaker en weet ook bijna alles te vinden via de search maar nu echt even niet meer
Ik heb een compleet nieuwe pc met de volgende allen aangesloten onderdelen:
Antec Sonata II met SmartPower 2.0 450W ATX12V v2.01 (fans vervangen door 2x Nexus 80mm)
ASUS A8V rev 2.00 (groene lampje brandt) ***dus niet de DELUXE editie***
AMD Athlon64 3500+ (Venice)
Zalman 7000B-CU op cpu fan connector. (geen fanmate ertussen oid)
PNY Geforce 6800GT
Corsair CMX512-3200C2PRO Cas2 400mhz (4 in totaal, 1 aangesloten op slot DIMM_B1 socket, single channel)
2 Nexus 120mm casefans aangesloten op power fan connector en chassis fan connector.
De 4 pins ATX12v connector & de 20-pins ATXPWR connector zijn beiden aangesloten. (De laatste via een 24-->20 pins converter mocht het iets uitmaken)
Wanneer ik de pc start beginnen alle fans te draaien, maar er verschijnt geen beeld. de pc speaker laat geen piepjes horen. Van het corsair geheugen schijnt een groen licht na een paar seconden knipperen met geel/groen/rood licht.
Wat ik heb gedaan om dit probleem op te lossen:
- voeding vervangen door Enermax EG365AX-VE 353 Watt.
- geheugen verwisseld met de andere corsair reepjes die heb liggen, met dus identieke specificaties.
- videokaart vervangen door Leadtek Geforce 4 Ti4400.
- processor er opnieuw ingedaan. ik heb er helaas niet 2
- CMOS gereset
Mijns inziens kunnen het 2 dingen zijn: processor of het moederbord. of heel misschien de zalman cooler? Kan dit laatste echt?
Bedankt voor alle reacties in ieder geval.
Antec Sonata II met SmartPower 2.0 450W ATX12V v2.01 (fans vervangen door 2x Nexus 80mm)
ASUS A8V rev 2.00 (groene lampje brandt) ***dus niet de DELUXE editie***
AMD Athlon64 3500+ (Venice)
Zalman 7000B-CU op cpu fan connector. (geen fanmate ertussen oid)
PNY Geforce 6800GT
Corsair CMX512-3200C2PRO Cas2 400mhz (4 in totaal, 1 aangesloten op slot DIMM_B1 socket, single channel)
2 Nexus 120mm casefans aangesloten op power fan connector en chassis fan connector.
De 4 pins ATX12v connector & de 20-pins ATXPWR connector zijn beiden aangesloten. (De laatste via een 24-->20 pins converter mocht het iets uitmaken)
Wanneer ik de pc start beginnen alle fans te draaien, maar er verschijnt geen beeld. de pc speaker laat geen piepjes horen. Van het corsair geheugen schijnt een groen licht na een paar seconden knipperen met geel/groen/rood licht.
Wat ik heb gedaan om dit probleem op te lossen:
- voeding vervangen door Enermax EG365AX-VE 353 Watt.
- geheugen verwisseld met de andere corsair reepjes die heb liggen, met dus identieke specificaties.
- videokaart vervangen door Leadtek Geforce 4 Ti4400.
- processor er opnieuw ingedaan. ik heb er helaas niet 2
- CMOS gereset
Mijns inziens kunnen het 2 dingen zijn: processor of het moederbord. of heel misschien de zalman cooler? Kan dit laatste echt?
Bedankt voor alle reacties in ieder geval.