ASUS A8V met Athlon64 3500+ start niet: geen videosignaal

Pagina: 1
Acties:

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Yo, ik ben in het algemeen een lezend tweaker en weet ook bijna alles te vinden via de search maar nu echt even niet meer :) Ik heb een compleet nieuwe pc met de volgende allen aangesloten onderdelen:

Antec Sonata II met SmartPower 2.0 450W ATX12V v2.01 (fans vervangen door 2x Nexus 80mm)
ASUS A8V rev 2.00 (groene lampje brandt) ***dus niet de DELUXE editie***
AMD Athlon64 3500+ (Venice)
Zalman 7000B-CU op cpu fan connector. (geen fanmate ertussen oid)
PNY Geforce 6800GT
Corsair CMX512-3200C2PRO Cas2 400mhz (4 in totaal, 1 aangesloten op slot DIMM_B1 socket, single channel)
2 Nexus 120mm casefans aangesloten op power fan connector en chassis fan connector.
De 4 pins ATX12v connector & de 20-pins ATXPWR connector zijn beiden aangesloten. (De laatste via een 24-->20 pins converter mocht het iets uitmaken)

Wanneer ik de pc start beginnen alle fans te draaien, maar er verschijnt geen beeld. de pc speaker laat geen piepjes horen. Van het corsair geheugen schijnt een groen licht na een paar seconden knipperen met geel/groen/rood licht.

Wat ik heb gedaan om dit probleem op te lossen:

- voeding vervangen door Enermax EG365AX-VE 353 Watt.
- geheugen verwisseld met de andere corsair reepjes die heb liggen, met dus identieke specificaties.
- videokaart vervangen door Leadtek Geforce 4 Ti4400.
- processor er opnieuw ingedaan. ik heb er helaas niet 2 ;)
- CMOS gereset

Mijns inziens kunnen het 2 dingen zijn: processor of het moederbord. of heel misschien de zalman cooler? Kan dit laatste echt?

Bedankt voor alle reacties in ieder geval.

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:36

angerfist-yentl

vake bei te bange!

heb je wel de nieuwe bios erop staan .... die venice ondersteund?

http://dlsvr02.asus.com/p...39/a8v-deluxe/A8V1014.zip <<< de nieuwste !!!

[ Voor 46% gewijzigd door angerfist-yentl op 09-08-2005 16:14 ]

Vake bei te bange

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:55
Gooi alles uit de kast en gooi het bord op een doos met alleen de CPU/mem en vga. Doet ie het nog steeds, teruggaan naar de winkel. Klinkt wel heel erg als een defect mobo

Verwijderd

Probeer eens alleen met 2 geheugenstripjes op testarten, ik had ergens gelezen dat de A8V moeilijk deed met 4 geheugenstripjes

• Ali G
Ik heb nog geen BIOS kunnen flashen, ik heb altijd aangenomen dat dat alleen kan als je CPU zowieso herkent wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door Ali G op 09-08-2005 16:16 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:15:
Probeer eens alleen met 2 geheugenstripjes op testarten, ik had ergens gelezen dat de A8V moeilijk deed met 4 geheugenstripjes
hij heeft er maar 1 inzitten ;)
probeer eens een ander latje in dimm a1 :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

chucky666 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:16:
[...]

hij heeft er maar 1 inzitten ;)
probeer eens een ander latje in dimm a1 :?
:z

• Ali G
Een latje in A1 kan niet. Toch proberen levert me een orange licht op vanaf mijn led op het geheugen.

2 latjes in A1 en B1 levert me dit op: de groene en gele ledjes branden meteen, de rode knipperen 5 seconden en daarna branden alleen de groene nog. Dat lijkt me een OK signaal. Dit kreeg ik eerder ook met alleen een latje in B1. Alle 4 de latten aangesloten in A1,A2,B1,B2 geeft hetzelfde resultaat overigens.

• Ali G
Het gekke vind ik dat de PC speaker maar geen piepjes wil laten horen. Dan weet ik tenminste wat eventueel niet goed aangesloten zit. Blijkbaar niets, maar er weigert toch iets.

Ik ga maar eens buiten de kast testen.

[ Voor 17% gewijzigd door Ali G op 09-08-2005 16:31 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

je kan ook ff proberen om die zalman gewoon aan te sluiten en ff een gewone fan aan de cpu-fan aansluiting te doen.
je weet maar nooit ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Kan zijn dat de piepjes niet worden gegeven, omdat het bios misschien standaard de mooie vrouw van asus laat praten. En als zij dus uberhaupt niks zegt, lijkt het mij eerlijk gezegd ook een beetje een dood moederbord. Daarentegen (kheb ook de asus a8v niet deluxe) had ik ook problemen toen ik mijn zalman erop gooide.
En volgens mij is vanaf revisie 2.0 wel venice ondersteund. Er loopt een a8v topic, daar staat dat vast en zeker in.

Ben zelf ook even de search in gegaan, en daar heeft iemand ook een probleem met een 3500 maar dan zegt dus de lieve alwetende vrouw dat zijn processor de cpu test failed. Dus of je moederbord is dood, of je speakertje is niet aangesloten ;) .

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 16:45 ]

• Ali G
de boel buiten de kast testen levert niets op jammer genoeg.

Ik ben overigens niet bekend met de pratende asus vrouw die (via de pc speaker?!) mij verteld wat er mis is. Wat ik wel weet is dat je de pc speaker maar op 2 manieren kunt aansluiten. Beide manieren levert zelfde resultaat. Ik neem overigens aan dat ASUS niet geluid laat horen via de audio aansluitingen achterop het moederbord. Die heb ik voor de zekerheid wel even getest natuurlijk :D

Ik begin steeds meer te vermoeden dat mijn mobo dood is. Toch maar even snel naar Alternate scheuren?

Verwijderd

Om eerlijk te zijn vind ik het buiten de kast aandoen altijd maar een beetje ene schwalbe verhaal, als er in de kast kortsluitingen of iets dergelijks zouden onstaan zou er al het een ander stuk zijn zodra je de eerste keer opstart. Als je alleen de essentials in die kast doet krijg je hetzelfde resultaat.
Om weer beetje on-topic te komen; ik zou hun eens opbellen, of langs gaan als dat mogelijk is.

• Ali G
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:23:
Om eerlijk te zijn vind ik het buiten de kast aandoen altijd maar een beetje ene schwalbe verhaal
:D

Ach kan geen kwaad in ieder geval zullen we maar zeggen. Ik ben al langs Alternate gegaan, ik woon er redelijk dichtbij en morgen testen ze mijn moederbord. Overigens niet in combinatie met de cpu, die had ik daar niet gekocht.....

Iedereen bedankt voor zijn bedrage aan dit topic :) (tot nu toe)

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-05 11:52

nIghtorius

Poef!

Ali G schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:00:
de boel buiten de kast testen levert niets op jammer genoeg.

Ik ben overigens niet bekend met de pratende asus vrouw die (via de pc speaker?!) mij verteld wat er mis is. Wat ik wel weet is dat je de pc speaker maar op 2 manieren kunt aansluiten. Beide manieren levert zelfde resultaat. Ik neem overigens aan dat ASUS niet geluid laat horen via de audio aansluitingen achterop het moederbord. Die heb ik voor de zekerheid wel even getest natuurlijk :D

Ik begin steeds meer te vermoeden dat mijn mobo dood is. Toch maar even snel naar Alternate scheuren?
mevrouw praat via de line-out (groene aansluiting) van je onboard audio _o_

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Ali G
nIghtorius schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 20:06:
[...]

mevrouw praat via de line-out (groene aansluiting) van je onboard audio _o_
dus toch! Maar die heb ik zeker getest, dus het mobo is echt fout. Maar goed, ik wacht een reactie van Alternate af.

• Ali G
Ok ik heb eindelijk een nieuw moederbord. Die eikels van Alternate nemen daar gerust 3 weken voor. Hij gaat nu aan, maar ik stuit meteen op een volgend probleem. Als ik mijn SATA harde schijf aansluit krijg ik het volgende scherm zien:

Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s157655/probleem.gif

De harde schijf zelf is echter in orde, ik heb hem net getest in een andere pc. Ik snap hier dus echt niets van. Hij wil hem dus gewoon niet vinden.

Ik las overigens in het moboboekje dat het moederbord geen Hot Plug Support heeft. Dat heeft hier toch niets mee te maken?

[ Voor 4% gewijzigd door Ali G op 08-09-2005 17:01 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Je moet even RAID in de BIOS uitschakelen. Desnoods in het speciale RAID-bios (meestal F4, komt na het scherm waar je op DEL kunt drukken om het normale BIOS in te komen).

• Ali G
Bedankt voor je tip. Ik heb het gedaan. Nu slaat hij echter niet meer dan dit scherm over.

Het gekke is dus dat ik nergens in het BIOS kan zien welke SATA devices er zijn aangesloten. Alleen primary and secondary IDE devices zijn te zien. Ook bij de boot devices is de harde schijf niet te zien (windows setup ziet ook geen enkele schijf). Ook tijdens de BIOS post messages worden er niet gekeken naar wat er aan de SATA connectors hangt.

Dit heb ik nog niet vaak meegemaakt :?

/Toevoeging

Zou het misschien zo kunnen zijn dat je pas in windows m.b.v. de drivers de SATA devices kan gebruiken, m.a.w., ervan booten kan niet oftewel je moet een IDE schijf erbij zetten om windows te kunnen installeren? Ik kan me het niet voorstellen, maar ja.....dit is gek.

[ Voor 25% gewijzigd door Ali G op 08-09-2005 19:21 ]

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05 05:33
Ali G schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:04:
Bedankt voor je tip. Ik heb het gedaan. Nu slaat hij echter niet meer dan dit scherm over.

Het gekke is dus dat ik nergens in het BIOS kan zien welke SATA devices er zijn aangesloten. Alleen primary and secondary IDE devices zijn te zien. Ook bij de boot devices is de harde schijf niet te zien (windows setup ziet ook geen enkele schijf). Ook tijdens de BIOS post messages worden er niet gekeken naar wat er aan de SATA connectors hangt.

Dit heb ik nog niet vaak meegemaakt :?

/Toevoeging

Zou het misschien zo kunnen zijn dat je pas in windows m.b.v. de drivers de SATA devices kan gebruiken, m.a.w., ervan booten kan niet oftewel je moet een IDE schijf erbij zetten om windows te kunnen installeren? Ik kan me het niet voorstellen, maar ja.....dit is gek.
Om windows te installeren op een SATA disk moet je eerst de drivers van je sata chip op een diskette zetten en dan bij de windows installatie op F6 drukken om de drivers te installeren.
Maar aangezien hij je disk al in de bios niet laat zien zal dit niet het probleem zijn.

Bij je vorige mobo was denk je je A1 en A2 DIMM slots kapot. Hetzelfde probleem heb ik ook. Echter werken B1 en B2 wel normaal. (helaas geen dual channel dus)

[ Voor 7% gewijzigd door Sphere- op 08-09-2005 22:26 ]

• Ali G
Sphere- schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:24:
[...]

Om windows te installeren op een SATA disk moet je eerst de drivers van je sata chip op een diskette zetten en dan bij de windows installatie op F6 drukken om de drivers te installeren.
Maar aangezien hij je disk al in de bios niet laat zien zal dit niet het probleem zijn.

Bij je vorige mobo was denk je je A1 en A2 DIMM slots kapot. Hetzelfde probleem heb ik ook. Echter werken B1 en B2 wel normaal. (helaas geen dual channel dus)
Die drivertruuk heb ik geprobeerd. Echter, windows had zelf al de drivers die ik nodig had, dat gaf hij aan. Maar ja dat viel zowieso niet te testen.

Wat betreft het laatste, dat zou kunnen ja. Ik zou als ik jou was dat ding wel omruilen trouwens :)
Pagina: 1