Toon posts:

POA's hebben geen POA object meer in GroupWise

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de GroupWise view van de Netware administrator een Alias aangemaakt die ik verbonden had met een Post Office Agent.
Nu heb ik die alias verwijderd maar er geen rekening mee gehouden dat dan het gekoppelde object ook wordt verwijderd.

Dus mijn vraag is: Hoe krijg ik een POA object terug in de GroupWise view (want het POA object is nog wel aanwezig in de NDS maw de 'normale' view.)
Maar als ik daar het 'details' aanklik krijg ik de volgende melding:

"Unable to read GroupWise information for this object.
Possible cause is GroupWise replication still in progress."

Ik heb al gezocht bij novell en daar krijg ik wel een probleem gevonden wat precies andersom is al het mijne:
Post Offices have POA objects in GroupWise view but no NDS counterparts

Maar mijn probleem is dus precier andersom.
Ik gebruik trouwens GroupWise 5.5 en heb al een database rebuild en het opnieuw opstarten van de server waarom de POA draaid al geprobeerd.

alvast bedankt,

mvg Hans

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Verhaal klinkt een beetje raar. In de GroupWise View kan je geen Alias aanmaken (dat is een NDS feature). Ik denk dat je de GroupWise en NDS View door elkaar haalt?

Wat je in ieder geval kan proberen is om de container waar de PO staat (dus de NDS view, het bovenste gedeelte van je scherm) te selecteren en dan GroupWise te Graften (Tools->GroupWise Utilities->GW /eDirectory Association->Graft GroupWise Objects...).

Kan er bij jouw iets anders uitzien omdat ik ConsoleOne gebruik en geen NWAdmin.

Edit: Laat anders even een screenshot zien :)

[ Voor 8% gewijzigd door JoetjeF op 09-08-2005 15:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
owkee harstikke bedankt dat ga ik nu even proberen.
ps jij hebt inderdaad gelijk, ik had de alias in de NDS view aangemaakt,
maar toen ik hem daar verwijderde was het POA object in de GroupWise view weg.

groetjes

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Success :)

Je hoeft trouwens alleen maar de Post Office en Domain te Graften. Users, DLs enzo kan je overslaan.

Verwijderd

Topicstarter
Owkee heb ik gedaan,

Hij gaf wel een error aan dat er al een object met dezelfde naam bestond dus toen stopte hij met graften.
Maar als ik nu in de GroupWise view kijk staat mijn POA object er weer gewoon bij :)

Harstikke bedankt voor de tip.

Alleen mijn vraag nu is, wat heb ik nu eigenlijk precies gedaan?
Kan ik bijvoorbeeld hier niet iets anders in de war geschopt hebben ofzo?
En wat werkt er nu eigenlijk precies wel of niet als een POA object uit je GroupWise view is?
mvg Hans

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 16:23 ]

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Al een tijdje geleden dat ik met GW 5.5 heb gewerkt, maar met de huidige versie geef ie geen melding meer. Controleer trouwens voor de zekerheid ook even de Settings van de POA, hoewel volgens mij alle settings van de POA in de wphost.db en de configuratie file staan.

Wat je gedaan hebt is het NDS object verwijderd. GroupWise is niet geintegreerd in NDS, maar synchroniseerd z'n gegevens met NDS. Ik vermoed dat de POA gewoon door blijft werken totdat je de POA opnieuw opstart. Maar als je gewoon de properties van de POA kan bekijken (in zowel NDS als GroupWise view) dan is alles goed gegaan.
Pagina: 1