SUS op Apache

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 09:27
Hoi,

Ik ben eigenlijk van plan om een SUS Server op te zetten voor de Windows clients die ik hem draaien. Echter, is het lastig (zoniet onmogelijk) om dit te installeren op een Linux Server. Aangezien ik geen extra PC heb staan waarvan ik een Windows server zou kunnen maken, is de vraag of het mogelijk is om SUS ook op Linux/Apache2 aan de praat te krijgen. Op deze manier hoef ik ook geen aparte Windows server te regelen en kan ik alles centraal houden op de Linux server.

Weet iemand of, en hoe het werkt?

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij werkt SUS met ASP en ik denk niet dat je dat aan de praat krijgt zonder Windows/IIS. Daarnaast vraag ik me af of je het uberhaupt kan installeren, het komt nl. als een msi-tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
Er is toch een aparte ASP module voor Apache? Net als de PHP module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:40
tuurlijk gaat dat niet werken.. lijkt me nogal wiedes, het is een msi file welke enkele services wil installen op je 'windows server'

ook al heb je asp for apache dan nog gaat het niet werken, je moet .net framework hebben en bits 2.0.. en dat werkt ook niet op linux

leuke vraag, jammer dat je niet teveel hebt gezocht op het internet (of nagedacht for that matter..)

btw: wat dacht je van vmware? dat kan onder linux draaien en daarin draai je dan 'virtueel' je windows server

[ Voor 15% gewijzigd door Zwelgje op 09-08-2005 18:41 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
Volgens mij installeert SUS zelf geen services aangezien het draait op de IIS service (welke je apart moet installeren op de Windows bak). SUS is dan dus een "site" binnen IIS. BITS 2.0 klopt wel maar dat is client-side en niet server side volgens mij. In principe is BITS 2.0 dan dus helemaal niet nodig op de Linux server en hoef je dat ook niet te draaien.

Hoe de MSI te unpacken, dat kan misschien wel op een XP bak waar tijdelijk even IIS op geramd kan worden en dan de files kopieren naar de Linux machine.

VMware is geen oplossing want ik heb geen X op de server.

BTW: .NET Framework is alleen nodig voor WSUS.

[ Voor 6% gewijzigd door LollieStick op 09-08-2005 21:57 ]