.NET Ontwikkel library voor de smartphone

Pagina: 1
Acties:

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 21:45
Hoi,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een goede library om te gebruiken in een leuke applicatie voor een smartphone. Ik wil gewoon wat simpele dingen doen zoals data opslaan die ik invoer en dat eventueel gaan verzenden via BT of WLAN.

Nu heb ik 1 hele gave library gevonden maar die is helaas ontzettend duur en onbetaalbaar voor een hobbyist zoals mij. Dit zijn de linkjes hierna:
Crossfire homepage http://www.appforge.com/p...rise/crossfire/index.html
Crossfire voorbeeld http://dotnetjunkies.com/...hive/2004/01/27/6175.aspx

Weet iemand of er zoiets ook bestaat maar dan open-source ofzo. Ik zit hier nu al een tijdje naar te zoeken en te zoeken maar heb helaas nog niets gevonden, vandaar dit topic. Het is eigenlijk een must dat het te programmeren is in vb/vb.net/c# .

Hopelijk hebben jullie goed nieuw.

Edit: owja, ik wil een tooltje maken om registratie te doen van bepaalde metingen. Zodat ik niet altijd met honderden vellen papier en pen rond loop.

Edit: Het gaat om een Nokia 6670 die gebruik maakt van het Symbian OS

[ Voor 13% gewijzigd door GAEvakYD op 12-08-2005 08:59 ]

• GAEvakYD
Schopje.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:32

ThunderNet

Flits!

Ik weet niet wat je precies bedoeld... maar in Visual Studio .NET kan ik er gewoon voor kiezen om een applicatie speciaal voor smartphones te schrijven?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 10:16
Misschien zou je eerst kunnen vertellen welke 'smartphone' het is. Het is nogal afhankelijk van 't OS nl.

https://niels.nu

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hydra schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:21:
[...]

Misschien zou je eerst kunnen vertellen welke 'smartphone' het is. Het is nogal afhankelijk van 't OS nl.
Hij zegt .Net in de titel :), het lijkt me logisch dat het dan gaat om een smartphone die Windows Mobile draait.

@TS: Waar ben je precies naar op zoek? Het Compact .net framework is behoorlijk uitgebreid nl.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-02 21:24
P_de_B schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:38:
Hij zegt .Net in de titel :), het lijkt me logisch dat het dan gaat om een smartphone die Windows Mobile draait.

@TS: Waar ben je precies naar op zoek? Het Compact .net framework is behoorlijk uitgebreid nl.
Het volgende staat op de link die hij geeft:
AppForge Crossfire is a mobile development tool that enables VB.NET developers to write portable mobile applications on different handsets (not just PPC).

Crossfire is an integral part of the AppForge Enterprise Developer Suite (EDS) and integrates seamlessly into the Microsoft .NET IDE, enabling you to immediately write applications, using the Visual Basic .NET programming language that will run on over 90% of the world's handheld, mobile, and wireless devices including Palm OS, Pocket PC 2000/2002, Windows Mobile 2003, Nokia Series 60, and Symbian UI.
Lijkt me dus duidelijk dat hij niet gebruik wil maken van het DotNet framework maar van een framework dat hem in staat stelt om apps te schrijven in .Net welke werkt op 90% van de handhelds, dus niet alleen de Windows mobile handhelds.

Ik moet zeggen dat ik geen idee heb, en dat ik denk dat er geen gratis variant hiervoor is.

• GAEvakYD
sorry voor het ongemak:

Ik wil een applicatie gaan maken voor een Nokia 6670 die gebruik maakt van het Symbian OS. Had ik maar een telefoon met compact .NET framework. Dan was het allemaal een stuk makkelijk geweest zoals ik ook heb gedaan voor mijn PDA.

• GAEvakYD
Niemand die iets met mijn vraag kan?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Nee denk niet dat hier open source alternatieven voor zijn. Heb ieder geval nog nooit iets gezien wat er op lijkt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

GAEvakYD schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:22:
sorry voor het ongemak:

Ik wil een applicatie gaan maken voor een Nokia 6670 die gebruik maakt van het Symbian OS. Had ik maar een telefoon met compact .NET framework. Dan was het allemaal een stuk makkelijk geweest zoals ik ook heb gedaan voor mijn PDA.
What about J2ME? En heeft Nokia ook geen specifieke SDK voor die telefoon? (alhoewel ik me kan voostellen dat die laatste niet echt gratis is)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Pagina: 1