[Gentoo] Kernel Panic op Dell Poweredge 4000

Pagina: 1
Acties:

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Hey,
Ik heb de search gebruikt maar dat heeft me niks opgelverd. Ook heb ik de gentoo forums ongeveer binneste buiten gekeerd, wederom zonder werkend resultaat. Het probleem is als volgt, misschien dat iemand van jullie een oplossing kent.
Ik heb hier een Dell Poweredge 4000 met een RAID SCSI array. De RAID-controller is een Adaptec 7xxx . Wanneer ik boot van de live-cd is er niets aan de hand, de installatie verloopt vlot ik compile een kernel met scsi support, de Adaptec RAID drivers en de netwerkkaart driver en reboot.
Het probleem komt tijdens het booten van het kernel, ik krijg een kernel panic die er als volgt uit ziet.
VFS: Cannnot open root device "803" or unknow-block(8,3)
Please append a correct "root=" boot option
Kernel panic - not syncing: VFS: Unable to mount root fs on iunkown-block(8,3)
De root option van Lilo is goed gezet, namelijk naar /dev/sda3 , wat mijn root device is ( sda1 is de boot partitie, sda2 de swap ).
Tijdens het booten worden mijn twee scsi clusters wel herkend dit gaat dus goed.
Is er toevallig iemand bekend met het probleem? Ik zit met mijn handen in het haar en geloof dat ik ongeveer alles geprobeerd heb wat zin kan hebben. Ideeën zijn van harte welkom.

[ Voor 30% gewijzigd door G F0rce 1 op 09-08-2005 15:03 ]

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Okay ik heb het op een minder nette manier opgelost, maar het werkt. Wat ik gedaan heb is de running kernel config van de liveCD uit /proc ge untarred en verplaatst over de .config in /usr/src/linux gescheven.
code:
1
2
3
gzip -dc /proc/config.gz >> /usr/src/linux/.config
cd /usr/src/linux
make && make modules_install

Het werkt maar het is niet de meest nette manier omdat je nu veel dingen in je kernel hebt die je waarschijnlijk nooit zal gebruiken.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin