Toon posts:

[2000] Installeren Perl modules

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer de AmiGO Gene Ontology Browser te installeren. Die heeft een paar dependencies (zitten meegeleverd in dezelfde tar.gz) maar daarbij ik loop tegen een probleem aan. De module go-perl schijnt platform independent te zijn, maar als ik in de install notes kijk staat daar:

Installing go-perl
==================

Installing system wide:

perl Makefile.PL
make test
make install

...Or you can just use the modules without installing them

Assuming you have unpacked the go-dev distribution in your home directory:

setenv PERL5LIB "$PERL5LIB:~/go-dev/go-perl"
setenv PATH "$PATH:~/go-dev/scripts"

==================

Dat eerste (Perl-)commando is geen probleem, maar daarna wordt 'make' natuurlijk niet als commando herkend. De tweede manier zal ook wel niet lukken, want 'setenv' is naar mijn weten ook alleen een UNIX commando. Weet er toch iemand een manier om dit aan de praat te krijgen? go-perl heeft zelf ook weer een paar requirements die op hun beurt weer met makefiles worden aangeleverd.

En voor de zekerheid:

Ik weet helemaal niks van Perl
Ik weet bijna niks van UNIX
Ik weet helemaal niks van C-compilers

Dus als je antwoord een of meerdere elementen van deze verzameling bevat, wees dan alsjeblieft overduidelijk.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een schopje naar Software Algemeen - dit heeft meer met Perl te maken dan met Windows :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

Verwijderd

Topicstarter
Euh... ja, is wat voor te zeggen. Ligt aan de approach.

"Hoe simuleer ik een make commando in Windows" zou Windows related zijn.
"Hoe krijg ik dit (specifieke) Perl script aan de gang zonder deze commando's" is inderdaad Perl.

Ik dacht zelf vooral aan de eerste methode, maar de tweede is wellicht eenvoudiger. Hoe dan ook, hopelijk heb ik hier meer geluk met de reacties.