[2000] Report services en events

Pagina: 1
Acties:

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
In SBS2003 is er de mogelijkheid om een daily report te sturen (per mail). Hierin staat een overzicht van de meldingen van het systeem. Nu ben ik opzoek naar een dergelijke functionaliteit die geschikt is voor Windows 2000 servers. Ik heb al het een en ander gezocht, maar ik begin er aan te twijfelen of deze tool uberhaupt wel bestaat. Heeft iemand ervaring met dit soort oplossingen?

Tjielp... een vogel.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat je dit zelf zal moeten gaan scripten / maken - ik ken de precieze functionaliteit niet van wat jij bedoelt, maar kan je met "LogParser" en een commandline sendmail programmatje (bv. blat) niet al een heel eind komen?

Verwijderd

Wat wil je precies bereiken? Om hoeveel servers gaat het? Voor een erg mooie uitgebreide oplossing kan je eens naar Microsoft Operations Manager kijken maar misschien is dat overkill in jouw situatie. Meef informatie dus :)

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Ik wil eigenlijk dat de meldingen in de eventlogs naar mij toegemaild worden. Wanneer ik servers monitor wil ik niet iedere keer op de servers moeten inloggen om te kijken of het er allemaal wel goed bij staat. Ik wil dat het naar mij toe komt...

Tjielp... een vogel.