Lekke cartridge: slechte (lees: geen) service HP

Pagina: 1
Acties:
  • 4.107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Mensen,

Hier een verhaal waarvan je achterover slaat. Eerst het verhaal, daarna nog aantal vragen over de cartridge.
Vorige week kwam er ineens een stevige hoeveelheid inkt onder uit mijn printer gelopen, een HP 930C van een jaar of drie oud. Cartridge (officiële van HP) was paar weekjes oud en nog bijna helemaal vol. Printerklep open, cartrdige eruit, en ja hoor, bodem van printer helemaal vol inkt. Zwarte cardridge eruit gehaald, bleek die helemaal leeg te zijn!! Cartridge helemaal leeggelopen in de printer.
Na grote schoonmaak van bureau even met HP contact opgenomen, verhaal uitgelegd, en werd me vervolgens gevraagd wat foto's te maken van printer en cartridge. Zo gezegd, zo gedaan. Op foto's was duidelijk te zien dat de binnenkant van de printer glimde van de inkt (met name in en naast het zogenaamde 'overloopbakje' rechts in de printer waar de cartridges in ruststand zich bevinden, om af en toe een druppeltje inkt dat uit de cartridge kan komen opvangt). Cartridge op verzoek van HP op leeg vel papier gezet en foto gemaakt, zodat ze konden zien hoe erg de cartridge lekte (aan telefoon al gezegd dat die niet meer zou lekken, want hij was helemaal leeggelopen, duh). Alle foto's naar HP gemaild, krijg je al snel telefoon: ze kunnen eigenlijk niks voor je betekenen, maar als 'coulance' bieden ze een vervanging van je printer, namelijk een (niet nieuw) exemplaar, met bijbetaling van € 230,-. |:( Of ik daar mee akkoord kon gaan... Nou, uitgelegd dat ik daar niet mee akkoord ging, omdat ik voor dat geld wel drie nieuwe kleureninkjetprinters kon kopen. Gevraagd of ze niet een cartridge konden opsturen. Kon die afdeling niet doen, zou contact opgenomen worden door 'klantenservice' :X van HP.
Vandaag telefoon: ze konden niets voor me betekenen, want het probleem zou aan de gebruiker liggen (jaja, je leest het goed). Doordat het overloopbakje in die drie jaar niet schoongemaakt zou zijn, zou het nu overgelopen zijn. Ik vertelde dat er dan wel een druppel ofzo over de rand zou kunnen zijn gelopen, maar niet een volle cartridge leeg zou kunnen zijn gelopen van de een op de andere dag zodat de inkt onder de printer uitkomt. Nee, volgens HP kon dit toch echt. Gevraagd hoe dat dan in één dag kon hadden ze daar natuurlijk geen verklaring voor anders dan dat het overloopbakje door niet schoonmaken nu was overgelopen. Werd volledig voorbijgegaan aan het feit dat een volle cartrigde op miraculeuze wijze helemaal leeg was. Gezegd dat het toch echt een defecte cartridge was en nogmaals of ze die niet eentje wilden opsturen. Nope, niks, nada, noppes. Oftewel, zak maar in de stront.
Nu mijn vragen:
1) Heeft iemand anders wel eens dit probleem gehad of er überhaupt ooit van gehoord?
2) Hoe kan dit? Slechte batch, verkeerd geïnstalleerd in printer (heb er nog maar een stuk of 25 in die drie jaar ingedaan, dus het zal wel mijn onkunde zijn geweest... :| )?
3) En kwam daarbij HP (of wellicht een andere printerfabrikant) ook met deze k*tsmoes op de proppen?
4) Iemand nog andere instanties dan de consumentenbond (brief is bijna klaar voor verzending) waar ik dit volledig gebrek aan service aan kan kaarten?
5) Hebben jullie ook allemaal zo gelachen om dit verhaal en de k*tsmoes van HP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
Ff een schopje:

Niemand die hier ooit van dat probleem gehoord heeft? (Mjah, precies wat ik dus al tegen HP zei: BS-verklaring).

• P-e-t-j-e
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-04 20:29

P-e-t-j-e

dapper oranje: wortheldje

Hoi, heb nu een psc 2410 waar de cartridge van leeggelopen is (heb heel de printer moeten demonteren om het allemaal schoon te kunnen krijgen) maar ik wacht nog op antwoord van HP. Zodra ik meer weet zal ik het hier laten weten!

grtz

doe wat je niet laten kunt en laat wat je niet doen kunt

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

Nooit van gehoord. Als er geen oplossing komt, mij even mailen.

* PcDealer schopt printergoeroe.
abusimbal!
Post je HP Casenummer/referentie.
Doordat het overloopbakje in die drie jaar niet schoongemaakt zou zijn, zou het nu overgelopen zijn.
Dat is geen overloopbakje. Dit is een soort rubber kussen die de onderkant van de cartridge schoonmaakt door opgedroogde en excess inkt te verwijderen.

[ Voor 102% gewijzigd door PcDealer op 11-08-2005 14:52 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
even los van het feit dat je natuurlijk veel netter geholpen had moeten worden, valt het me op hoeveel mensen metteen beginnen te schreeuwen over consumentenbond en zo, als ze telefonisch niet goed geholpen worden.
Je kan veel beter je complete verhaal incl argumenten en weerlegging van wat zij gezegd hebben, ompschrijven en aangetekend versturen. Op die manier dwing je een bedrijf namelijk schriftelijk, volledig en netjes te reageren, iets wat bij een telefoongesprek heel anders is.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:13

MeNTaL_TO

The future is not set

rac-on schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 09:19:
even los van het feit dat je natuurlijk veel netter geholpen had moeten worden, valt het me op hoeveel mensen metteen beginnen te schreeuwen over consumentenbond en zo, als ze telefonisch niet goed geholpen worden.
Je kan veel beter je complete verhaal incl argumenten en weerlegging van wat zij gezegd hebben, ompschrijven en aangetekend versturen. Op die manier dwing je een bedrijf namelijk schriftelijk, volledig en netjes te reageren, iets wat bij een telefoongesprek heel anders is.
Mijn ervaring is eigenlijk dat je een standaard mailtje terug krijgt en alsnog kan bellen.

Overigens werd ik bij mijn HP 2000c wel keurig geholpen, na het invoeren van de koppen kreeg ik gelijk bij 2 koppen de melding dat deze defect waren, dit telefonisch gemeld bij HP en 4 nieuwe koppen en 4 nieuwe kleuren cartridges gekregen.

Echter is de 2000c wel een professionele printer, misschien dat dat wat uitmaakt?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

MeNTaL_TO schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 09:56:
[...]

Mijn ervaring is eigenlijk dat je een standaard mailtje terug krijgt en alsnog kan bellen.

Overigens werd ik bij mijn HP 2000c wel keurig geholpen, na het invoeren van de koppen kreeg ik gelijk bij 2 koppen de melding dat deze defect waren, dit telefonisch gemeld bij HP en 4 nieuwe koppen en 4 nieuwe kleuren cartridges gekregen.

Echter is de 2000c wel een professionele printer, misschien dat dat wat uitmaakt?
Ja, dat is een andere helpdesk als ik me niet vergis. De printer van TS is een IPG product en deze Business.

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-04 14:46

BitByter

Prutst dit forum

Zover ik weet is het zo dat bij de business lijn, dat men ondersheid maakt tussen garantie op de printer en garantie op de cartridge.

Als je oudere printer kapot wordt gemaakt door een cartridge die nog wel in garantie was, wordt je printer gerepareerd.

Ik vind het erg vreemd om te horen dat de niet business lijn deze procedure niet hanteerd.

Een cartridge die in garantie was, die ook nog eens van HP was, vernielt je HP printer. Ik zou denken dat dit onder de garantie zou vallen (ik werk zelf op de hp business support desk)

Als ik jou was, zou ik eens terugbellen naar 0900-2020165, en uitleggen dat een cartridge die in garantie was, je printer die uit garantie was vernielt heeft.

Ze kunnen dan niet anders dan concluderen dat je printer gratis vervangen moet worden. omdat je garantie had op je cartridge :)

als ze hier NIET mee akkoord gaan, zou ik als klant zelf wel een klacht willen indienen.
Vraag dus of je ergens een klacht kan neerleggen. Misschien dat dit helpt

en inderdaad, kan de topicstarter even zijn HP dossier / referentienummer posten? misschien dat we dan effe mee kunnen kijken ;)

[ Voor 19% gewijzigd door BitByter op 11-08-2005 10:40 ]

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
terugbellen naar 0900-2020165 en vertellen dat de cardridge je printer heeft gesloopt. maw nieuwe cardridge en printer repareren nevermind

@bitbyter: STFU en manual in :+ !!

@goeloe: AAN HET WERK!!!!

[ Voor 13% gewijzigd door kalechinees op 11-08-2005 10:57 ]

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
MeNTaL_TO schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 09:56:
[...]
Overigens werd ik bij mijn HP 2000c wel keurig geholpen?
Heb je daar nog een referentienummer van, of het serienummer ?

Anoniem: 115671

Jij ook Kale chinees!! FFS!! Ik verschiet er niet van dat we het tering service level niet halen zo :)

Je hebt in elk geval recht op garantie als de lekkende cartridge in garantie is, laat je niet afschepen!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-04 14:46

BitByter

Prutst dit forum

PcDealer schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 09:12:
Nooit van gehoord. Als er geen oplossing komt, mij even mailen.

* PcDealer schopt printergoeroe.
abusimbal!
Post je HP Casenummer/referentie.

[...]

Dat is geen overloopbakje. Dit is een soort rubber kussen dien de onderkant van de cartridge schoonmaakt door opgedroogde en excess inkt te verwijderen.
de deskjet beschikt inderdaad WEL over een overloop bakje.
dit noemen wij de " spittoon"

een printkop heeft bijvoorbeeld 512 spuitmondjes
wanneer de carriage van links naar rechts gaat (begint) zijn al deze gaatjes gevuld
als 1 baan / swath klaar is, tijdens het printen, released hij de de inkt druppeltjes, in de spittoon wanneer inkt te lang niet gebruikt is.

[ Voor 5% gewijzigd door BitByter op 11-08-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
Ik ben momenteel niet in de gelegenheid een fatsoenlijke reply te geven, maar ik ben jullie niet vergeten... ;)
Kom hier morgen weer op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Morgen zijn wij niet op het werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139446

bij mijn oude hp deskjet 710c is ook een cartridge leeggelopen maar ik gebruikte em toch niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
De service van HP was vroeger inderdaad beter, maar het niveau van de helpdesk niet echt.
Ik had ooit een cartridge waar de kleuren van doorelkaar liepen - groen ipv geel en blauw. Soort van interne lekkage? Van de helpdesk moest ik toen de printer onder mijn bureau vandaan slopen om het serienummer van de printer dus op te geven. Bleek het stomme ding (660) nog net een week garantie te hebben (was toen nog 3 jaar) "dus" ik kreeg een nieuwe cartridge toegestuurd uit Frankrijk. Ik allang blij natuurlijk.
Een jaar ofzo later en een paar cartridges verder, had ik weer hetzelfde probleem. Nu viel de helpdesk er over, dat ik geen bonnetje van die cartridge meer had (van verbruiksartikele bewaar ik die nooit) men wilde in eerste instantie niets doen. Pas na ruim 25 minuten argumenteren via hun dure nummer, mocht ik uiteindelijk de cartridge bij een welwillende winkelier brengen. Die zou dan, als de vertegenwoordiger langskwam en die de zaak positief beoordeelde, een nieuwe cartridge gecrediteerd krijgen. Is uiteindelijk ook gelukt, maar ik heb de betreffende printer weggegeven, toen de inkt weer eens op was. Een andere HP, de 840, kreeg in het verleden een mogelijk vergelijkbaar probleem. Deze printte alleen nog maar paars. Daar ik inmiddels goede ervaringen had met Canon (de 600), heb ik die HP maar in een hoek gezet en er een nieuwe Canon (Pixma iP5000) voor in de plaats gezet. Beide Canons werken nog steeds probleemloos en lijken, mede door de afzonderlijke kleurcartridges, aanzienlijk voordeliger in het gebruik.

Mijn advies: Koop lekker een Canon :), maar als je echt werk wil maken van die lekke cartridge, probeer dan te regelen dat een winkelier de zaak aan een vertegenwoordiger voorlegt.

edit @PcDealer hieronder:
Je kwoot me niet, maar vat me volkomen onjuist samen. Ik zeg nergens dat HP service slecht is, maar wel dat die vroeger beter was.
Hoe je op het idee komt, dat je als partikulier bonnetjes 5 jaar zou moeten bewaren is mij een raadsel, zeker waar ik aangeef dat het om verbruiksartikelen gaat. Garantie op inktcartridges is echt geen 5 jaar (er staat bij HP zelfs een uiterste gebruiksdatum op) en ik trek ze niet af voor de belasting. Ik vind gewoon dat de fabrikant zijn verantwoordelijkheid voor zijn produkt niet kan ontlopen, door over een bonnetje te zeuren. Het bewijs dat het een HP-cartridge is komt toch niet van een bon?
Wat de service van Canon hiermee te maken heeft ongaat mij ook. Mijn advies voor aankoop van een Canon is juist gebaseerd op jarenlange probleemloze gebruikerservaring met dit merk. Dit in tegenstelling tot vele teleurstellende ervaringen met HP inktjetprinters, zowel privé als zakelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Toff op 15-08-2005 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Toff schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 01:33:
[Ik had geen bon meer, maar wilde wel service. HP service is slecht]
Ook particulieren worden geacht 5 jaar facturen en bonnen te bewaren. Kan altijd van pas komen bij een belastingaangifte en gebruikmaken van garantie.
Je huidige Canon printers werken nog wel, ben benieuwd naar je verhaal als je van hun service gebruik wilt maken.

[ Voor 2% gewijzigd door PcDealer op 14-08-2005 13:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:17
Ik heb nog nooit een canon gehad die stuk ging maar wel 3 HP's.
Dit cardridge verhaal heb ik ook ooit een keer gehad ik kreeg wel een nieuwe cartridge en zij hebben de printer toen schoongemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

leonbong schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 09:49:
Ik heb nog nooit een canon gehad die stuk ging maar wel 3 HP's.
Dit cardridge verhaal heb ik ook ooit een keer gehad ik kreeg wel een nieuwe cartridge en zij hebben de printer toen schoongemaakt.
Tja, ik heb al 6 jaar dezelfde HP printer. Maar die was ook niet zo goedkoop (Gld 680,00).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
ik heb een hp printer van het containerpark gehaald (895cxi) en deze heeft nog noooooit problemen gehad dus kan je best wel robuust noemen denk ik })
1 keer werkte de cartridge niet en kreeg ik direct een nieuwe in de winkel, als je cartridges kapot gaan zou ik hiermee allereerst naar de winkel gaan ipv naar hp helpdesk bellen...

nuja, volgens mij heeft hp wel een goede service maar alleen als je verhaal 100% duidelijk is en er een duidelijk feit bestaat dat het HP hun "schuld" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

nickske_v schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:56:
ik heb een hp printer van het containerpark gehaald (895cxi) en deze heeft nog noooooit problemen gehad dus kan je best wel robuust noemen denk ik })
1 keer werkte de cartridge niet en kreeg ik direct een nieuwe in de winkel, als je cartridges kapot gaan zou ik hiermee allereerst naar de winkel gaan ipv naar hp helpdesk bellen...
Ik heb die ook! _/-\o_
nuja, volgens mij heeft hp wel een goede service maar alleen als je verhaal 100% duidelijk is en er een duidelijk feit bestaat dat het HP hun "schuld" is.
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Elke helpdesk maakt fouten en zoals ik het hier lees ging het hier goed fout, inclusief de klantenservice. Je zult zien dat hier een aantal HP helpdeskers (zakelijk) het voor de TS opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-12-2024
zie: mouse256 in "Lekke cartridge: slechte (lees: geen) se..."

[ Voor 112% gewijzigd door mouse256 op 04-10-2005 19:24 . Reden: Naam weg gehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
Nou, als ik het verhaal van Mouse256 lees ben ik dus niet de enige met het probleem. Zou het een complot van HP-cartridges zijn... >:)

Was dus, bij mij in ieder geval, een origineel HP-cartridge. Altijd originele van HP. Al jaren gebruik ik die, eigenlijk nooit problemen mee gehad (een keer eentje die vanaf begin weigerde, werd niet 'herkend' door printer, netjes vervangen), en ik heb veel, heeeeeel veel cartridges gehad. Zo veel zelfs, dat ik achteraf gezien beter een kleurenlaserprinter had kunnen kopen (maar ja, achteraf kijk je de koe in de kont, zoals Olav Mol zegt). Ook al jaren enkel en alleen HP-printers gebruikt, dit is al de derde. Superkwaliteit printers, kan niet anders zeggen. Maar dat je dan zo'n reactie krijgt van de servicedesk, ja, dat stuitte me toch tegen het zere been.

Ik wil even benadrukken dat de printer NIET kapot is, heb dat ook nergens gezegd. Momenteel heb ik wel nog wel last van inktstreepjes op het papier, maar ik denk dat ik dat met nog een paar keer schoonmaken (hopelijk) wel opgelost krijg. Toen de servicedesk mij een vervangende oude 730c 930C aanbood tegen een meerprijs van 230 euro, vroeg ik of ik niet een nwe. cartridge kon krijgen. En dat konden ze niet bieden. Mjah, en als je dan hoort dat je zelf schuldig bent aan het lekken en daarmee de rommel op je bureau en parketvloer dus aan jezelf te wijten is (gelukkig met een sopje schoon kunnen krijgen) is het moeilijk om rustig te blijven.

Ik ga nog even mijn referentienummer erbij pakken, dat heb ik meen ik nog niet weggegooid. Ga even graven in de papieren op mijn bureau.

Edit: 930C, niet 730C; vorige was een 710.

[ Voor 3% gewijzigd door HetBiggie op 13-08-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse256

[ Voor 96% gewijzigd door mouse256 op 04-10-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
mouse256 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:43:
(het enige wat ik er op aan te merken heb is dat ik vind dat ze er altijd slapper en goedkoper gaan uitzien (hp deskjet 500, hp deskjet 930, hp deskjet 3647)
Je bent het tussenmodel vergeten, de Deskjet 3820, waarbij ze zoveel bespaard hebben op het loopwerk tov de 700/800/900 series dat er spontaan tandwielen van breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
@mouse256: Ja, de printer ziet inderdaad meer zwart dan grijs. Ik heb de printer al een aantal uren schuin op de zijkant geplaatst om alle inkt er uit te laten lopen. Natuurlijk gaat niet alles eruit, maar dat moet dus opdrogen. En verder proberen schoon te maken met wat alcohol of thinner. Ik doe het ook niet graag, maar ik zal iets moeten. Nu geeft de printer nog wat inktvegen op het papier, dus zo is hij ook niet te gebruiken. Kan ik toch beter proberen hem weer helemaal in orde te krijgen, toch? Het aanbod van HP om de printer te vervangen met een oude 930C tegen bijbetaling van € 217,- is ook niet realistisch. Gaat het schoonmaken niet, heb ik voor een euro of € 100,- weer een prima nwe. printer. Meteen bijna € 120,- euro uitgespaard, genoeg voor een aantal cartridges... :P
En ja, ik zal ondanks dit verhaal dan ook zeker weer nadenken over wederom een HP. Ik blijf overtuigd van de kwaliteit van die printers.

Maareeh, wat is het nummer van je cartridge? Staan op de zijkant twee onder elkaar. Wellicht hebben we pech, is er een 'foute' batch van de 930C cartridges. Wie weet? Ik zal de mijne er ook even bij pakken... maar dat wordt iets voor morgen. Geef ik ook gelijk mijn ref.nr., voor de wel geïnteresseerde HP-medewerkers op dit forum... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
vd week net mn HP 710C vervangen voor een HP 2600N :D

kleuren int begon ook in elkaar door te lopen en af en toe trof ik bij het printen wel eens een druppel inkt aan als of mn inkt patroon langzaam lekte op het zogenaamde "lekbakje"

* SMSfreakie gaat vd week zn ouwe kleuren inktpatroon maar eens open zagen ofzo :P kijken wat voor leuks daar in zit mbt doorlekken van kleuren :/

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

* PcDealer 895Cxi opendoet... en kijkt naar "overloopbakje"...

Ik probeerde het eruit te halen, maar bij het aanraken alleen al zitten mijn vingers onder de inkt.

In dat bakje zit een klein laagje inkt. Hoe kan die eruit? Maar zo te zien past er een halve cartridgevulling in. M.a.w.: als dat ding overloopt, kan uitstuitend komen door een lekkende cartridge. Ik zou in het geval van overlopen de cartridge, eventuele stomerij/schoonmaakkosten bij HP verhalen. Indien de printer ook niet meer werkt, ook een vervangen printer eisen.

De 7-serie is technisch dezelfde als de 8 serie. Verschil alleen in snelheid en wellicht in netwerk/driver mogelijkheden (als je het mij vraagt).

[ Voor 85% gewijzigd door PcDealer op 14-08-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
Zoals beloofd het referentienummer en de nummers van de cartridge.
Ref.nr.: 7204526437
Cartridgenummers: 20060726 L en T8 L8I0A485311M

@Mouse256: Misschien toch even de naam van de HP-medewerker uit je post verwijderen? Betrof bij mij inderdaad ook dezelfde medewerker, maar weet niet of het zo netjes is die naam hier te plaatsen. No flame intended!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Hmmm, bij zakelijk gebruiken ze referenties die er uitzien als 1208 xxx xxx...

[ Voor 20% gewijzigd door PcDealer op 15-08-2005 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:13

MeNTaL_TO

The future is not set

abusimbal schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:07:
[...]

Heb je daar nog een referentienummer van, of het serienummer ?
Serienummer kan ik nog wel achterhalen, de printer staat inmiddels bij mijn vriendin te printen, ref nummer niet meer, deze storing was bijna 5/6 jaar geleden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

MeNTaL_TO schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 07:13:
[...]

Serienummer kan ik nog wel achterhalen, de printer staat inmiddels bij mijn vriendin te printen, ref nummer niet meer, deze storing was bijna 5/6 jaar geleden.
Die gaan we niet meer terugvinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:02
Ik heb de afgelopen maanden 2 HP's in de grijze container gegooid :( :( . De eerste een 3820. Deze kon er niet tegen als je de stekker ineens in een stekkerdoos waar spanning op stond deed. Gevolg: doorgebrande printplaat. Net een paar weken na de 2 jaar garantie. Gebeld met de helpdesk en ik kon een nieuwe (refurbished dus niet echt nieuw) krijgen voor 100 euro plus nog wat. Niet gedaan natuurlijk, dus container.

De tweede was mijn good old 690. Tot die ongeveer een week geleden begon te brommen (die printkop bleef staan en hij maakte om de 5 seconden een bromtoon) en ik er ook niks meer mee kon beginnen. Die heb ik gister zijn laatste rustplaats gegeven. Ik heb het voorlopig met HP gehad, zeker ook vanwege de verhalen hier. Maar ook door het eigen idee dat de support niet echt om van te juichen is. De volgende wordt een Canon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

objectief2 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 07:30:
Ik heb de afgelopen maanden 2 HP's in de grijze container gegooid :( :( . De eerste een 3820. Deze kon er niet tegen als je de stekker ineens in een stekkerdoos waar spanning op stond deed. Gevolg: doorgebrande printplaat. Net een paar weken na de 2 jaar garantie. Gebeld met de helpdesk en ik kon een nieuwe (refurbished dus niet echt nieuw) krijgen voor 100 euro plus nog wat. Niet gedaan natuurlijk, dus container.
Zit er een aan/uitknop op? Zo ja, stond die aan? Die stekkerdoos zou niet uit moeten maken: op een wandcontactdoos zit ook spanning.
De tweede was mijn good old 690. Tot die ongeveer een week geleden begon te brommen (die printkop bleef staan en hij maakte om de 5 seconden een bromtoon) en ik er ook niks meer mee kon beginnen. Die heb ik gister zijn laatste rustplaats gegeven.
Tja, hoe oud is dat ding 8 jaar?
Ik heb het voorlopig met HP gehad, zeker ook vanwege de verhalen hier. Maar ook door het eigen idee dat de support niet echt om van te juichen is. De volgende wordt een Canon :)
Goh, in een "HP helpdesk is kut"-topic kun je verwachten dat er slechte verhalen gaan komen. Daarbij is de consumenten helpdesk blijkbaar minder naar tevredenheid dan de zakelijke. De HP service is een van de meest geprezen. Daarbij kan er altijd wat fout gaan zoals ik reeds aangaf: PcDealer in "Lekke cartridge: slechte (lees: geen) se..."
Maar ik moet zeggen: ik ga noooooooooooooooooooooit bij Speedlink.
Speedlinq: ervaringen! - Deel 2
Toff schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 01:33:
De service van HP was vroeger inderdaad beter, maar het niveau van de helpdesk niet echt.
Ik had ooit een cartridge waar de kleuren van doorelkaar liepen - groen ipv geel en blauw. Soort van interne lekkage? Van de helpdesk moest ik toen de printer onder mijn bureau vandaan slopen om het serienummer van de printer dus op te geven. Bleek het stomme ding (660) nog net een week garantie te hebben (was toen nog 3 jaar) "dus" ik kreeg een nieuwe cartridge toegestuurd uit Frankrijk. Ik allang blij natuurlijk.
Als je een helpdesk belt, mag je er vanuit gaan dat een serienummer gevraagd wordt. Om er zeker van te zijn dat de klant het over het juiste apparaat heeft (dat is vaak erg moeilijk) en de garantie. Met het serienummer bij HP kan worden nagegaan welke fabrieksgarantie geldig is. Deze garantie gaat in vanaf de fabrikagedatum. Daardoor kan het zijn dat je printer volgens de fabrieksgarantie 2,5 jaar geleden al uit garantie was of 2 maanden geleden. Een garantie gaat in Nederland in vanaf de aankoopdatum. Dat is makkelijk, omdat men vaak niet een apparaat af fabriek koopt, maar mogelijk een half jaar na dato. A.d.h. van een aankoopbewijs kan iedereen zien wanneer de garantie is ingegaan en dus wanneer die afloopt.
Nou mooi, een tevreden klant. Toch?
Een jaar ofzo later en een paar cartridges verder, had ik weer hetzelfde probleem. Nu viel de helpdesk er over, dat ik geen bonnetje van die cartridge meer had (van verbruiksartikele bewaar ik die nooit) men wilde in eerste instantie niets doen. Pas na ruim 25 minuten argumenteren via hun dure nummer, mocht ik uiteindelijk de cartridge bij een welwillende winkelier brengen. Die zou dan, als de vertegenwoordiger langskwam en die de zaak positief beoordeelde, een nieuwe cartridge gecrediteerd krijgen. Is uiteindelijk ook gelukt, maar ik heb de betreffende printer weggegeven, toen de inkt weer eens op was.
Dat had men dan ook meteen kunnen voorstellen...
Een andere HP, de 840, kreeg in het verleden een mogelijk vergelijkbaar probleem. Deze printte alleen nog maar paars.
Met een volle cartridge ga ik vanuit.
Daar ik inmiddels goede ervaringen had met Canon (de 600),
Dit is een hele goede serie geweest, voor zover ik kan beoordelen op mijn ervaringen als verkoper, ik heb daar nog geen onverogen woord over gehoord/gelezen..
heb ik die HP maar in een hoek gezet en er een nieuwe Canon (Pixma iP5000) voor in de plaats gezet. Beide Canons werken nog steeds probleemloos en lijken, mede door de afzonderlijke kleurcartridges, aanzienlijk voordeliger in het gebruik.
Dat is inderdaad zo. Een HP met "Induvidual Ink" is rond dezelfde prijs als de i5000: Business Inkjet 1000. Foto's zullen echter niet zo mooi zijn als een inkjet met 6 kleuren e.d.
Mijn advies: Koop lekker een Canon :), maar als je echt werk wil maken van die lekke cartridge, probeer dan te regelen dat een winkelier de zaak aan een vertegenwoordiger voorlegt.

edit @PcDealer hieronder:
Je kwoot me niet, maar vat me volkomen onjuist samen. Ik zeg nergens dat HP service slecht is, maar wel dat die vroeger beter was.
Hoe je op het idee komt, dat je als partikulier bonnetjes 5 jaar zou moeten bewaren is mij een raadsel, zeker waar ik aangeef dat het om verbruiksartikelen gaat. Garantie op inktcartridges is echt geen 5 jaar (er staat bij HP zelfs een uiterste gebruiksdatum op) en ik trek ze niet af voor de belasting. Ik vind gewoon dat de fabrikant zijn verantwoordelijkheid voor zijn produkt niet kan ontlopen, door over een bonnetje te zeuren. Het bewijs dat het een HP-cartridge is komt toch niet van een bon?
Zie mijn eerste antwoord over garantie.
Wat de service van Canon hiermee te maken heeft ongaat mij ook. Mijn advies voor aankoop van een Canon is juist gebaseerd op jarenlange probleemloze gebruikerservaring met dit merk. Dit in tegenstelling tot vele teleurstellende ervaringen met HP inktjetprinters, zowel privé als zakelijk.
Ik heb juiste goede ervaringen met HP. Als ik kijk op de helpdesk voor PDA's en laptops waar ik heb gezeten hoeveel klachten ik over andere merken heb gehad... Ik zou vanuit mijn ervaring een HP aanraden. Iedereen heeft wel ergens een negatief punt te maken.

[ Voor 64% gewijzigd door PcDealer op 15-08-2005 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik vind HP heel slecht geworden. Vroeger ging een gemiddelde HP laserjet 4 met gemak 10 jaar mee(ik heb hier nog een staan met alle opties). nu gaat een HP Laserjet 2100 niet eens meer 3 jaar mee. Als ik kijk naar de HP Laserjet 3030. Dat ding trekt nu al scheef het papier in de feeder voor het kopieren of kan het hele papier niet oppakken. Ik heb hier ook nog een oude 3820 staan waarvan de cartridge constant vastlopen. Ik heb ooit een HP laserjet 3030 verkocht waarvan ik ook een topic had en die bleek niet eens in staat te zijn om een belastingformulier te faxen. Ik heb ook een HP Deskjet 7460 verkocht en daar bleek op een gegeven moment dat de cartridge was vastgelopen en defect was. Op zich de computer van HP zijn goed maar printers blijf ik een ander verhaal vinden.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

itsalex schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 08:17:
Ik vind HP heel slecht geworden. Vroeger ging een gemiddelde HP laserjet 4 met gemak 10 jaar mee(ik heb hier nog een staan met alle opties). nu gaat een HP Laserjet 2100 niet eens meer 3 jaar mee. Als ik kijk naar de HP Laserjet 3030. Dat ding trekt nu al scheef het papier in de feeder voor het kopieren of kan het hele papier niet oppakken. Ik heb hier ook nog een oude 3820 staan waarvan de cartridge constant vastlopen. Ik heb ooit een HP laserjet 3030 verkocht waarvan ik ook een topic had en die bleek niet eens in staat te zijn om een belastingformulier te faxen. Ik heb ook een HP Deskjet 7460 verkocht en daar bleek op een gegeven moment dat de cartridge was vastgelopen en defect was. Op zich de computer van HP zijn goed maar printers blijf ik een ander verhaal vinden.
Ik weet dat er printers zijn die na 15 jaar nog steeds wekelijks hun rondjes doen. Ik heb ook het idee dat vroeger veel dingen duurzamer waren. Tegenwoordig wil niemand meer fatsoenlijke dingen kopen: hoe goedkoper, hoe beter.

Maar die printers heb je toch wel aangemeld? Klinkt toch erg verrot. De mensen die daar direct over gaan hebben in dit topic gereageerd. Ik heb trouwens begrepen dat het ook weleens uit wil maken of er HP papier wordt gebruikt of ander (goedkoop) papier.

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 15-08-2005 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse256

[ Voor 97% gewijzigd door mouse256 op 04-10-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ PCDEALER:
Als je een helpdesk belt, mag je er vanuit gaan dat een serienummer gevraagd wordt.
Nee, ik had een klacht over de CARTRIDGE, niet over de printer als zodanig, daar was verder niks mis mee.
Dat had men dan ook meteen kunnen voorstellen...
Ja, daarom baalde ik er ook van, dat ik 25 minuten aan het (dure) lijntje werd gehouden. Als ik niet was blijven aanhouden, had ik niks gehad.
Met een volle cartridge ga ik vanuit.
Inderdaad, nadat ik de nog driekwart volle cartridge had verwijderd, vanwege die paarse kleur, plaatste ik een spikslinternieuwe zeer overprijsde originele cartridge met hetzelfde grappige paarse resultaat.
Ik heb juiste goede ervaringen met HP. Als ik kijk op de helpdesk voor PDA's en laptops waar ik heb gezeten hoeveel klachten ik over andere merken heb gehad... Ik zou vanuit mijn ervaring een HP aanraden. Iedereen heeft wel ergens een negatief punt te maken.
Je weet ook niet van ophouden he :). Het gaat hier over PRINTERS, niet over PDA's of Laptops. Ik ga toch ook niet mijn goede jarenlange ervaringen met Canon kleinbeeldcamera's erbij slepen? Ik heb met veel plezier gewerkt met programmeerbare HP rekenmachines (33e en 11c), dus ik ben echt niet anti-HP, maar face it, HP maakt gewoon in de consumentenklasse de laatste jaren te goedkope printers en probeert geld te verdienen met te dure inkt. Het terugbrengen van de garantieperiode van drie naar een jaar heeft ook niet bijgedragen aan het consumentenvertrouwen.
Ik weet dat er printers zijn die na 15 jaar nog steeds wekelijks hun rondjes doen. Ik heb ook het idee dat vroeger veel dingen duurzamer waren. Tegenwoordig wil niemand meer fatsoenlijke dingen kopen: hoe goedkoper, hoe beter.
Juist! Maar HP is wel erg doorgeslagen in die gedachtegang, op printergebied. Scheeftrekken van papier bij HP is overigens niks nieuws. De aloude Inktjet(?)500 serie had hier al overmatig last van. Kreeg je als klager een lollig schoonmaaksetje toegestuurd, om de rol "schoon te maken". Ik heb nog nooit een transportrol "schoon" hoeven maken van een ander merk.
Beetje krom om papiertransportproblemen dan af te schuiven op het mogelijk gebruik van goedkoper niet-HP-papier:
Ik heb trouwens begrepen dat het ook weleens uit wil maken of er HP papier wordt gebruikt of ander (goedkoop) papier.
We mogen er toch van uitgaan, dat een hedendaagse printer, fax op copier overweg kan met "normaal" papier? Ik heb tenminste nog nooit van een verkoper gehoord, dat een HP-printer o.i.d. alleen met HP-papier (wat is dat eigenlijk?) mag werken, want dan had ik al helemaal nooit een HP gekocht. Ik heb zakelijk wel eens een dergelijke discussie gehad met een copier-leverancier, die gemiddeld 2 maal per week voor een storing aan 1 apparaat moest komen. Die heeft toen -gratis op proef- een pallet van "zijn" papier neergezet. Maakte dus 0,0 verschil. Er zijn best wel verschillen in papier, maar een fatsoenlijke printer, c.q. fax of copier, hoort met alle gangbare soorten -laten we zeggen 80 grams- te kunnen werken.

Maar goed, laten we onze meningsverschillen opzij zetten. Waar gaat het hier over? "HetBiggie" heeft dus een probleem met een lekkende HP-cartridge. Het lijkt erop, dat de HP-helpdesk het probleem niet begrijpt. Met al die uitleg hier, en mensen die de weg bij HP kennen, moet er toch wel uit te komen zijn denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Toff schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 03:39:
[...]
We mogen er toch van uitgaan, dat een hedendaagse printer, fax op copier overweg kan met "normaal" papier? Ik heb tenminste nog nooit van een verkoper gehoord, dat een HP-printer o.i.d. alleen met HP-papier (wat is dat eigenlijk?) mag werken, want dan had ik al helemaal nooit een HP gekocht. Ik heb zakelijk wel eens een dergelijke discussie gehad met een copier-leverancier, die gemiddeld 2 maal per week voor een storing aan 1 apparaat moest komen. Die heeft toen -gratis op proef- een pallet van "zijn" papier neergezet. Maakte dus 0,0 verschil. Er zijn best wel verschillen in papier, maar een fatsoenlijke printer, c.q. fax of copier, hoort met alle gangbare soorten -laten we zeggen 80 grams- te kunnen werken.
[...]
Heb ik niet geschreven: het zou kunnen uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse256

[ Voor 98% gewijzigd door mouse256 op 04-10-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Zie PcDealer in "Lekke cartridge: slechte (lees: geen) se..."

HP Customer Relations:
customerrelations-nl@hp.com
Referentie vermelden en de omschrijving van je klacht, dat je niet akkoord gaat met de troubleshooting van de helpdesk en dat je wenst op een manier geholpen te worden die HP waardig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
Ja, echt exact dezelfde reactie gehad van HP als mouse256. De technische dienst heeft vastgesteld dat... Zelf ook aangegeven dat ik het overlopen niet onmogelijk acht, maar wel dat niet in één enkele nacht de hele cartridge leegloopt en het bakje zich helemaal leegt in de printer. En ook bij mij het eromheen draaien en het bij hun standpunt houden, want de technische dienst heeft dit zo vastgesteld.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar ze zijn wel consequent in de oplossing van dezelfde problemen :P

Misschien via dat adres van PcDealer eens mijn verhaal uitleggen.

En toch leuk om te zien dat het onderwerp wel leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse256

[ Voor 94% gewijzigd door mouse256 op 04-10-2005 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Is er nog nieuws van TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse256
Ik heb zonet een brief van HP aangekregen met het (dwingende) verzoek mijn reacties van het forum te verwijderen, dus bij deze maak ik mijn posts leeg...

[ Voor 8% gewijzigd door mouse256 op 04-10-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Dat is verdacht !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2024

Twisted

Mogli <3

mouse256 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:23:
Ik heb zonet een brief van HP aangekregen met het (dwingende) verzoek mijn reacties van het forum te verwijderen, dus bij deze maak ik mijn posts leeg...
HP is niet God, de wet of de koningin. Ze kunnen je wel sommeren maar je hoeft er niet aan te voldoen. Laat die brief eens zien.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
WOW ! Ik wist niet dat ze zo bang waren voor kritiek, daar bij HP...
Ik kan me eigenlijk niets herinneren, wat een dergelijke brief zou kunnen rechtvaardigen, behalve misschien, dat er ooit een naam van een HP-er is genoemd. Ging het daarover?

Jammer dat je zo makkelijk hebt toegegeven - of heb je nu een nieuwe printer gehad?

Who is next? Krijgt HetBiggie ook zo'n brief? Kan dit toppic wel dicht/weg... Weet de directie van HP hiervan, of is het een eenmansactie van een gefrustreerde HP-medewerker? Vragen, vragen, vragen...
We willen die brief wel zien hier natuurlijk (eventuele persoonsgegevens niet inbegrepen) !!!

Ik kan me niet voorstellen, dat een multinational zoals HP, met een dergelijke actie zijn naam te grabbel wil gooien. Berokkent ze veel meer schade als dat ze kunnen overzien en zeker meer dan de kosten voor een paar goodwill-printertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zoiets is voor mij nog erger dan het publiceren van informatie over waardeloze service. Wat een arrogante kwallen daar zeg, mijn volgende printer wordt iig geen HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse256
Ik ga voorzichtig zijn, want blijkbaar volgen ze bij HP dit topic, en ik wil problemen vermijden...

Die brief ga ik hier dus ook niet posten om geen problemen te krijgen, maar ik wil wel vermelden dat HP geen deal met mij heeft gesloten zodat ik de posts weg zou doen...
Het komt er op neer dat ik de posts best weg doe om geen verdere problemen te krijgen.

Die naam heeft er inderdaad mee te maken (ik had die niet mogen vermelden, ik dacht dat ik hem verwijderd had, maar blijkbaar stond die naam 2 keer in mijn post zodat ik hem er toch nog een keer had laten in staan), maar is niet de enige reden denk ik.

Ik ben in alle geval blij dat ik vorige week een Canon heb gekocht als vervangprinter

ps: vorige week heb ik van nog iemand gehoord die zijn hp 970 verhuisde en waarbij ook heel het patroon is leeg gelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Wat een slechte handelswijze van HP support zeg.

Ze verkopen veel te dure cartridges en proberen mensen die alternatieve cartridges
willen gebruiken daarvan te weerhouden door te claimen dat dan garantie vervalt,
die cartridges kunnen lekken, en ander FUD.

En als er dan een duidelijk probleem is met een HP cartridge proberen ze er onderuit te komen.

Vervolgens is de gebruiker niet tevreden en laat dat weten.
Dit helpt niets en de gebruiker klaagt op een forum.
Dat hierbij een naam van een HP medewerker genoemd wordt is niet netjes
maar deze is op verzoek verwijderd.

De gebruiker zodanig bedreigen dat hij z'n slechte ervaring maar weer verwijdert,
gaat veel te ver.

VOOR DE HP-ers DIE MEELEZEN:

- Als die cartridges zo goed zijn, is het dan echt zoveel moeite om in die paar gevallen
waar problemen zijn, een regeling te treffen zodat de gebruiker tevreden is/wordt ?
- Is het echt nodig mensen die een minder positief geluid laten horen d.m.v. brieven te
bedreigen ?
- Ooit stilgestaan bij het feit dat op dit forum zeer veel thuisgebruikers en IT-ers zitten waarvan een groot deel ooit de beslissing moet nemen om wel of niet voor HP te kiezen ?

Ik vraag me dit echt serieus af.......

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2024

Twisted

Mogli <3

u_nix_we_all schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:15:

Ik vraag me dit echt serieus af.......
Zonder een scan van een brief o.i.d. hebben we allen het woord van mouse256 dat HP dit daadwerkelijk gezegd heeft. Ik wil verder mouse256 niet aanvallen maar ik wil wel voorkomen dat mensen te snel conclusies trekken zonder enig bewijs en zonder de vermoeddelijke tegepartij gehoord te hebben.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Heb je ook wel weer gelijk in.

Maar ben wel van mening dat HP, omdat ze garantie geven bij gebruik van hun
dure cartridges, ook wel wat extra mag doen om die prijs waar te maken.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
mouse256 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 13:46:
Ik ga voorzichtig zijn, want blijkbaar volgen ze bij HP dit topic, en ik wil problemen vermijden...

Die brief ga ik hier dus ook niet posten om geen problemen te krijgen, maar ik wil wel vermelden dat HP geen deal met mij heeft gesloten zodat ik de posts weg zou doen...
Het komt er op neer dat ik de posts best weg doe om geen verdere problemen te krijgen.

Die naam heeft er inderdaad mee te maken (ik had die niet mogen vermelden, ik dacht dat ik hem verwijderd had, maar blijkbaar stond die naam 2 keer in mijn post zodat ik hem er toch nog een keer had laten in staan), maar is niet de enige reden denk ik.

Ik ben in alle geval blij dat ik vorige week een Canon heb gekocht als vervangprinter

ps: vorige week heb ik van nog iemand gehoord die zijn hp 970 verhuisde en waarbij ook heel het patroon is leeg gelopen...
Het lijkt mij dat je alle informatie die niet als laster kan worden gekenmerkt of waarin medewerkers met naam genoemd worden, gewoon kan plaatsen. Zeker als HP je alsnog laat vallen. De enige "zaak" die ze dan namelijk tegen je hebben is dat ze je kunnen weigeren te helpen (en dat doen ze kennelijk al), het lijkt me niet dat je verder illegale zaken aan het posten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dus omdat er een naam in de je posts stond, heb je alle posts verwijderd en niet alleen de naam? Dit gaat er bij mij niet bepaald in.

Bovendien hebben ze dus geen oplossing geboden. Dit lijkt me een mooie zaak voor een consumentenprogramma op tv. >:)

Ik kan het zelf niet geloven als HP-fan, maar ik krijg zowat een zure smaak in mijn mond. :r

[ Voor 18% gewijzigd door PcDealer op 07-10-2005 12:55 . Reden: interpunctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Laatst online: 10:17
HP Moet maar eens een voorbeeld nemen aan canon waar je gewoon kan zien dat de cartridge leeg is aangezien die dingen doorzichtig zijn.
Maar ik ben allang blij dat ik geen HP's meer heb behalve dan een oude Laserjet 6mp maar die gebruik ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse256
Ik kan de reacties van iedereen hier begrijpen dat ze de brief willen zien, maar ik ga op veilig spelen en die hier toch niet opzetten...

En ik heb idd alle posts verwijderd en niet enkel de naam, ook weer om op veilig te spelen. Er stond ook niet in de brief om enkel de naam te verwijderen.

Waarschijnlijk heb ik mij veel te bang laten maken, maar ik denk dat dit de veiligste oplossing is voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

mouse256 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:24:
Ik kan de reacties van iedereen hier begrijpen dat ze de brief willen zien, maar ik ga op veilig spelen en die hier toch niet opzetten...

En ik heb idd alle posts verwijderd en niet enkel de naam, ook weer om op veilig te spelen. Er stond ook niet in de brief om enkel de naam te verwijderen.

Waarschijnlijk heb ik mij veel te bang laten maken, maar ik denk dat dit de veiligste oplossing is voor mij.
En wat schiet je er mee op? Je maakt HP "blij", maar jij zit nog steeds met een achterlijk probleem.

Heb je rechtsbijstand? >:)

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 07-10-2005 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Nou, blij dat ik dit topic ineens voorbij zag komen. Ik heb nl een nwe printer nodig, want mijn oude is versleten (een HP overigens). En naar aanleiding van dit akkerfietje met het "dingend laten verwijderen van posts op GoT", heb ik nu terstond besloten om geen HP aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 17:44
@TS: Ik denk dat HP niet direct verantwoordelijk is, omdat je niet via je dealer te werk bent gegaan.

Een voorbeeldje wat iets meer tot de verbeelding spreekt: Stel, je koopt een BMW. Op een gegeven moment is dat ding wat ouder en moet de uitlaat vervangen worden. Binnen 3 weken gaat je nieuwe uitlaat kapot. Waar ga je dan naar toe? Het hoofdkantoor van BMW Europe of je dealer? Inderdaad, naar je dealer. Bij BMW Europe gaan ze natuurlijk geen uitlaatjes vervangen voor eindgebruikers. Je dealer zou die verantwoordelijkheid moeten nemen.

Zo gaat het ook bij HP. HP is slechts een fabrikant en geen dealer/verkoper.

Mocht je er via je dealer niet uitkomen, kun je de helpdesk bellen. Als je daar niet tot een bevredigende oplossing kan komen, kun je vragen of je een klacht in kunt dienen. Dan word je doorgeschakeld naar een klachtenafdeling en zal je case nogmaals bekeken worden.

De 230 euro reparatiekosten is een zogenaamde standaard prijs. Deze bestaat uit meerdere delen zoals onderandere, maar niet uitsluitend, koerierskosten, manuren, materiaalkosten, administratiekosten enzovoorts (ik ken het hele lijstje niet meer). Dat is de standaard prijs die wordt gerekend door HP voor reparaties buiten de garantie. En vergis je niet, ophalen en terugbrengen per koerier wil nog wel eens 100 tot 150 euro kosten.

Mijn voorstel is dat je je garantie op je cardridge haalt bij je dealer. Mocht je er behoefte aan hebben, dan kun je proberen hem aansprakelijk te stellen voor de gevolgschade aan je printer. Ik zou het echter wel netjes onderling regelen, en niet met tussenkomst van juristen. Dan kun je beter een hele mooie, nieuwe, dure printer kopen ;)
Als je er met je dealer niet uitkomt, je hele verhaal met de dealer uitleggen bij HP. Wellicht dat zij dan iets voor je willen doen. Zoniet, klacht indienen met betrekking tot slechte kwaliteit van de cardridge en slechte service van zowel je dealer als van HP, geheel naar eigen smaak natuurlijk.
(Ik ben namelijk nog nooit slecht geholpen door HP. Het antwoord wat niet altijd wat ik wilde horen, maar het was altijd duidelijk en vriendelijk, dus wat dat betreft ben ik tevreden.)

@HP: Mocht HP dit meelezen, misschien kan de helpdesk dergelijke zaken ook zelf voorstellen aan de klant: Garantie loopt nu eenmaal via de dealer, zoals jullie zeer waarschijnlijk wel weten. Een klacht aannemen lijkt mee ook geen probleem, op het moment dat de helpdesk er niet meer uitkomt met de klant. Ik denk dat dit schadelijker is voor uw reputatie als dit soort dingen gewoon als klacht in behandeling te nemen.

[ Voor 22% gewijzigd door Philip_Janssen op 07-10-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

TS heeft al een klacht bij Customer Service ingediend en daar 0 op het rekest gekregen. Hoewel ik de inhoud van het antwoord niet weet, is er niet aangeraden bij de verkoper te klagen.

Hoewel natuurlijk de verkoper verantwoordelijk moet worden gehouden, vind ik dat HP met een "bekroonde service" waar ze op de site prat op gaan, toch wel waar mogen maken, want dit slaat nergens op.

Overigens ben ik 100% HP-fan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 22:42

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

mouse256 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:24:

Ik snap dit niet helemaal,.... ben je bang dat ze je met een groepje brede HP medewerkers komen bewerken met een honkbalknuppel ofzo ?

- Jij hebt een probleem, jij hebt garantie en probeert deze te claimen. HP doet niks, stuurt jou met een kluitje in het riet.
- Jij post de naam van een HP medewerker. Niet netjes, dat vind je achteraf zelf ook, maar begrijpelijk.
- HP gaat jou een brief sturen met, zover ik het nu kan beoordelen, een bedreiging.
- Jij druft niets meer, past al je posts aan en gaat in een donker hoekje met een heel klein zaklampje wachten op wat komen gaat.

HP is een volwassen bedrijf en moet zich ook zo gedragen. Als HP het lef heeft om 'zo'n brie'f' te sturen dan vind ik het normaal om dit van alle daken te schreeuwen en hen publiekelijk belachelijk te maken, dit soort praktijken zijn ontoelaatbaar.

GoT is mijn inziens een forum voor en door eindgebruikers en kritiek is hierbij heel normaal. HP moet deze kritiek ter harte nemen en zorgen dat dit soort 'klantenservice' niet meer voorkomt en niet de tegenaanval kiezen.(nogmaals, ik ken de inhoud van de brief niet, maar krijg wel een vermoeden) HP heeft nl. helemaal het recht niet om jou op deze manier te benaderen.

Ik ben jou niet, maar ik had dit naar Kassa! gestuurd...

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 17:44
PcDealer schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 09:43:
[...]

TS heeft al een klacht bij Customer Service ingediend en daar 0 op het rekest gekregen. Hoewel ik de inhoud van het antwoord niet weet, is er niet aangeraden bij de verkoper te klagen.

Hoewel natuurlijk de verkoper verantwoordelijk moet worden gehouden, vind ik dat HP met een "bekroonde service" waar ze op de site prat op gaan, toch wel waar mogen maken, want dit slaat nergens op.

Overigens ben ik 100% HP-fan :)
Er is een onderscheid tussen een klacht met betrekking tot de service en een probleem met een product. Het lijkt mij nog steeds te gaan om een probleem met een product en zit daarom bij Customer Service ofwel de Helpdesk. Er zijn binnen HP voor zowel thuis- als zakelijke producten, speciale afdelingen voor klachten.

Over die brief: ik ken de inhoud niet en ik denk ook dat het voor niemand verstandig is om daar uitlatingen over te doen. We weten geen van allen wat er in die brief staat.
Daarnaast is het zo, dat veel bedrijven gewoon een grote broek aan doen, om de "zeurende klant" wat af te schrikken. Of het geheel legitiem is, is dus twijfelachtig. Mocht je je bedreigd voelen door HP, dan lijkt me dat dat gedeelte van je zaak richting een jurist mag. Eventueel kun je vervolgens aangifte doen van bedreiging. Je hebt al een naam en een bedrijf, dus makkelijker kan niet >:)
Echter blijft het feit staan, dat het aangeven van namen en citaten, zonder toestemming van de auteur/persoon in kwestie, niet netjes is (waarbij ik me weer afvraag hoe dit juridisch in elkaar zit).

Nogmaals: Ga gewoon terug naar je dealer en probeer het daar op te lossen.

@PcDealer: Ik ben niet 100% HP fan. Ze hebben zowel topklasse als rommel, dus laat dat duidelijk zijn. Ik vind de HP laserprinters persoonlijk erg goed. De oude Armada laptops (Compaq) vind ik ook geweldige apparaten. De inkjet printers ben ik niet mee bekend, maar het zal niet veel meer/minder zijn dan Canon, Epson en consorten. Ik heb bij alle goedkope inkjetprinters gemengde gevoelens. En service op een wegwerp artikel...? Mwah, hecht ik niet veel waarde aan. Ik koop wel een nieuwe printer als m'n 4 cardridges leeg zijn ;)
all_by_myself schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 16:25:
[...]
Ik ben jou niet, maar ik had dit naar Kassa! gestuurd...
Waarom zou je dit naar Kassa sturen, als je bij de verkeerde persoon je vraag stelt? Als ik op de tribune zat, had ik je vierkant uitgelachen >:) ;) (No offence)

[ Voor 10% gewijzigd door Philip_Janssen op 08-10-2005 20:04 . Reden: Dingetjes... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197960

In oktober 2005 een HP desktop gekocht (SR1649)
bijna een jaar later gaat het moederbord kapot.
HP stuurt geen monteur met een nieuw onderdeel (zoals bijvoorbeeld de Aldi wel doet)
Ik kan de kast via UPS laten ophalen.
UPS komt niet op afgesproken dag.
2 dagen later haalt UPS de computer dan echt op. (dus weer een hele dag thuisblijven).
Een week later krijg ik een brief of ik accoord ga met reparatie van transportschade ad € 484,73
Het blijkt te gaan om een deuk in de kast. DIT IS HET STANDAARD REPARATIETARIEF VAN HP. Het is maar dat u dat weet.
Nu krijg ik mijn computer niet retour voordat ik accoord ga met de schade, of met de reparatiekosten van de schade. Het blijkt slechts om een deuk in de kast te gaan. Er zijn foto"s van de schade maar HP wil die niet aan mij sturen/mailen
HP wil zo wie zo niet schriftelijk reageren, slechts telefonisch.
Nu ben ik 5 weken verder. Ik heb geen idee of ik mijn computer nog terugkrijg en in welke staat.
De computer was gekocht bij het Office Centre.
Vandaag dus maar een brief gestuurd aan Office Centre.
Ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt met zo´n botte service als HP.
Denk hieraan als u een ´mooie HP aanbieding´ ziet.
U krijgt geen service. alleen kosten en ellende.

HP verkoopt nu meer computers dan welk ander merk. Alleen service is er niet meer. Alle servicemedewerkers zijn blijkbaar omgeschoold tot verkopers.

Office Centre heeft vandaag gebeld. Zij zijn ook ziek van de service van HP. Zij zijn ook ziek van de standaardreparatiekosten. Ze gaan het proberen op te lossen. Tot zover hulde voor Office Centre.

Wat een #$# bedrijf, dat HP!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:06
Je had denk ik beter een nieuw topic kunnen openen maar goed.

HP service is inderdaad bagger. Ik werk op donderdagmiddag/avond en zaterdag in een computerwinkel waar we ook HP verkopen. Nu wil het wel eens voorkomen dat er met die computers iets mis is. Zo ook laatst met een serie Pavilion pc's met een AMD X2 processor en Windows MCE 2005. Deze computers liepen compleet vast als je MCE startte. Enkele malen contact met HP hierover gehad waarin werd afgesproken dat ze een oplossing zouden zoeken. Aangezien het om meerdere exemplaren ging beloofden ze op het probleem in te gaan.

Nadat we enkele weken lang niets gehoord hadden van HP uit en we zelf al tientalle malen hadden gebeld ben ik zelf maar een "oplossing" gaan zoeken. met affiniteit instellen was er een workaround mogelijk. Ik HP opgebeld, hun de workaround voorgesteld en "bedankt voor de service". De medewerker aan de telefoon zei dat hij het zou noteren. Hij zei notabene aan het einde van het telefoongesprek "graag gedaan" en een bedankje naar mij toe voor het melden van een mogelijke oplossing zat er niet in. Helaas werd de verbinding daarna verbroken maar anders was ik echt serieus een potje kwaad geworden.

Nog zo een, zo'n HP slimline PC met een widescreen 19 inch HP monitor resulteerde in flikkerend beeld. PC op een andere monitor was geen probleem, monitor op andere pc was ook geen probleem. Het was dus duidelijk een compabiliteitsfout. Andere drivers, andere kabels etc geprobeerd, geen oplossing. HP gebeld, melden ze doodleuk dat ze niets aan het probleem kunnen doen omdat het een compabiliteitsfout is. Na nagevraagd te hebben welke oplossing ik de klant dan aan moest bieden kwam het erop neer dat de klant er maar "mee moest leren leven". Je begrijpt dat ik toen mijn geduld ook wel kwijt was.

Nooit, maar dan ook nooit zal ik mensen meer een HP adviseren. Wat een ontieglijk slechte service bieden ze daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 197960 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:21:
In oktober 2005 een HP desktop gekocht (SR1649)
bijna een jaar later gaat het moederbord kapot.
HP stuurt geen monteur met een nieuw onderdeel (zoals bijvoorbeeld de Aldi wel doet)
Zijn ze dat verplicht dan, of is dat afgesproken?
Ik kan de kast via UPS laten ophalen.
Dat is vrij normaal. Pickup & Return garantie.
UPS komt niet op afgesproken dag.
2 dagen later haalt UPS de computer dan echt op. (dus weer een hele dag thuisblijven).
Dat is slecht. Mijn ervaring: incident. Zijn normaal erg stipt.
Een week later krijg ik een brief of ik accoord ga met reparatie van transportschade ad € 484,73
Het blijkt te gaan om een deuk in de kast. DIT IS HET STANDAARD REPARATIETARIEF VAN HP. Het is maar dat u dat weet.
Nu krijg ik mijn computer niet retour voordat ik accoord ga met de schade, of met de reparatiekosten van de schade. Het blijkt slechts om een deuk in de kast te gaan. Er zijn foto"s van de schade maar HP wil die niet aan mij sturen/mailen
Vreemde gang van zaken. Stuur ze een brief/fax dat je alsnog de foto's wilt ontvangen en dat je niet akkoord gaat met de transportschade (wanneer is die ontstaan?) en herstel van de zaak.
HP wil zo wie zo niet schriftelijk reageren, slechts telefonisch.
Nu ben ik 5 weken verder. Ik heb geen idee of ik mijn computer nog terugkrijg en in welke staat.
De computer was gekocht bij het Office Centre.
Vandaag dus maar een brief gestuurd aan Office Centre.
[Klaag, klaag, klaag]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
GH45T schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:42:
Je had denk ik beter een nieuw topic kunnen openen maar goed.
Ook mijn gedacht.

Maar HP heeft 2 supportcenters, 1 voor consumenten en 1 voor business.

Deze PC en printer hier in dit topic zijn van de consumenten zijde.

Ik heb alleen ervaring met de business zijde en die is uitstekend.

Heb je gezegt dat je een klacht wil indienen bij Customer Relations van HP ?
Pagina: 1