iPod mini dood, garantie?

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

Topicstarter
Toen ik op reis was in het zuiden van Frankrijk heeft mijn iPod mini het begeven. De ene moment lag ie nog te spelen, maar na het binnenleggen (zonder te laten vallen ofzo), gaf ie geen kick meer (zat in stroom, dus batterij plat kan niet).
Heb het ding binnen gedaan in de Fnac in Gent, maar volgens de hersteldienst daar had ik weinig kans op garantie omdat er een deukje achteraan zat, en dat dat wsl de oorzaak was. Nu lijkt dat mij vreemd, want anders had dat deukje al lang problemen gegeven (zat er al een héle tijd in), dus heb ik die maar laten opsturen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met de repair dienst van Apple ? Hoe soepel zijn ze op dat gebied ? Of mag ik mijn hoop wel opbergen en op zoek gaan naar een alternatief ? Overigens, heb het ding binnengedaan 2 dagen voor mijn garantie verliep, van een geluk bij een ongeluk gesproken...

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 18:51

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Heb je al geprobeerd het ding te resetten? (middelste knopje en menuknop enige seconden vasthouden totdat het Apple logo verschijnt) Ik heb op deze manier al heel wat iPodjes van klanten wakker geschud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Mijn broertje had na een paar maanden een compleet defecte iPod shuffle, dus alles netjes ingevuld op de Apple website en na een paar dagen kwam er een UPS wagen voor de deur met een vervangende iPod. De kapotte Shuffle moest in een envelop en terug naar Apple, en nu heeft mijn broertje weer een werkende iPod :)

Dus: Apple geeft goede service binnen de garantieperiode (daarbuiten geen ervaring mee). Het is trouwens wel zeer aan te raden je meteen aan te melden bij Apple online zodra je een Apple product hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
Oh, wel, ik heb het ding terug binnen gedaan in de winkel waar ik die gekocht had. Was het ook in een Apple Center gaan vragen, maar daar moesten ze me 30€ aanrekenen omdat ik het toestel ergens anders gekocht had... De iPod was niet geregistreerd, maar dat doe ik in het vervolg zeker...

Het 'resetten' heb ik niet geprobeerd, omdat ik niet wist hoe :) De iPod heeft nog een hele tijd aan de stroom gehangen, omdat ik dacht dattie misschien toch plat was, maar gaf niets op het scherm. Ook herhaaldelijk proberen hem aan te leggen lukte niet, geen reactie. De man in de winkel heeft trouwens ook niet geprobeerd hem te resetten, maar gewoon de papieren ingevuld. Volgens hem kon het een 4-tal weken duren, wat ik erg lang vond, maar bon... Als ik zo meer kans maak...

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netsensei916
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-10-2006

netsensei916

Convicted Debian Junkie

Een geluk dat je hem niet bij ITpro hebt gekocht!

Mijn broertje had de zijn even in de zijzak van zijn broek gestoken toen ie aan de computer zat. Toen ie em bovenhaalde was het LCD scherm "gescheurd" (er zat een zwarte vlek op/in/...) ITpro nam em niet terug en zei dat we rechtstreeks naar Apple moesten bellen. Dat hadden we gedaan maar daar zeiden ze ons dat de winkel ze wél terug nam. Na véél heen en weer gebel tussen het callcenter van Apple en ITpro vond ik het welletjes. (er was dan ook nog eens iets mis met de registratie via de website, en de registratieserver of zo)

Ik heb mij even gigantisch kwaad gemaakt aan de telefoon en gedreigd met een fijne brief naar Test Aankoop en zo. Toen kon het opeens niet snel genoeg gaan. Direct werd alles geregeld. Dag erop haalde UPS de kapotte iPod op en nauwelijks tien dagen later was ie alweer terug.

Ik heb dus géén goeie ervaring met Apple. Uiteindelijk bleek dat ITpro in Gent ab-so-luut géén goeie reseller is van Apple producten. De service suckt er gigantisch. Wijselijk heb ik mijn iBook dan ook niet bij hen gekocht maar bij Macc (http://www.macc.be). Daar werd ik dan wel weer zwaar gesoigneerd. Het doet er dus gigantisch toe waar je je Apple producten koopt!

"There are only 10 kinds of people on this world. Those who know binary and those who don't"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
netsensei schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:38:
Een geluk dat je hem niet bij ITpro hebt gekocht!

Mijn broertje had de zijn even in de zijzak van zijn broek gestoken toen ie aan de computer zat. Toen ie em bovenhaalde was het LCD scherm "gescheurd" (er zat een zwarte vlek op/in/...) ITpro nam em niet terug en zei dat we rechtstreeks naar Apple moesten bellen. Dat hadden we gedaan maar daar zeiden ze ons dat de winkel ze wél terug nam. Na véél heen en weer gebel tussen het callcenter van Apple en ITpro vond ik het welletjes. (er was dan ook nog eens iets mis met de registratie via de website, en de registratieserver of zo)

Ik heb mij even gigantisch kwaad gemaakt aan de telefoon en gedreigd met een fijne brief naar Test Aankoop en zo. Toen kon het opeens niet snel genoeg gaan. Direct werd alles geregeld. Dag erop haalde UPS de kapotte iPod op en nauwelijks tien dagen later was ie alweer terug.

Ik heb dus géén goeie ervaring met Apple. Uiteindelijk bleek dat ITpro in Gent ab-so-luut géén goeie reseller is van Apple producten. De service suckt er gigantisch. Wijselijk heb ik mijn iBook dan ook niet bij hen gekocht maar bij Macc (http://www.macc.be). Daar werd ik dan wel weer zwaar gesoigneerd. Het doet er dus gigantisch toe waar je je Apple producten koopt!
Fnac is een erg grote winkel, dus qua service zal die wel goed zitten denk ik... Wat me opvalt is dat de meeste mensen die replyen het hebben over registratie van hun product... Terwijl ik dat helemaal niet gedaan heb |:( (wist ik veel) Am I f*cked now, of maakt het weinig uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik heb ooit mn iPod 2G op straat laten vallen, was bovennaan echt een gaatje in.
Vergrendel knopje werkte niet zo goed meer ==> opgestuurd, nieuwe gekregen :-D
Heb hem nog altijd trouwens, al 3 jaar, zie niet in waarom mensen altijd nieuwe willen kopen..
netsensei schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:38:
Uiteindelijk bleek dat ITpro in Gent ab-so-luut géén goeie reseller is van Apple producten.
Kan ik alleen maar bevestiggen :(

[ Voor 34% gewijzigd door Tofu op 09-08-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gassie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2023
Resetten doe je door de menu knop en de ronde knop in het midden, tegelijk, een seconde of 5 ingedrukt te houden. Hij wist hiermee al je instellingen en gooit alle data er af. Vervolgens moet je hem aan de adapter hangen in het stopcontact.

Probeer het eens zou ik zeggen!!

Let's get lost! I know the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
tofu schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:06:
Ik heb ooit mn iPod 2G op straat laten vallen, was bovennaan echt een gaatje in.
Heb hem nog altijd trouwens, al 3 jaar, zie niet in waarom mensen altijd nieuwe willen kopen..
Omdat 2G te weinig is ? :p

Nee, wat misschien wel in mijn nadeel speelt is dat de man van Fnac het expliciet op de verzendbon (whatever) vermeld heeft: 'deuk in achterwand, garantie onder voorbehoud'. Hoe heb jij die opgestuurd ? Via de winkel of via koerier (zoals ik hier ook veel hoor) ?

edit
Gassie schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:08:
Resetten doe je door de menu knop en de ronde knop in het midden, tegelijk, een seconde of 5 ingedrukt te houden. Hij wist hiermee al je instellingen en gooit alle data er af. Vervolgens moet je hem aan de adapter hangen in het stopcontact.

Probeer het eens zou ik zeggen!!
Graag, maar iPod is al paar dagen verstuurd, dus ik kan er moeilijk achteraan hollen eh B)

[ Voor 28% gewijzigd door Boegel op 09-08-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
2de Generatie van 10GB ;)
* Tofu mompelt iets over je roots enzo .. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Aan de hand van het serienummer achterop je iPod kan je altijd direct garantie claimen bij Apple zelf, daar heeft een reseller niks mee te maken. Apple is altijd vrij royaal met zijn garantie en ik denk niet dat het een probleem wordt als je ze even opbelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:59
/me Daniel_ev mompelt iets over sarcasme enzo :p

edit:
als reactie op Tofu dus

[ Voor 27% gewijzigd door daniel_ev op 09-08-2005 16:19 ]

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
tofu schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:15:
[...]

2de Generatie van 10GB ;)
* Tofu mompelt iets over je roots enzo .. :/
Ik heb daar maar één iets op te zeggen: :/ (as in: meen je dat nu ?)

Door dit topic heb ik in ieder geval een stuk meer hoop gekregen op een goede afloop... Maar hoe zit dat nu met die registratie ? Maak ik zonder ook een kans ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Je kan nog altijd als hij terug komt en hij is niet hersteld, hem nog eens opnieuw opsturen, maar dan rechtstreeks via de apple website. Als 2de poging ;-)
Anders kan je hem ook zelf proberen herstellen, heb ik ook al gedaan, moet ff zoeken, nederlandse website voor ipod onderdelen (zijn er 2, ik heb die genomen met de lelijkste site), vriendelijke gast, alles vlug ontvangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
tofu schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:33:
Je kan nog altijd als hij terug komt en hij is niet hersteld, hem nog eens opnieuw opsturen, maar dan rechtstreeks via de apple website. Als 2de poging ;-)
Anders kan je hem ook zelf proberen herstellen, heb ik ook al gedaan, moet ff zoeken, nederlandse website voor ipod onderdelen (zijn er 2, ik heb die genomen met de lelijkste site), vriendelijke gast, alles vlug ontvangen..
Opnieuw opsturen zal moeilijk gaan, want dan is mijn garantieperiode al lang verlopen (zoals ik reeds eerder vermeld heb). De iPod mini is gekocht 2 augustus 2004. Zelf proberen herstellen, mjah, ik heb totaal geen ervaring met zo'n dingen, en volgens mij is de kans wel heel erg klein dat ik het ding terug werkend krijg (als zou dat wel stoer zijn :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Die gast waarvan ik sprak hersteld hem zelf ook, alleszinds voor niet veel geld, en misschien als je wat doorzaagt voor niks ofzo ;-)
Soort privé herstellingsdienst dus.
Alleszinds goedkoper dan een nieuwe te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
tofu schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:40:
Die gast waarvan ik sprak hersteld hem zelf ook, alleszinds voor niet veel geld, en misschien als je wat doorzaagt voor niks ofzo ;-)
Soort privé herstellingsdienst dus.
Alleszinds goedkoper dan een nieuwe te kopen
Contact info ? (hoewel ik wsl liever een nieuwe heb dan 100€ hangen aan iets dat binnen enkele maanden toch weer de geest geeft)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:34
Als hij helemaal geen kick geeft moet je inderdaad naar apple..

Als zei moeilijk doen (of je reseller) kan je een hoop vervangende opderdelen zelf kopen bij RePod en zelf erin zetten, zo hoef je geen compleet nieuwe te kopen!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:33
Als ie minder dan een jaar oud is: Garantie, gewoon via de website aanvragen, klaar :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Mijn ervaring met Apple is dat het heel erg loont om even te bellen met Apple zelf als een reseller dit soort "smoesjes" verkoopt. Ik heb hetzelfde gehad met de reperatie van mijn hdd (vervanging zelfs) en nadat ik met dat ding naar een andere reseller ging _en_ Apple gebeld had kon het zo vervangen worden....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
Zwerver schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:42:
Mijn ervaring met Apple is dat het heel erg loont om even te bellen met Apple zelf als een reseller dit soort "smoesjes" verkoopt. Ik heb hetzelfde gehad met de reperatie van mijn hdd (vervanging zelfs) en nadat ik met dat ding naar een andere reseller ging _en_ Apple gebeld had kon het zo vervangen worden....
En naar waar bel ik dan ? De helpdesk ofzo ? Nuja, smoesjes zijn het niet echt, er zat een deuk in, en voor Apple is het heel eenvoudig om te zeggen dat dat ook de oorzaak is. Die mens heeft braafjes dat papier ingevuld, alleen vind ik het erg vreemd dat het 4 weken moet duren...Is overigens al een weekenhalf weg, dus waarschijnlijk heeft nu bellen nog weinig nut. Bovendien heeft Fnac een vrij goede reputatie op dat gebied denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Ik heb gewoon eerst de customer desk gebeld om daarna hoger te gaan :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
Kickje: gisteren brief gekregen, straks ga ik het toestel terug afhalen in de winkel... Ben eens benieuwd naar het resultaat... Uitslag binnen een paar uurtjes ;)

edit: Gefixed, zonder kosten (want was binnen garantie natuurlijk)... Blijkbaar was er een probleem met de software, en had het deukje aan de achterkant er helemaal niets mee te maken (zoals ik ook vermoedde). * Boegel blij

[ Voor 43% gewijzigd door Boegel op 17-08-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:15

Flipm0de

geen

ik heb ook een probleem met me ipod scherm, er lopen 2 lijnen doorheen, alsof het dode pixels zijn. Gebeurde opeens. Verder doet ie het gewoon, af en toe slaat een een nummer over.
Valt neem ik aan gewoon onder de garantie ondanks dat ie het voor de rest gewoon doet.

http://rapidshare.de/files/4458515/DSC00326.JPG.html

ik heb em trouwens gekocht bij de bijenkorf, bij de dwaze dagen via internet besteld, nog geen 6 maanden geleden.
Kan ik gewoon 1vd Apple centers bellen? Ik neem aan dat ze er bij de Bijenkorf niet veel tegen kunnen doen....

[ Voor 27% gewijzigd door Flipm0de op 28-08-2005 15:34 ]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:15

Flipm0de

geen

wow wat een onzin zeg.
Omdat apple ervanuitgaat dat al hun spullen binnen 90dagen worden verkocht kan mijn Ipod niet een aankoopdatum van 1 april ingevoerd krijgen. Moet ik helemaal een fax sturen met gegevens. Dan wanneer het is ingevoerd moet ik naar Krommenie of all places om te zien of de ipod gemaakt kan worden.
Lekkere service
Ga morgen ff langs de bijenkorff. kijken wat ze daar zeggen.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-10 23:32
Boegel schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:01:
Kickje: gisteren brief gekregen, straks ga ik het toestel terug afhalen in de winkel... Ben eens benieuwd naar het resultaat... Uitslag binnen een paar uurtjes ;)

edit: Gefixed, zonder kosten (want was binnen garantie natuurlijk)... Blijkbaar was er een probleem met de software, en had het deukje aan de achterkant er helemaal niets mee te maken (zoals ik ook vermoedde). * Boegel blij
Ik vraag me toch nog steeds af hoe dat deukje eruit ziet.
tofu schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:06:

[...]

Kan ik alleen maar bevestiggen :(
Ik heb trouwens een hekel aan mensen die garantie gaan zitten claimen als ze zelf iets kapot laten vallen. Als ik m'n auto tegen een boom aan rijd dan loop ik toch ook niet bij m'n dealer naar binnen om een nieuwe te claimen :|

[ Voor 23% gewijzigd door KaMiKaZe op 29-08-2005 20:25 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 14:16

Suaver

jokecoat

Ik heb voorgaande iPod bij Dixons gekocht. Ik heb daar ook extra garantie afgesloten, tot mijn spijt geen Apple Care, maar iets van Dixons.
Ik heb mijn iPod in de tijd van vorig jaar Augustus tot aan dit jaar begin Augustus een paar keer laten vallen. De hoeken waren ingedeukt en was duidelijk te zien dat ie gevallen was. Het gaat om een iPod Mini bij de weg. Maar goed, 3 dagen voordat mijn garantie af zou lopen viel de iPod om de 10 minuten uit vanwege "low-battery". Dit was heel vervelend aangezien ik die dag erna op vakantie zou gaan voor 2 weken. Ik ben toen naar Arnhem gegaan en daar zit zo'n Apple Centre, binnengelopen en gezegd wat het probleem was. Ik moest de aankoopbon laten zien en mijn iPod werd in een zakje geplaatst en geshipped naar Apple waar ze zullen controleren of mijn iPod daadwerkelijk aan deze symtomen voldeed en natuurlijk bekeken of het niet kwam doordat hij gevallen was.

Terug van vakantie gekomen ligt er niks in de bus, geen briefje of iets dergelijks. Ik ga naar Arnhem en vragen wat er precies aan de hand was. Alles was goed, ik kreeg een gloednieuwe iPod Mini van Apple. Goede service!

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
KaMiKaZe schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 20:24:
[...]

Ik vraag me toch nog steeds af hoe dat deukje eruit ziet.

[...]

Ik heb trouwens een hekel aan mensen die garantie gaan zitten claimen als ze zelf iets kapot laten vallen. Als ik m'n auto tegen een boom aan rijd dan loop ik toch ook niet bij m'n dealer naar binnen om een nieuwe te claimen :|
Gewoon, een klein deukje aan de achterkant... Ik kan er nu geen foto van nemen, maar zo groot is het niet (ongeveer het deukje dat je hebt als een hagelsteen de grootte van een okkernoot op je auto valt, zoals ik laatst heb mogen ondervinden :| ).

Overigens, mijn claim was niet onterecht, het was duidelijk geen probleem dat veroorzaakt werd door het deukje (of het laten vallen dat er waarschijnlijk ooit aan voorafging, kan ik me niet herinneren). Het was blijkbaar een software-matige fout, want ik heb mijn eigen iPod terug, mét deukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-10 23:32
Dat laatste was niet aan jou gericht, maar aan diegene die zelf z'n ipod op straat heeft laten vallen en vervolgens garantie is gaan claimen. Met zulk soort figuren kom je verder op deze aardbol.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:31
offtopic:
Pssst, gebruik alsjeblieft Imageshack oid - vrijwel niemand heeft zin om te moeten wachten totdat ze jou screenshot kunnen zien op Rapidshare ;)
Pagina: 1