JPEG afbeeldingen beschadigd na uploaden FTP

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb iemand een aantal foto's laten uploaden naar een FTP server, maar als ik de foto's ga bekijken zitten in een aantal foto's allemaal rare vlakken en corrupte lijnen. Ook als ik de foto's in windows open dan geeft ie sommige niet eens weer (Failure: jpeg error etc.). Als ik zelf foto's upload naar die server komen de foto's er altijd goed op te staan, dus ik vermoed dat het probleem bij die andere persoon ligt.

Een aantal oorzaken die ik kan bedenken zijn:

- Hij uploadt in ascii ipv. binary. Alleen bij wat zoekacties op dit forum bij mensen met hetzelfde probleem lost dit het probleem niet op. Lijkt me ook dat als je in ascii uploadt dat je dan helemaal geen foto's te zien krijgt.

- Slechte internetverbinding. Maar dan nog lijkt het me dat er toch wel iets is als foutcorrectie bij de verstuurde data? (TCP heeft dat toch altijd?).

- Een firewall oid veroorzaakt het misschien?

- Brak FTP programma?

- Virus/spyware?

Ik kan niet bij die andere persoon op zn computer kijken en ik weet de gebruikte software ed. ook niet precies, dus ik zal een beetje moeten gokken wat het is. Daarom hoop ik dat hier misschien mensen zijn die weten waar dit soort problemen door komen. Want om hem aldoor weer 20MB aan foto's te laten uploaden om te testen of het nu wél werkt is ook zo'n tijdsverdrijf ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 09-08-2005 13:25 ]

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Dat die verstuurt wordt en daarna vernaggeld is kan volgens mij erg veel oorzaken hebben, als het hardwarematig aan je vriend ligt zou hij het ook moeten krijgen bij het verzenden naar andere pc's het oplsaan / bewerken op zijn eigen computer e.d.

Je zal dus moeten gaat troubleshooten en één voor een de door jou genoemde oorzaken gaan uitsluiten. (en evt. slecht geheugen gaan uitsluiten)

Hij zal dus mailtjes naar jou moeten gaan sturen met attachments, andere FTP programma's proberen, andere modem/routers gaan proberen enz enz

Ik denk dat er niet veel anders opzit dan dit stap voor stap uit te zoeken

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Palomar
  • Niet online
Hij had er wel een aantal per mail (in een zipje) verstuurd en die zagen er wel goed uit. Alleen per mail heb je weer mailboxlimieten waardoor het fout ging. Dus volgens mij ligt het wel aan de FTP verbinding.

Ik heb nu het idee opgevat om hem alles in een zipje te laten inpakken en dat op de FTP te uploaden. Al heb ik wel het vermoeden dat dat zipje misschien gewoon corrupt raakt waardoor ik het helemala niet kan openen.

• Palomar
  • Niet online
Precies zoals ik hierboven al voorspelde lukt het uploaden van een zip bestand ook niet. Hij heeft een 20MB groot zip bestand geupload met alle foto's erin, maar als ik die download en open krijg ik een error:

Unexpected end of archive
The archive is corrupt
The archive is corrupt
CRC failed in blaat.jpg. The file is corrupt

:|

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Zou het toch in de ascii zoeken. Echt alles komt overeen. Check ook eens de bestandgroote, Die zou door ascii uploaden moeten veranderen. Soms zie je WEL plaatjes als je inascii mode upload. Een upload gaat namelijk goed tot hij een <eol> char ziet, wat dan veranderd wordt.

Maar kijk vooral eens of de bestandsgrotte veranderd, dat bevestigd toch ascii uploads.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Palomar
  • Niet online
update: het lag idd. aan het uploaden in ascii. Met binary geen problemen meer.
Pagina: 1