soundstorm icm een versterker

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Ik heb een probleempje:

Ik heb een pc met een soundstorm (en dus dolby live) geluidskaart, deze front zit nu aan een mengpaneel waar nog een andere pc met 3 geluidskaarten (voor mp3's te mixen) en nog 2 pc's met 1 geluidskaart. Alleen mijn hoofdpc (noemen we ff pc1) heeft dus mogelijkheden voor 5.1 geluid.

Het mengpaneel zit vervolgens aan mijn front versterker aangesloten, een tweede versterker zit aan de rear output van pc1 en aan de front versterker.

Ik heb nu de 2de versterker zo staan dat ie het signaal van versterker 1 pakt, oftewel heb altijd stero geleuid met pc1.

Ik wil nu beide versterker verwijderen en deze gaan vervangen door een yamaha rx-v650/750 (afhankelijk van mij budget), Nu heb ik hier wat vragen over:

1. Is het mogelijk om 4.1 (dus 5.1 zonder center) aan te sluiten zonder problemen, oftewel kan dat ingesteld worden bij die versterker?
2. Dan als ik muziek (mp3) luister kan deze ook op front en rear komen en soort van clone dus. Ik weet dat mijn vorige geluidskaart, sb live, dit alleen kon als eax en dus echo aanstond. Kan de soundstorm dit ook zonder eax oid? En met spellen zal dan die clone wel uitgaan?
3. Verder heeft mijn huidige front versterker een sub uitgang waar alles nog de x hz heengaat (een sony dobly pro logic ding), kan dit ook met die yamaha ingesteld worden? En vooral als hij wel een Dolby digital stream van mijn pc1 krijgt, of zal dit dan in de pc ingesteld moeten worden?

Verder zou ik graag wat ervaringen willen van mensen met een dts versterker icm soundstorm / dolby digital live

EDIT
2. -> clone kan, maar weet nog niet hoe dit met spellen gaan, met stereo spellen zal ie waarschijnlijk wel gecloned worden
3. LFE crossover is ook bij soundstorm in te stellen. Vraag me alleen af wat er met een AC3 stream van een divx gebeurd, zal dan de LFE uitgebreid worden met front/rear signalen onder de crossover frequentie?
en die crossover functie kan die ook gekopieert worden, dus dat ie en het signaal naar mijn subwoofer stuurt en naar mijn speakers?

EDIT 2
En als je dolby live uit zet, krijg je dan wel altijd signaal uit de digitale uitgang? Dus als je 5.1 geluid hebt (zeg een divxje oid, zonder dts/ac3 stream maar gewoon 5.1 geluid) zal dit dan wel als 5.1 geluid over de digital uitgang gaan (en dus als 5.1 geluid te horen zijn) of heb je hier echt dolby live voor nodig

EDIT 3
Nu weet ik dat die dolby digital live een bepaalde bitrate heeft, 384kbit/s meende ik. Dit is natuurlijk niet echt veel als je 5.1 geluid ervoor wilt sturen. Als ik met de soundstorm mp3 afspeel op de digitale uitgang met DDDL aan, wordt het dan een 5.1 signaal dus dat die 384 kbit voor 2 kanalen geld, of wordt de bandbreedte evenredig verdeeld over de 6 kanalen? En deze bandbreedte hoe hoog kan deze zijn? voor versterker en soundstorm? (of waar kan ik info hierover vinden)

[ Voor 34% gewijzigd door elgringo op 09-08-2005 23:40 ]

if broken it is, fix it you should

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Schop

if broken it is, fix it you should