Ik heb hier een printer/scanner combi van HP (PSC2105) en nu is er iets mis met de scanner. Bij het aanzetten doorloopt het apparaat een soort test. De scanner wordt verplaatst (paar cm) en gaat dan in stapjes weer terug naar beginpositie. Alleen ziet mij scanner niet dat hij op zijn begin positie is en blijft de scanunit proberen te bewegen tegen de behuizing aan, wat steeds een klap maakt.
Ik heb de scanner ondertussen opengemaakt, en als ik de scanunit handmatig verder verplaats gaat hij gewoon in kleine stapjes terug totdat hij weer tegen de kant komt.
Als ik de motor van de unit loskoppel komt het apparaat tenminste door zijn selftest en kan ik iig printer.
Er zit geen veertje of lichtsluis oid om te zien dat de unit op het einde is. Wel is er op de glasplaat aan het begin (het stuk wat je normaal niet ziet) en witte streep aangebracht. Ik weet niet of het apparaat dit als referentie punt gebruikt ? of alleen om kleurcorrecties toe te passen.
Maar voor de rest zie ik geen systeem dat aangeeft dat de unit op het einde is.
Iemand ervaring met dit soort problemen ?
PS. Het probleem doet zich voor bij de selftest als het apparaat aangaat. Ook als hij niet gekoppeld is aan een PC.
Ik heb de scanner ondertussen opengemaakt, en als ik de scanunit handmatig verder verplaats gaat hij gewoon in kleine stapjes terug totdat hij weer tegen de kant komt.
Als ik de motor van de unit loskoppel komt het apparaat tenminste door zijn selftest en kan ik iig printer.
Er zit geen veertje of lichtsluis oid om te zien dat de unit op het einde is. Wel is er op de glasplaat aan het begin (het stuk wat je normaal niet ziet) en witte streep aangebracht. Ik weet niet of het apparaat dit als referentie punt gebruikt ? of alleen om kleurcorrecties toe te passen.
Maar voor de rest zie ik geen systeem dat aangeeft dat de unit op het einde is.
Iemand ervaring met dit soort problemen ?
PS. Het probleem doet zich voor bij de selftest als het apparaat aangaat. Ook als hij niet gekoppeld is aan een PC.
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.