Toon posts:

Corsair pc4400,is de p4p800SE daarvoor geschikt??

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Halloo tweakers,

Ik krijg deze week nieuw geheugen van Corsair (pc4400).
Mijn moederbord is de p4p800 SE en mijn vraag is of iemand weet of deze moederbord wel zo'n hoge FSB kan halen. Met mijn huidige geheugen (corsair 3200) nu draait hij stabiel (24 uur prime95) op 245 mhz FSB 1:1.
Ik heb hier en daar wat previews gelezen en ze hebben het maar over de p4c800e-deluxe dat deze geheugen echt goed ondersteund?

Heeft iemand wat meer ervaring met dit geheugen in een p4 (3.0+) systeem? de 4 ghz lijkt me een mooi getal om te halen _/-\o_

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Met een beetje geluk kun je de Pc4400 wel halen. Ik heb P4P800SE's wel eens 275 2-2-2-5 zien doen dus het moet wel kunnen. Veel succes alvast :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Topicstarter
met wat voor gehuegen was dat? wat die timings zijn wel erg strak. wel 1:1 toch?

• DaWaN
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 13:41:
met wat voor gehuegen was dat? wat die timings zijn wel erg strak. wel 1:1 toch?
Ja met BH-5. Ook heb ik TCCD gezien (wat PC4400 als het goed ook is) dat bijna 300mhz 2,5-3-3-8 deed.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt dat wist ik. Nou ik ben benieuwd of het met me huidige moederbord lukt. Anders ben ik toch genoodzaakt om die p4c800 Deluxe te nemen. Maar wat denk jij. Is het mogelijk met een 3.0 presscot de 4 ghz te halen??
Zal wel vet zijn! 8)7

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb hier GEiL pc 4000 op mijn p4p800-e deluxe, loop 250mhz 1:1, hoger nog niet geprobeert want het is te warm, het is allemaal luchtkoeling (hyper 48), dus zo über hoog kan ik ook nou weer niet komen, hooguit 4ghz met mijn p4 3.0ghz Prescott s478. In de winter dan heh! (voordat ze gaan zijke van dat kan niet op lucht, de comp staat in de kelder en daar is het koud ;) )

grtz fixer

Verwijderd

Topicstarter
FiXeR.nl schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 09:58:
Ik heb hier GEiL pc 4000 op mijn p4p800-e deluxe, loop 250mhz 1:1, hoger nog niet geprobeert want het is te warm, het is allemaal luchtkoeling (hyper 48), dus zo über hoog kan ik ook nou weer niet komen, hooguit 4ghz met mijn p4 3.0ghz Prescott s478. In de winter dan heh! (voordat ze gaan zijke van dat kan niet op lucht, de comp staat in de kelder en daar is het koud ;) )

grtz fixer
Heb jij een prescott of een northwood?

• Syngrow
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Had je misschien niet eerst kunnen testen of je mobo die snelheden wel aan kan?
Ofja, je mobo zal het kunnen, je cpu zal eerder voor problemen gaan zorgen.

Als je je mem gewoon met de 5/4 (of zelfs 3/2 als je helemaal op safe wil spelen) divider laat draaien kun je de max van je cpu en mobo testen.

Want die CPU zal met een beetje geluk de 4GHz wel halen, maar of het op die snelheden nog stabiel is met de simpele waterkoeling die jij gebruikt betwijfel ik.

Indien je mobo weigert de 275MHz FSB te halen kun je altijd nog een vAGP mod uitvoeren, dit schijnt te helpen wanneer je hoge FSB's wilt halen.

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

Syngrow schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:22:
Had je misschien niet eerst kunnen testen of je mobo die snelheden wel aan kan?
Ofja, je mobo zal het kunnen, je cpu zal eerder voor problemen gaan zorgen.

Als je je mem gewoon met de 5/4 (of zelfs 3/2 als je helemaal op safe wil spelen) divider laat draaien kun je de max van je cpu en mobo testen.

Want die CPU zal met een beetje geluk de 4GHz wel halen, maar of het op die snelheden nog stabiel is met de simpele waterkoeling die jij gebruikt betwijfel ik.

Indien je mobo weigert de 275MHz FSB te halen kun je altijd nog een vAGP mod uitvoeren, dit schijnt te helpen wanneer je hoge FSB's wilt halen.
hij moet het plankje nog kopen dus hij kan het nog niet testen denk ik...

http://specs.tweak.to/16495

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

HeefStan schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:43:
[...]

hij moet het plankje nog kopen dus hij kan het nog niet testen denk ik...
Plank heeft hij al, alleen het nieuwe geheugen nog niet.
Met z'n oude mem kan hij dit gewoon testen hoor ;)

[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

Syngrow schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:18:
[...]

Plank heeft hij al, alleen het nieuwe geheugen nog niet.
Met z'n oude mem kan hij dit gewoon testen hoor ;)
dan wel uiteraard...

offtopic:
ik kom hier ook langer als vandaag

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben net naar de winkel geweest en kon me pc3200 omruilen voor pc4400 van corsair (deze gaan even snel, maar hij kan hoger dus heb dat maar gedaan)

Bij de 250 fsb begint hij weer raar te doen. Dus geheugen is het niet. Ik heb ergens gelezen dat de p4p800 en max fsb kan hebben van 250 voordat hij echt niks meer doet. p4c800 deluxe haalt de 275 met gemak.

Divider heb ik gedaan, zelfde probleem.

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:37:
Nou ik ben net naar de winkel geweest en kon me pc3200 omruilen voor pc4400 van corsair (deze gaan even snel, maar hij kan hoger dus heb dat maar gedaan)

Bij de 250 fsb begint hij weer raar te doen. Dus geheugen is het niet. Ik heb ergens gelezen dat de p4p800 en max fsb kan hebben van 250 voordat hij echt niks meer doet. p4c800 deluxe haalt de 275 met gemak.

Divider heb ik gedaan, zelfde probleem.
Het zou me eigenlijk helemaal niks verbazen als je CPU gewoon helemaal op z'n grens zit met het voltage wat je nu gebruikt. Schroef die vcore op en ga het nog eens proberen. Dat die P4P800 niet over de 250MHz FSB heen kan is complete onzin. Die plank gaat met gemak over de 300MHz heen onder de juiste omstandigheden.

Owja, open niet voor ieder klein probleempje wat je tegen komt een nieuw topic |:(
1 topic is genoeg, en in dit geval waarschijnlijk al teveel. Als je een beetje rondgezocht had, zou je al genoeg dingen tegen zijn gekomen om dit soort relatief simpele problemen op te lossen.

offtopic:
@ HeefStan: i know, was ook niet als flame ofzo bedoeld hoor. Als jij het zo ervaarde dan bied ik hierbij mijn excuses aan

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet het, ben er al op gewezen. Forums is nieuw voor mij. foutje! O-)
Ik heb op dit moment echt alles geprobeerd. Vcore krijg ik niet hoger als 1.6V alles daarboven start hij niet op.
Geheugen is het niet, dus dan moet het de proc zijn. vind het alleen raar dat ik hem niet over de 250 krijg. 240 loopt hij nu stabiel. Timings geheugen heb ik veranderd. Fan op me northbridge en de grote koelrib van me northbridge is naar me southbridge gegaan.

En zo simpel is mijn probleem niet. want als het simpel was had ik het wel opgelost. Maar ik zou jullie wel er anders niet verder mee lastig vallen.Ik hoopte dat één van onze nederlandse tweakers de goude oplossing had.

is een northwood niet iets voor mij? 3.2 ofzo? misschien krijg ik die wel naar de 4000?

Frustrerend. Ik wil hem zo graag op 4000 hebben :9~

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 01:47 ]

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 01:45:
ja ik weet het, ben er al op gewezen. Forums is nieuw voor mij. foutje! O-)
Ik heb op dit moment echt alles geprobeerd. Vcore krijg ik niet hoger als 1.6V alles daarboven start hij niet op.
Geheugen is het niet, dus dan moet het de proc zijn. vind het alleen raar dat ik hem niet over de 250 krijg. 240 loopt hij nu stabiel. Timings geheugen heb ik veranderd. Fan op me northbridge en de grote koelrib van me northbridge is naar me southbridge gegaan.

En zo simpel is mijn probleem niet. want als het simpel was had ik het wel opgelost. Maar ik zou jullie wel er anders niet verder mee lastig vallen.Ik hoopte dat één van onze nederlandse tweakers de goude oplossing had.
Dat je de vcore niet hoger als 1.6v krijgt is bekend. De bios heeft een beveiliging om te voorkomen dat mensen Prescott cpu's te ver overvolten. Met een Northwood kun je wel meer voltage geven.
Dit kun je overigens wel oplossen door een vcore mod die hier te vinden is. Hiermee kun je je vcore opschroeven tot 1,8v of nog hoger. Alleen dat is niet echt aan te raden. Ik heb het geprobeerd op een 2,4GHz Prescott en m'n Prometeia Mach I kon de load al niet meer houden toen :+
Overigens ging die cpu geen MHz harder als 3.8GHz, dus er bestaan gewoon CPU's die niet ziek hard willen.

En hiermee blijf ik bij de conclusie dat je probleem heel simpel is. Je CPU zit tegen z'n maximum aan en daar valt niks aan te doen. Inruilen voor een Northwood zou ik niet doen. Die hebben bijna allemaal sowieso al Phase-Change nodig om die 4GHz te halen. Je zou eventueel een E0 Prescott kunnen kopen, deze schijnen erg goed te clocken. Zie bv hier en hier. Daar is trouwens nog wel meer over te vinden. Dit is toevallig de eerste link op XS die ik zag staan over de E0's

Verwijderd

Topicstarter
thnx for the reply.
Ik d8 echt dat het niet zo moeilijk zou zijn om hem naar de 4 te krijgen.
Volt-mod doe ik ook zeker niet. Als de hardware het niet kan, ga ik het niet forceren.
Misschien dat ik met de tijd deze proc verkoop en een 3.2 prescott neem. Die is lock-free.
dan laat ik hem op 3.6 of 3.8 lopen op een lage multiplier. Zo schroef ik de prestatie ook op.

Nogmaals bedankt. ik weet genoeg!

LaterZ!

Verwijderd

Topicstarter
Berichtje voor Twynn,

Forums zijn nieuw voor mij.
Ik heb echt alles geprobeerd voordat ik bij jullie aanklopte. Ik kom er altijd wel zelf uit, maar ik was op zoek naar ervaringen van andere.

Ik weet nu genoeg. Dus sluit deze topic ook maar. De volgende keer zal ik het anders aanpakken.
Bedankt voor het geduld :X

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:04:
[...]

Heb jij een prescott of een northwood?
Prescott
Pagina: 1