Geen geluid, AC97, MSI K8T NEO2

Pagina: 1
Acties:

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03-2025
Na een paar maanden ubuntu-linux wilde ik ivm de release van F.E.A.R. en AOE3. Weer windows XP erop hebben zodat ik die games kon spelen. dus ik sluit de cd drive weer eens aan, (nogal brakke voeding), en na paar keer stekker in en uit wil de installatie eindelijk beginnen.

Na het installeren, en na het opstarten van Windows, verheug ik mij op het blije windows geluidje.. Er komt niks.dus ik check ff bij apperaat beheer, staat niet eens bij. Dus ik start de pc weer eens opnieuw op, check ff de bios. Bij integrated periphals (oid), staat de geintegreerde geluidskaart uit.Dus ik zet hem aan boot windows weer eens, hij installeert het kaartje vrolijk. Maar geen geluid.

Ik denk van "kheb nu alweer genoeg van die ramen, dus ik stop knoppix erin en draaien maar dacht ik." dus knoppix start op, met XMMS liedje proberen af te spelen, geen geluid.

Ik heb ook andere speakers geprobeert, en heb zowel de achter als de voorkant geprobeert. En hij staat niet op mute oid :> .

Learn to forget...

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heeft dat mobo toevallig een aansluiting voor front audio? En zitten daar standaard jumpers op? Heb het pas geleden meegemaakt bij zo'n onboard geluidskaart dat iemand die jumpers verwijdert had en was vergeten om de front audio aan te sluiten. Resultaat: geen geluid terwijl alles in bios en apparaatbeheer in orde leek.

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03-2025
Ik snap er niks van nadat ik net de kabel er opnieuw in had gedaan deed ie het weer |:( . Terwijl ik hier toch al 3-4 dagen meezat en dat allang had geprobeerd |:( .

Learn to forget...