Toon posts:

2 maxtor dm10 250GB in raid0 sneller dan WD Raptor73GB??

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een systeem besteld met 1 WD Raptor 73GB. Deze schijf wil ik gaan gebruiken voor het OS en om belangrijke gegevens op te slaan. (gegevens die ik niet in raid0 wil wegens grotere kans op verlies)

Nu ben ik dus van plan om 2 Maxtor Diamond10 250GB erbij aan te gaan schaffen en deze in raid0 te hangen. Deze schijfen wil ik dan gaan gebruiken voor MP3 opslag, foto's en evt wat films. En ik wil deze dan gaan gebruiken om te gamen

Nu vraag ik mij dus af zijn 2 Maxtor DM10 250GB in raid0 sneller dan 1 wd raptor 73GB. Met name voor het spelen van games, maar ook voor dus mp3, foto's en films. En om dus ook mp3, naar ipod te zetten en of naar dvdtje voor backup.

Alvast bedankt voor de reacties.

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou zeggen, zoek even een paar benchmarks.

Als ik moest gokken zou ik zeggen dat voor games de enkele raptor sneller zal zijn vanwege de lagere toegangstijden. Wat doorvoer aangaat zal de raid0 array het waarschijnlijk winnen. Maar aangezien je bij het gamen niet 1 groot bestand hoeft te laden maar juist meerdere kleinere zal de raptor denk ik een stukje sneller zijn.

Maar als je dit dus zeker wilt weten moet je gewoon even wat opzoeken, zijn echt zat benchmarks te vinden hoor.

Verwijderd

De accesstijd van de wd is sneller, maar de doorvoer van de raid config is hoger.

Verwijderd

Topicstarter
Blorgg schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 11:43:
Ik zou zeggen, zoek even een paar benchmarks.

Als ik moest gokken zou ik zeggen dat voor games de enkele raptor sneller zal zijn vanwege de lagere toegangstijden. Wat doorvoer aangaat zal de raid0 array het waarschijnlijk winnen. Maar aangezien je bij het gamen niet 1 groot bestand hoeft te laden maar juist meerdere kleinere zal de raptor denk ik een stukje sneller zijn.

Maar als je dit dus zeker wilt weten moet je gewoon even wat opzoeken, zijn echt zat benchmarks te vinden hoor.
Punt is ik kan weinig benchmarks vinden waarin 2maxtor dm10 in raid0 staan en worden vergeleken met een wd raptor 73.

Daarnaast is het andere probleem dat ik op dit moment geen internet thuis heb. KUT VERSATEL (maar dat is een beetje offtopic)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Deze specifieke benchmark zul je nooit vinden, wél een RAID0 test van de Maxtors en een test van de WD. Kijk eens op de frontpage van T.Net. Dan vergelijken. Lijkt me niet zo moeilijk te vinden en dit soort vragen kwamen al vaker voor.

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid
Welke harddisk moet ik nemen?
Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?

Sja.

Neem de Algemene gedragsregels (Netiquette) eens door om tot besef te komen waarom dit topic dichtgaat :)

[ Voor 18% gewijzigd door BalusC op 09-08-2005 13:06 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.