Toon posts:

[XP] Partitie niet toegankelijk na format c:

Pagina: 1
Acties:
  • 897 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb net m'n C schijf moeten formateren en windows xp opnieuw geinstalleerd. Dit is zonder problemen gegaan. Tijdens Ik had op m'n vorige install een partitie gemaakt de D:\ Ik heb XP op de C scjijf geinstalleerd.. Nu wil ik m'n D schijf in maar deze zegt dat ie niet toegankelijk is;toegang geweigerd. Als ik in schijfbeheer kijk zie ik nog wel hoeveel ruimte er nog over is. Er staan zeer belangrijke documenten op deze schijf :( .
Kan ik er op of andere manier toch nog in komen?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Je ziet hoeveel ruimte er over is, oftewel de partitie is weg en je hebt vrije ruimte op je schijf over? Of bestaat de partitie nog wel

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eens in onze mooie en met zorg samengestelde Windows Operating Systems FAQ?

Verwijderd

Als alles je niet lukt download knoppix, brand um, boot van cd en zet je data op een usb stik o.d. Je kunt ook proberen het naar de andere partitie te slepen onder knoppix.

Succes,

Verwijderd

Topicstarter
de partitie bestaat nog wel...is alleen niet toegankelijk. In schijfbeheer zie ik nog wel dat hij bijna vol zit (55 Gig) Dus er staat nog wel data op (hoop ik)

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar heb je de nieuwe partitie op FAT32 ingedeeld en was de oude NTFS? NTFS is niet de zien volgens mij als je vanuit een FAT systeem werkt?

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 12:15:
Misschien een domme vraag maar heb je de nieuwe partitie op FAT32 ingedeeld en was de oude NTFS? NTFS is niet de zien volgens mij als je vanuit een FAT systeem werkt?
Dat lijkt me niets uit te maken: het is het besturingssysteem dat uitmaakt. Met Windows 9x kun je inderdaad geen NTFS lezen zonder hulpprogramma's (en Win9x gebruikt FAT-bestandssystemen), maar volgens mij gaat het hier steeds om Windows XP, dus kun je wel met NTFS overweg.

Ben je ook zeker dat er een schijfletter toegekend is, dat zou normaal wel moeten, maar je weet nooit natuurlijk. Andere mogelijkheid is inderdaad met een Linux-cd eens nakijken ofwel met iets als Filerecovery (heb ik al meerdere malen in vergelijkbare gevallen geluk mee gehad, o.a. bij verkeerd ingestelde toegangspermissies en dergelijke)

Verwijderd

Met cacls kun je de rechten van je hd veranderen... Je bent hiervoor administrator rechten nodig

gebruik cacls bestandsnaam (of map of schijf) /T /G iedereen:F;

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 12:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
zelfs met cacls heb ik als admin toegang geweigerd :(

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Dan moet je dit eens proberen:
Klik met de rechter muisknop op je schijf (vanuit verkenner), tabblad Security (weet zo ff NL-naam niet), knopje Advanced, tabblad Owner, klik Administrators (PCNaam\Administrators) aan en klik op OK

:-)

blah

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 14:36:
zelfs met cacls heb ik als admin toegang geweigerd :(
Volgens mij heb ik je al eerder op de Windows Operating Systems FAQ gewezen, als je dat blijft negeren dan heeft dit topic verder weinig zin.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.