Om een externe ASP-pagina in een variabele te laden gebruik ik het XML-object. Dit werkt perfect. Echter wanneer ik de inhoud van de betreffende variabele in een bestand wil wegschrijven krijg fouten wanneer er een euroteken voorkomt. Nu heb ik geprobeerd om het euroteken te vervangen. Echter lukt het vervangen niet omdat het euroteken schijnbaar als vraagteken weergeven wordt wanneer ik de geladen pagina output via een Response.write. Wanneer ik vervolgens als test de vraagtekens vervang, merk ik dat 'echte' vraagtekens wel vervangen worden, maar 'eurovraagtekens' niet.
Kortom hoe kan ik de eurotekens vervangen voor hun HTML-equivalent? Bestaat er misschien een soort van HTML-entities-functie voor ASP?
Kortom hoe kan ik de eurotekens vervangen voor hun HTML-equivalent? Bestaat er misschien een soort van HTML-entities-functie voor ASP?
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| var oXML = Server.createObject("Microsoft.XMLHTTP"); oXML.open("GET", "http://home.planet.nl/~kempe433/thomas/test.htm", false); oXML.send(); var sResult = oXML.responseText; sResult = sResult.replace(/€/g, "€"); Response.Write(sResult); |