ik heb een combinatie van us robotics router 9106 en een pc card 5410 (van us robotics ook )
De pc card steekt in een dell latitude cpx (laptop) met 256MB ram
De gebruikte software versie van de US Robotics Wireless LAN Configuration Utility is 5.0j (een nieuwere versie maakt geen verschil)
De router heeft de laatste firmware
Nu mijn probleem:
De utility geeft aan dat er een connectie is van 54Mbps
Als ik een bestand doostuur dan zie ik bij data rate dat ik slechts 25% doorvoer krijg (= 6900 Kbps)
Er zijn geen hindernissen tussen kaart en router (ze staan nu op de moment op 1 meter of zo van elkaar, om te testen)
Ik heb reeds volgende geprobeerd (zonder succes)
Andere channel
Tx rate dwingen op 54Mbps (aan beide toestellen)
54g mode gezet op performance
als het nuttig zou zijn nog wat instellingen bij de pc card:
Network type : Infrastructure
Tx rate : Auto (voorlopig dus)
Preamble: long
Power mode : continuous
Ik heb ook al gemaild naar de technische dienst van usr en die zeggen dat er een muur tussen zit ofzo terwijl ik expliciet zei van niet
, van die kant moet ik dus ook niet veel verwachten
De pc card steekt in een dell latitude cpx (laptop) met 256MB ram
De gebruikte software versie van de US Robotics Wireless LAN Configuration Utility is 5.0j (een nieuwere versie maakt geen verschil)
De router heeft de laatste firmware
Nu mijn probleem:
De utility geeft aan dat er een connectie is van 54Mbps
Als ik een bestand doostuur dan zie ik bij data rate dat ik slechts 25% doorvoer krijg (= 6900 Kbps)
Er zijn geen hindernissen tussen kaart en router (ze staan nu op de moment op 1 meter of zo van elkaar, om te testen)
Ik heb reeds volgende geprobeerd (zonder succes)
Andere channel
Tx rate dwingen op 54Mbps (aan beide toestellen)
54g mode gezet op performance
als het nuttig zou zijn nog wat instellingen bij de pc card:
Network type : Infrastructure
Tx rate : Auto (voorlopig dus)
Preamble: long
Power mode : continuous
Ik heb ook al gemaild naar de technische dienst van usr en die zeggen dat er een muur tussen zit ofzo terwijl ik expliciet zei van niet