Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met ADSL-aanvraag en telefoonnummers

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:46
Ik heb bij Quicknet een ADSL-abonnement dat per 31-08-2005 wordt beeindigd. Dit abonnement is aangesloten op telefoonnummer 123456 (ff fictief :) ). Begin dit jaar heb ik het telefoonabonnement op dit nummer bij KPN opgezegd, het ADSL-signaal bleef gewoon werken.

Per 1 juli heb ik een nieuwe werkgever die mij ivm thuiswerk verplichtte om een nieuwe telefoonaansluiting te nemen. Vanaf vorige week is mijn nieuwe telefoonnummer 654321 in gebruik. Omdat er in mijn huis slechts 1 telefoonader binnenkomt ben ik vanaf dat moment ook mijn ADSL-signaal op de oude lijn kwijt.

Ik heb nu bij Versatel een nieuw ADSL-abonnement aangevraagd op het nieuwe telefoonnummer 654321. Echter, nu zegt de klantenservice dat volgens KPN nog een ADSL-signaal op de het nieuwe telefoonnummer zit. Blijkbaar moet toch eerst het ADSL-signaal van het oude telefoonnummer af, voordat ik op het nieuwe telefoonnummer een nieuw signaal kan aanvragen. Hoe kan ik zo snel mogelijk weer ADSL-verbinding krijgen?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Dit is een bekend probleem opzich.

KPN heeft leververplichting voor jouw telefonie aanvraag. Dus die leveren ze op op dat aderpaar maar administratief kan dat niet omdat er nog een dedicated DSL lijn op zit.

Nu zal je telefoonie werken maar adminsitratief niet opgeleverd staan en dus kan je er geen DSL op aanvragen.

Oplossing is je oude ISP bellen (Quicknet) of ze signaal zo spoedig mogelijk willen opruimen (kunnen ze verzoeken bij de telco, dus BBned of BaByXL) zodat dit probleem niet meer hebt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• TweakersOnly
Zou het niet mogelijk zijn om het ADSL-signaal te koppelen aan het nieuwe telefoonnummer?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
TweakersOnly schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 11:56:
Zou het niet mogelijk zijn om het ADSL-signaal te koppelen aan het nieuwe telefoonnummer?
Dat zou 't allermooiste zijn inderdaad als KPN dat zou doen/kunnen/mogen. Maar linesharing werkt alleen andersom de aanvraag.

Sommige dedicated DSL verbindingen zijn opgeleverd dedicated en niet bedoeld voor linesharing (door telco mogelijk dus ook niet bekabeld voor linesharing(geen splitters etc). Of hoe wil je dat doen als je dedicated DSL lijn op een annexB poort zit en dus bedoeld voor ISDN linesharing en jij vraagt een analoge/PSTN telefoonlijn aan etc.

Gaat niet werken andersom ;)

[ Voor 36% gewijzigd door bjck op 09-08-2005 12:18 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• TweakersOnly
FF een schop: Ik heb bij Versatel zogezegd een nieuwe ADSL-aanvraag gedaan op het nieuwe telefoonnummer. De orderstatus gaf eerst aan dat deze order geannuleerd was. Volgens de klantenservice omdat er een ander ADSL-signaal op deze lijn zat.

Quicknet kan niet eerder dan begin september een verzoek naar BBNed doen om het ADSL-signaal van de oude telefoonlijn af te gooien. In de tweede week van september zou het ADSL-signaal defintief worden gesloopt.

Echter: Ik krijg net een telefoon van het installatiebedrijf dat ze volgende week donderdag WEL de boel kunnen aansluiten op het nieuwe telefoonnummer. Ik heb hier echter mijn twijfels over en wil niet onnodig verlof en tijd moeten inleveren. Het grappige is dat de orderstatus van Versatel vandaag aangeeft dat ze de order opnieuw in behandeling hebben genomen.

Gaat dit allemaal wel goed of kan ik toch beter de boel voorlopig afblazen, wachten tot Quicknet het ADSL-signaal van het oude telefoonnummer heeft afgegooid en een nieuwe aanvraag indienen?

[ Voor 21% gewijzigd door TweakersOnly op 16-08-2005 12:18 ]

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:05

SuBBaSS

-has Ryzen

Een week of wat geleden heb ik hier op kantoor met ongeveer hetzelfde gedoe gezeten en het was een hele vermoeiende bezigheid.
SuBBaSS in "Systeembeheerders en hun problemen :)

Er is me door verschillende partijen verteld over "hoppen", het overzetten van een bestaande internetaansluiting op een nieuw telefoonnummer. Niet dat ik er heel erg wijs uit geworden ben (veel verschillende verhalen), maar wat hier bij jou speelt is als ik het goed begrijp zo ongeveeer de situatie die wij hier hadden moeten hebben. ;)

Al met al is het hier niet tot een goed einde gekomen en als antwoord op je laatste vraag zou ik je dan ook op je hart willen drukken om eerst de zaken duidelijk te hebben.
Mijn ervaring is dat zodra er een nieuwe klant in zicht is, zelfs een helpdesk je dan wel even aan een nieuw abonnementje wil "helpen", maar het eigenlijke probleem gaat men dan maar aan voorbij.
Bovendien hanteren de KPN en Versatel termijnen voor porteringswerkzaamheden en dat soort dingen waar je sowieso als bedrijf al niets mee kunt (3 weken zonder internet is dus niets in dit geval) en de procedures zijn zelfs de eigen werknemers niet allemaal duidelijk.

Ik wens je veel succes en als je nog nummers/namen van helpdeskmedewerkers nodig hebt, dan mag je me mailen. :+

• TweakersOnly
SuBBaSS schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:32:
Er is me door verschillende partijen verteld over "hoppen", het overzetten van een bestaande internetaansluiting op een nieuw telefoonnummer.
Dit is niet precies hetgeen ik bedoel. Ik had een jaar geleden een aanvraag gedaan op telefoonnummer 123456. Naderhand is het KPN-abonnement opgezegd maar bleef het ADSL-signaal wel over de lijn lopen.

Naderhand heb ik een nieuw telefoonnummer 654321 gekregen. Sindsdien is het ADSL-signaal weg in mijn huis. Vraag is echter of er wel nog een ADSL-signaal naar mijn huis loopt op dit moment.

Als dit wel zo is, dan zou het volgens mijn gezond verstand nu nog NIET mogelijk zijn om een ADSL-aansluiting op het nieuwe telefoonnummer te krijgen. (2 x ADSL-signaal over dezelfde lijn is niet mogelijk).

Als er op dit moment echter GEEN fysiek ADSL-signaal naar mijn huis loopt, dan zou de versatel ADSL-aansluiting WEL kunnen plaatsvinden. Ik vind echter nergens een duidelijk antwoord waar de koppeling van telefoonnummers/ADSL-signalen aan fysieke lijnen cq. huisadressen wordt geregeld en/of aangestuurd.

Voor de duidelijkheid: Dit is de huidige orderstatus:
OK 1. De bestelling is ontvangen door Versatel.
OK 2. Het registratieformulier is ontvangen door Versatel.
OK 3. De bestelling is verder verwerkt door Versatel.
OK 4. Versatel is gestart met de technische voorbereiding.
OK 5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 24 augustus 2005
OK 6. Onze installatiepartner neemt contact met u op voor een afspraak.
--- 7. De verbinding is technisch opgeleverd door Versatel.
--- 8. Onze installatiepartner heeft de apparatuur geinstalleerd bij de klant.

1. 16 augustus 2005 De modem/installatiepartner IMTECH heeft een afspraak gemaakt met de klant.
2. 16 augustus 2005 De Versatel provisioning systemen zijn gereed voor gebruik.
3. 16 augustus 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland
4. 16 augustus 2005 Een opdracht is verstuurd naar modem/installatiepartner IMTECH
5. 16 augustus 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
6. 16 augustus 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
7. 16 augustus 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
8. 09 augustus 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd
9. 09 augustus 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd
10. 09 augustus 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd
11. 05 augustus 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
12. 05 augustus 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
13. 04 augustus 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
14. 31 juli 2005 Versatel heeft order geregistreerd.

[ Voor 45% gewijzigd door TweakersOnly op 16-08-2005 13:47 ]

Pagina: 1