Toon posts:

Linksys WRE54G in combinatie met de WAG54G Range Expander

Pagina: 1
Acties:
  • 397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de WAG54G Range expander aangeschaft omdat het signaal van mijn router heel slecht was. Ondanks dat vanuit Linksys aangegeven werd dat deze combi niet gaat werken is mij verteld dat het toch kan.
In eerste instante gaat het ook niet werken. Het probleem was niet de verbinding tussen mijn router en de expander en dus ook met mijn labtop. De expander kreeg geen netwerkadres door waardoor ik niet kon mailen en internetten. Door te zoeken kreeg ik deze link:

http://www.dslreports.com/forum/remark,13481228

Ik heb de laatste firmware software versie op mij router geïnstalleerd (firmware version 1.02.7).
Vervolgens: On the WAG54G, in the Wireless --> WDS menu, enable WDS and enter the MAC address of the WRE54G."
WDS betekend Wireless Data Service.
Aan de zijkant van de expande zit een knop. Die moet een paar seconde ingedrukt blijven en dan zoekt de expander de router. Er gaan twee blauwe lampjes branden.
Mijn labtop kreeg weer verbinding en een netwerkadres werd doorgestuurd. Het werkte dus en goed ook!!

Na ca. 6 weken succesvol te internetten kreeg ik een storing. Ik kreeg hetzelfde probleem. De expander krijgt geen netwerkadres door van de router. Er is niets aan de instellingen veranderd.

Wie heeft er een oplossing voor dit probleem???