Toon posts:

[CS2] Macro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik voor Photoshop CS2 een macro/ batch file aanmaakt die alle foto's in één bepaalde map automatisch (SHIFT + CTRL + L en ALT + SHIFT + CTRL + L) goed instelt qua levels en contrast?
Om dit bij elke foto te doen lijkt me namelijk nogal lang duren. Het zou helemaal mooi zijn als het nog mogelijk zou kunnen zijn om de bewerkte versie dan naamorgineel_BEW.jpg te kunnen noemen. Weet iemand of dit mogelijk is?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je kan een action aanmaken en deze vervolgens via Automate->Batch (zit dat nog in CS2?) laten uitvoeren op een hele map (evt. incl. submappen). Daarbij kunnen de bewerkte files inderdaad een andere filename krijgen.

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

koraks schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 11:42:
Je kan een action aanmaken en deze vervolgens via Automate->Batch (zit dat nog in CS2?) laten uitvoeren op een hele map (evt. incl. submappen). Daarbij kunnen de bewerkte files inderdaad een andere filename krijgen.
jep :)

file -> automate -> batch :Y)

Hoe je een action aanmaakt kan je vinden met F1 :P

[ Voor 12% gewijzigd door Wokkels op 09-08-2005 11:49 ]

Permanent wintericon!

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wokkels schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 11:48:
[...]

jep :)

file -> automate -> batch :Y)
Ok, gelukkig, niks veranderd t.o.v. CS1 en PS7 dan :P

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Sja, via een batch kan wel, maar wat is voor jou "goed" instellen. Ik vertrouw alleen m'n eigen ogen wat dat betreft.....

• DeFeCt
  • Laatst online: 12:07

DeFeCt

je wéét toch

..en als je eenmaal de action hebt gemaakt kun je er een snippet van maken, die zet je op je desktop en je hoeft alleen nog maar foto's op je snippet te slepen..

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

Als je dan nog ff meldt hoe... zou wel zo makkelijk zijn voor de search ;)

Ik zou dit zelf nooit auto doen, maar ja if it works for you, fine.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• DeFeCt
  • Laatst online: 12:07

DeFeCt

je wéét toch

Roeligan schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:26:
Als je dan nog ff meldt hoe... zou wel zo makkelijk zijn voor de search ;).
Of de action zelf even posten... :)

Flickr

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Aan een action kan je ook nog een snel toets koppelen en dat is wel handig specifiek voor bijvoorbeeld USM met daarover auto contrast. Voordeel is dat het echt sneller werkt zeker als je bepaalde basis hebt die je altijd gebruikt in de historie kan je altijd weer terug. Ik gebruik het wel als ik een stapel kiekjes uit een mindere camera voor iemand moet verwerken (het resultaat uit een Hema camera ziet er ineens stukken beter uit).

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

Ik zou ook graag willen weten hoe dit nu werkt, maar echt duidelijk is het mij nog niet na bovenstaande tips... Heeft iemand misschien een stappenplan?

Verwijderd

Topicstarter
Druk even op F1 en zoek naar action, daar staat htet redelijk duidelijk uitgelegd. Enige waar ik zelf nog mee zit is dat als ik dus een batch overeen jpg bestand gooi, dat ik dan nog wel moet kiezen welke kwaliteit JPG ik wil opslaan. Hoe kan ik dat ook automatiseren (meestal op 9)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:54:
Druk even op F1 en zoek naar action, daar staat htet redelijk duidelijk uitgelegd. Enige waar ik zelf nog mee zit is dat als ik dus een batch overeen jpg bestand gooi, dat ik dan nog wel moet kiezen welke kwaliteit JPG ik wil opslaan. Hoe kan ik dat ook automatiseren (meestal op 9)
Kickje?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:31

Zoefff

❤ 

Ik heb toevallig net een tutorial over het maken van een batch-opdracht gemaakt. In plaats van het resizen in stap 2 kan je iedere willekeurige andere actie doen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1