[C# .Net 1.1] PPPoE

Pagina: 1
Acties:

• FvH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-04 15:06

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
Ik ben bezig met een netwerkclient die met enkele protocolen moet gaan werken. Nu heb ik alles aan de gang, maar ik ben op zoek naar een manier om PPPoE vanuit mijn programma te maken. Is er een standaard manier zoals je ook met tcp/ip etc kunt werken? Ik kan iig weinig tot niets in de msdn vinden en ook in de namespaces etc. kan ik niets vinden.

Iemand een idee? Of is het in dit geval echt zo dat je zelf een implementatie moet gaan zitten maken voor dit protocol??? Ik meen een keer gezien te hebben dat in XP PPPoE standaard aan boord zit... maar dat weet ik niet zeker.

What are clouds made of? Linux servers mostly!

• Lukse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04-2023
FvH schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:52:
Ik meen een keer gezien te hebben dat in XP PPPoE standaard aan boord zit...
Dat klopt. Met de rest kan ik je spijtig genoeg niet helpen...

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:35

TeeDee

CQB 241

Staat er op de msdn niet iets?
Kon alleen dit even gauw vinden: http://msdn.microsoft.com...ng-WideAreaNetworkWAN.asp

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• FvH

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
Die had ik ook gevonden. Ik kan helemaal niets vinden voor de rest in de MSDN. Toch lijkt het me nogal onzin om het zelf te implementeren als het standaard door XP gedaan kan worden :S btw... KLik op link... samples... geen samples.

[ Voor 12% gewijzigd door FvH op 10-08-2005 15:56 ]

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Zelfs al was de implementatie van Windows XP volledig gedocumenteerd en had je die al werkend, dan nog zou ik je adviseren om je eigen PPPoE implementatie te maken. Er is namelijk het een en ander mis met de PPPoE implementatie van Windows XP:
  1. zeer slechte performance. Op een langzaam netwerk zie je dat in CPU gebruik, op een snel netwerk merk je dat het gewoon niet sneller wil. (800 MHz Duron haalt 20 Mbps, terwijl RASPPPoE over de 80 Mbps gaat)
  2. geen mogelijkheden tot service-selectie of concentrator selectie
  3. beperkte set authenticatieprotocollen
Dus pak RFC 2516 er bij en schrijf je eigen PPPoE client. (Weet je trouwens wel zeker dat je PPPoE wil hebben? Er valt ook op andere gebieden het een en ander op het protocol af te dingen.)

• FvH

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
De applicatie moet werken met o.a. verschillende soorten xDSL. Het is een monitoring pakket dat ook test connecties moet kunnen opzetten.

Ik heb inmiddels een eigen PPPoE implementatie gemaakt en kan niet zeggen dat ie slecht performed.

Thanks voor alle hulp.

Pagina: 1