Toon posts:

[XP] Wil niet meer installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 563 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem, een pc die eerder aan een netwerk hing met gebruikers waarvan 1 supervisor ben ik stand alone gaan gebruiken.
Ik heb een aantal gebruikers delete en een nieuwe gebruiker aangemaakt als supervisor (alle rechten). Na het installeren van nieuwe hardware (Nvidea grafisch kaartje) bleek pc niet juist te werken. Ik besloot de pc te formatteren en opnieuw te installeren.
Hehehe, dat viel ff tegen.
Ik heb een XP versie (legaal) gebruikt die aanvankelijk leek te werken (de installatie).
Halfverwegen stopt de installatie en de pc hangt dan.
Met geen wil van de wereld kom ik verder.

Oké, wat nu, ik besloot een andere harde schijf in die pc te hangen met goed functionerende XP versie. Geloof het of niet, de pc start met dezelfde fouten als de oude harde schijf.
Alsof er geen nieuwe harde schij aan hangt.
Blijkbaar zit in het geheugen nog de setup en herinstallatie.
Na het loskoppelen van de batterij (op het moederbord) en het eruit halen van het geheugen blijft de pc vragen om de herinstallatie en kom ik geen stap verder.
WIE HEEFT ER TIPS DIT NARE PROBLEEM TE TACKLEN!.

alvast hartelijk dank voor de reracties. m.vr.gr. Ruud

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-03 15:24

E-Vix

Nu met sneeuw!

euh... Ik denk dat iedereen je zal gaan zeggen dat als je een harde schijf met een windows XP installatie uit de ene computer haalt en in de andere stopt dat dat niet zal gaan werken mits je hardware exact overeenkomt.
Het probleem oplossen? Ik zou gewoon nog een keertje XP proberen te installeren. Laat dan wel bij de installatie de harde schijf formateren, want als ik het zo lees heb je geprobeerd je XP installatie te overschrijven.
Overigens, als je na herinstallatie de zelfde problemen telkens terug krijgt dan duid dat meestal op defecte hardware. Probeer de nieuwe videokaart eens in een andere pc en kijk eens of je daar spontaan het zelfde probleem krijgt.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Lees dit is even door, want zo kunnen wij weinig. Wat heb je zelf al gezocht? Krijg je foutmeldingen tijdens de setup? Mijn insteek zou zijn probeer het eens zonder het nieuwe grafische kaartje.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Hang de cd/DVD-drive die je gebruikt eens als slave bij de schijf. Heeft bij mij al een aantal keren geholpen.

Wanbeleid is ook beleid.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:44:
[...]
Geloof het of niet, de pc start met dezelfde fouten als de oude harde schijf.
Dat wil ik best geloven, maar om welke fouten gaat het hier dan? Een BSOD?

Post het hier of neem een kijkje in de Windows XP en 2000 BSOD guide.
Draai ook eens Memtest om brakke modules uit te sluiten:

http://www.tweakers.net/meuktracker/9910 >> Memtest86+ 1.60.iso (42,5 kB)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-03 14:53

Clush

Do as I say...

argh, admin verwijdert de verkeerde :D
had al in de andere gereageerd...
WAAR in de installatie hangt de pc?
de pc start met dezelfde fouten als de oude harde schijf
welke fouten zijn dat dan?

... not as I do.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows kent geen 'supervisors' - dat is een term die volgens mij nog uit het Novell tijdperk komt ofzo dus misschien probeer je te veel kennis van die periode toe te passen op technologie van nu?

In ieder geval - zoals al eerder gezegd, Windows XP kan je niet zomaar van PC wisselen. Zoals ook al gezegd is kunnen wij heel weinig met je verhaal - je vergeet ons te vertellen welke foutmelding je nou eigenlijk krijgt bijvoorbeeld :)

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:22

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:43:
  1. Oké, wat nu, ik besloot een andere harde schijf in die pc te hangen met goed functionerende XP versie. Geloof het of niet, de pc start met dezelfde fouten als de oude harde schijf.
  2. Alsof er geen nieuwe harde schij aan hangt.
  3. Blijkbaar zit in het geheugen nog de setup en herinstallatie.
  4. Na het loskoppelen van de batterij (op het moederbord) en het eruit halen van het geheugen blijft de pc vragen om de herinstallatie en kom ik geen stap verder.
  1. XP kan er niet tegen als er teveel hardware in 1 keer veranderd blijkt te zijn.
  2. Wellicht is er een ander stukje hardware defect of anderszins niet functionerend (Nvidia??)
  3. Computer uit = geheugen leeg ( op harddisk etc na...)
  4. BIOS wel weer of default gezet?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
Hey dank voor de snelle reactie,

Even wat antwoorden op jullie vragen.

Natuurlijk probeer ik het eerst zelf op te lossen, ben als een dag of drie bezig.

De installatie hangt tijdens het installeren van XP-pro, volgens de indicator moet de installatie
nog een minuut of 29.
De pc hangt dan en er is geen foutmelding te bespeuren.
Na (warme) opstart wilt de pc natuurlijk verder met de setup maar hangt meteen weer (op hetzelfde punt). Ik zit in een loop dus.

Is er geen foefje die hele schijf te formatteren (heb ik eerder gedaan voor de installatie). De pc schijnt maar te onthouden dat de setup moet worden afgemaakt.

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Als antwoord op je laatste vraag: gewoon weer van XP cd booten en de schijf formateren.

Verder zou ik verder zoveel mogelijk onnodige zut uit de pc te trekken (geluidskaart, netwerkkaart evt uitschakelen in bios) en dus met een basis config proberen te installeren.

Krijg je dan nog fouten, dan zou ik eens wat "leen" hardware gebruiken, bijv. een andere videokaart of iets dergelijks.... probeer dit een voor een en je komt er vanzelf achter welk hardware gedeelte voor de problemen zorgt.

succes

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:01:
Is er geen foefje die hele schijf te formatteren (heb ik eerder gedaan voor de installatie). De pc schijnt maar te onthouden dat de setup moet worden afgemaakt.
Foefje voor formateren? Gewoon opstarten van de XP cd installatie opniew beginnen en je kan rustig formateren wat je wilt ;)

http://www.windowsreinsta...xpmsdos/indexfullpage.htm Kijk daar ook maar eens naar.

[ Voor 13% gewijzigd door Herby op 09-08-2005 10:15 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:01:

De installatie hangt tijdens het installeren van XP-pro, volgens de indicator moet de installatie
nog een minuut of 29.
De pc hangt dan en er is geen foutmelding te bespeuren..
T-29 minuten is nog tijdens Hardware detectie, tegen het einde daarvan tenminste.
Lijkt inderdaad op een HW probleem, zo kaal mogelijk (alle "overbodige" randapparaten uitzetten/uitbouwen als extra PCI kaarten e.d.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem. Alle mogelijke versies geinstalleerd maar niet werken.
Nogmaals fdisk.exe gedraaid en geformateerd volgens instructies.
Daarna ogestart van cd win xp pro oem (fckgw-...), schijf weer laten formateren door setup(ftns),
Installatie verliep probleemloos en het machientje draait weer. :)
Pagina: 1