Toon posts:

Snelheid torrent Planet versus Tiscali

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat gegoogled etc. hier op de site gekeken. Maar echt duidelijk vind ik het niet.

Ik heb thuis een tiscalli 4096 downstream abbo en op mijn werk een planet 3200 downstream
Nu heb ik het al een aantal maanden maar het valt me op dat als ik een peer to peer of een torrent programma gebruik dat dat via het Planet abbonement 2 tot 6 x sneller is!
Nu heb ik gelezen over het knijpen van poorten.. Dus ik heb willekeurige poorten geprobeert. Maakt niets uit. Ik vind de downloadsnelheid van Tiscali eigenlijk onder de maat voor zo'n abbonement. Is daar iets aan te doen qua instellingen, of herkent Tiscali de downloadprogramma's en knijpt deze dan af?
Ik heb get getest met dezelfde programma's op dezelfde tijden terwijl ik dezelfde files download. Het scheelt gewoon teveel!
Iemand een uitleg, of liever gezegd een oplossing.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het kan ook van je instellingen binnen het gebruikte pakket liggen, of Tiscali gebruikt dezelfde methode als Chello knijpt torrentverkeer af; wat te doen? *

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat chello verhaal heb ik ook gelezen, en wie weet is het hetzelfde, heb alleen nog niemand gezien die dat ook bij tiscali heeft, misschien melden zich er nu nog een paar. dan kan ik eens vergellijken.

En de instellingen zijn gelijk op beide computers/aansluitingen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 09:58 ]

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Geen last van persoonlijk al moet ik zeggen dat het bij mij nooit bijster rap is geweest. Ik heb een 1700/512 abbo en met 40kb/s downloaden via torrents zit ik echt aan mijn top.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
HerbyNL schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:57:
Geen last van persoonlijk al moet ik zeggen dat het bij mij nooit bijster rap is geweest. Ik heb een 1700/512 abbo en met 40kb/s downloaden via torrents zit ik echt aan mijn top.
Ja kijk dat bedoel ik nou, dat heb ik thuis ook. Maar hier op mijn werk, komt er, terwijl ik dit type een "file " binnen met 170 kb/s !!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ik ben niet anders gewend :+ Misschien gewoon een andere manier van downloaden zoeken als de snelheid je niet bevalt.

Vaak wil een andere client ook nog wonderen doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Herby op 09-08-2005 10:24 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap je wel, maar ik betaal voor een bepaalde downloadsnelheid. En als ik dan merk dat bij een goedkoper en lager abbo, met dezelfde programma's en files ik snellere prestaties krijg.. tja, dan wordt ik niet zo vrolijk :(

Verwijderd

Ben je wel bereikbaar vanaf het Internet op beide machines? (Lees: connectable, firewall en/of NAT instellingen in orde)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2005 15:12 ]

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 09:22

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Sorry maar dit gaat nergens over. Je kan een provider niet afrekenen op je torrent snelheid aangezien dat net zoveel afhankelijk is van:

- de andere partij (uploader)
- instellingen software
- je eigen thuisnetwerk (instellingen) / routers/ firewalls
- pure mazzel

ma ma ma ma ma macron one

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:53
Ik denk niet dat je het moet zoeken bij het al dan niet knijpen van poorten bij Tiscali. Ik heb hetzelfde abo en haal bij goed geseede torrents over de 400kbytes/sec. :)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Tiscali blokkeert niets en geeft niets voorrang in het netwerk.

Mogelijk dat je modem (ZyXEL 2602) firewall nog aan heeft staan (staat default aan) en dat belemert wel aardig op torrents. Nieuwe firmware is bijna beschikbaar (MS5) en die lost een groot deel op met firewall aan gewoon.

http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp?id=3471

Misschien heb je zelfs nog MS3 in je modem zitten, MS4 is al beschikbaar via bovenstaande link.

[ Voor 41% gewijzigd door bjck op 20-08-2005 15:20 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1