Made in China

Pagina: 1
Acties:
  • 508 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105626

Topicstarter
Hallo allemaal hier!!

ik heb de laatste tijd veel topics door zitten lezen in dit forum en daar kwam een vraag in mij die ik toch wel even 'in de groep zou willen gooien' :)

En wel of iemand er nog enige waarde aan hecht dat de apparatuur die hij koopt (luidsprekers, versterker etc.) niet ergens in Asien is gebouwd??? In plaats daarvan Made in USA, UK, Germany en ga zo maar door???

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hangt uiteraard van het product af. :)

Koop ik een duits merk, dan kan het apparaat alsnog in een fabriek in China zijn gemaakt. Wat zou dat uitmaken?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:27

EraZor

Don't mention the war

Nope...maakt me geen drol uit waar 't gemaakt wordt; het wordt toch naar de specificaties van de fabrikant gemaakt. Bovendien komt er uit China (om jouw voorbeeld maar 's te nemen) ook érg mooi spul (Shanling bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:52

voodooless

Sound is no voodoo!

Maakt denk ik weinig uit.

Die gasten in China zijn kwa techniek vaak echt flink vooruit op onze eigen fabrieken. Aangezien ze daar alles vanaf 0 moeten opbouwen, gebruiken ze het nieuwste spul ervoor. Ze zijn echt wel in staat om onze kwaliteitsstandaarden bij te houden, zeker op de langere termijn.

Er zijn natuurlijk altijd nog vele wazige frabriekjes daar waar minderwaardig nepspul gemaakt wordt ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok.

En hoe zit het met de Servicelijn?? Als je een probleem of vraag hebt, zou je dan liever een fatsoenlijke Service willen krijgen vanuit eigen land in eigen taal of maakt dat ook niet uit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Anoniem: 105626 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:46:
Ok.

En hoe zit het met de Servicelijn?? Als je een probleem of vraag hebt, zou je dan liever een fatsoenlijke Service willen krijgen vanuit eigen land in eigen taal of maakt dat ook niet uit??
Het feit dat iets gemaakt is in China, betekent niet dat je in het Chinees kan gaan uitleggen dat je een verkeerde netsnoer erbij geleverd heb gekregen hoor ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

EraZor schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:37:
Nope...maakt me geen drol uit waar 't gemaakt wordt; het wordt toch naar de specificaties van de fabrikant gemaakt. Bovendien komt er uit China (om jouw voorbeeld maar 's te nemen) ook érg mooi spul (Shanling bijvoorbeeld)
Of leuke buizenversterkers die bijna geen drol kosten en op basis van oude beproefde ontwerpen gebouwd zijn. Sommige zijn wel enorme pimp bakken met veel bling bling maar voor weinig geld klinkt het erg goed ;)

Verder heeft het verhaal twee kanten:

1. Het gros van de componenten wordt goedkoop in Azie geproduceerd. Als iets "Made in USA" of "Made in Germany" is dan betekent dat meestal assemblage/afmonteren in dat land terwijl de componenten stuk voor stuk overgevlogen of verscheept worden vanuit China. Dus het geeft je misschien tussen je oren een goed gevoel als iets niet uit Azie lijkt te komen, maar het is maar schijn.

2. Ik heb zelf spul van NAD, en dat is tegenwoordig veelal "Made in Canada". Ook zijn er apparaten die uit China komen. In beide gevallen is een groot deel van de produktie in China. Ontwerp en ontwikkeling is in Canada. NAD heeft toch wel een vrij lange tijd kwaliteitsproblemen gehad. Op AV fora lees je daar nogal wat horror stories over. Dus de overstap naar China als produktieland gaat niet altijd even gladjes. Als alles eenmaal goed loopt en de kwaliteitscontrole OK is, dan zie ik geen probleem in China als produktieland.

Wel is het zo dat de opkomst van allerlei bedrijven in China de ondergang van de CE industrie versnelt. Voor grote fabrikanten van A-merken is het moeilijk om op te boksen tegen de Chinezen en consorten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BtM909 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:48:
[...]

Het feit dat iets gemaakt is in China, betekent niet dat je in het Chinees kan gaan uitleggen dat je een verkeerde netsnoer erbij geleverd heb gekregen hoor ;)
Voor deze reactie was ik dus al bang. Nee DUH! Natuurlijk niet in het Chinees ofzo! Maar vaak is het zo dat er of geen Servicelijn is of je een persoon krijgt die alleen Engels of slecht Nederlands spreekt. Maakt dat niemand wat uit of zou je liever (made in china of niet, dat dus compleet los hiervan) een Servicelijn in eigen taal willen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Anoniem: 105626 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:53:
[...]

Voor deze reactie was ik dus al bang. Nee DUH! Natuurlijk niet in het Chinees ofzo! Maar vaak is het zo dat er of geen Servicelijn is of je een persoon krijgt die alleen Engels of slecht Nederlands spreekt. Maakt dat niemand wat uit of zou je liever (made in china of niet, dat dus compleet los hiervan) een Servicelijn in eigen taal willen???
Wat is eigenlijk je discussie-punt. Je bent nu losse flodders aan 't schieten die niks met elkaar te maken hebben.

Klinkt bijna alsof je met een opdracht bezig bent en wat antwoorden zoekt :/

Discussie gaat uiteraard 2 kanten op. Geef jij maar aan wat je discussie-punten zijn en wat jouw mening daarover is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 105626 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:53:
Wat heeft dat nou te maken met "Made in China"? Stel dat ik een bedrijf opzet en Chinees spul ga importeren. Dan ben ik importeur en neem ik een stuk serviceverlening op me. Ik vertegenwoordig dan een merk in Nederland. Zo gaat het toch altijd? Het kan net zo goed een Amerikaans merk zijn dat apparaten uit China inkoopt, er z'n eigen labeltje opplakt en er misschieeeen nog een eigen kastje omheen zet. Kortom, dat "Made in X" is enorm betrekkelijk zoals ik net al zei.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Exirion schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:51:
[...]

Of leuke buizenversterkers die bijna geen drol kosten en op basis van oude beproefde ontwerpen gebouwd zijn. Sommige zijn wel enorme pimp bakken met veel bling bling maar voor weinig geld klinkt het erg goed ;)

Verder heeft het verhaal twee kanten:

1. Het gros van de componenten wordt goedkoop in Azie geproduceerd. Als iets "Made in USA" of "Made in Germany" is dan betekent dat meestal assemblage/afmonteren in dat land terwijl de componenten stuk voor stuk overgevlogen of verscheept worden vanuit China. Dus het geeft je misschien tussen je oren een goed gevoel als iets niet uit Azie lijkt te komen, maar het is maar schijn.

2. Ik heb zelf spul van NAD, en dat is tegenwoordig veelal "Made in Canada". Ook zijn er apparaten die uit China komen. In beide gevallen is een groot deel van de produktie in China. Ontwerp en ontwikkeling is in Canada. NAD heeft toch wel een vrij lange tijd kwaliteitsproblemen gehad. Op AV fora lees je daar nogal wat horror stories over. Dus de overstap naar China als produktieland gaat niet altijd even gladjes. Als alles eenmaal goed loopt en de kwaliteitscontrole OK is, dan zie ik geen probleem in China als produktieland.

Wel is het zo dat de opkomst van allerlei bedrijven in China de ondergang van de CE industrie versnelt. Voor grote fabrikanten van A-merken is het moeilijk om op te boksen tegen de Chinezen en consorten.
Natuurlijk worden de enkele componenten uit Azie overgevlogen (alhoewel sommige onderdelen vaak nog in eigen land gemaakt worden), dit moet ook wel omdat anders de prijs van de produkten dusdanig hoog wordt dat het niet meer te betalen is en ook weinig mensen het nog zouden kopen. Maar zoals je zelf al zegt is de kwaliteit van de produkten uit China toch niet altijd zoals gewenst. Daar komt bij dat het in China etc. zich toch bijna altijd om massa produktie handelt, terwijl het in sommige landen nog in kleinere series word gebouwd en daardoor de kwaliteit toch een stukje hoger ligt. Ik heb het hier dan wel over bijv. luidsprekers van minimaal €800,- per stuk ofzo en niet over de boxies van €200 per paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

De productielijnen in China zijn vaak door "westerse" bedrijven ontworpen en aangelegd. In principe kunnen ze prima kwaliteit leveren, echter het gaat vaak mis op de gebruikte materialen. Ze concureren vaak op prijs en proberen dan nog wel eens wat bochten af te snijden. Natuurlijk zijn er ook genoeg voorbeelden dat er wel goede materialen worden gebruikt + een beproefd ontwerp (soms zelfs op basis een oud beproefd ontwerp).

Echter de mensen werken daar onder bizarre werkomstandigheden en wazige arbeidscontracten, dat is voor mij een reden om Europees te kopen (als het kan, praktisch alles wrodt in Azie gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BtM909 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:55:
[...]

Wat is eigenlijk je discussie-punt. Je bent nu losse flodders aan 't schieten die niks met elkaar te maken hebben.

Klinkt bijna alsof je met een opdracht bezig bent en wat antwoorden zoekt :/

Discussie gaat uiteraard 2 kanten op. Geef jij maar aan wat je discussie-punten zijn en wat jouw mening daarover is ;)
Mijn punt is dat ik het spul wat in Azie word gebouwd persoonlijk vaak niet van goede kwaliteit vind. Het is dan wel goedkoper dan als het in Europa, USA of Canada gebouwd zou worden, maar als de kwaliteit daardoor minder is lost het (vind ik) niet echt veel op. Helaas is het niet altijd mogelijk een produkt in Europa, Canada of USA te bouwen vanwege de kosten. Daar komt dan bij dat het niet altijd zo is dat het bedrijf wat het produkt importeert zo'n goede service geeft, doordat ze vaak niet ALLES van het produkt af weten waardoor ze jouw niet goed kunnen helpen. Wat ik dus van jullie wilde weten is hoe jullie daarover denken, maar zoals ik uit de reacties al opmaak maakt het jullie weinig uit.

Als voorbeeld een koptelefoon van Sennheiser (die zo goed als allemaal tegenwoordig in Azie worden gebouwd) of van Beyerdynamic (wat grotendeels nog steeds in Duitsland word gebouwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 105626 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:01:
Daar komt bij dat het in China etc. zich toch bijna altijd om massa produktie handelt, terwijl het in sommige landen nog in kleinere series word gebouwd en daardoor de kwaliteit toch een stukje hoger ligt. Ik heb het hier dan wel over bijv. luidsprekers van minimaal €800,- per stuk ofzo en niet over de boxies van €200 per paar.
Geloof me, het zal alleen maar toenemen. China is een goedkoop land dat zich enorm snel ontwikkelt. Ze zullen in de loop der jaren minder goedkoop worden (in India gebeurt dat al met IT lui), maar ze hebben nog een grote voorsprong op het Westen. Het is niet voor niks dat de industrie in het Westen z'n hart vasthoudt voor de opkomst van China. Veel merken kunnen het zich simpelweg niet meer veroorloven om bergen geld in R&D te steken terwijl de Chinezen op de voet volgen en dingen veel goedkoper kunnen (na)maken. Soms kunnen ze dingen zelfs sneller ontwikkelen omdat grote gevestigde merken te groot zijn en te traag inspelen op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 105626 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:10:
Als voorbeeld een koptelefoon van Sennheiser (die zo goed als allemaal tegenwoordig in Azie worden gebouwd) of van Beyerdynamic (wat grotendeels nog steeds in Duitsland word gebouwd)
Leuk zo'n voorbeeld. Ik heb zelf een AKG hoofdtelefoon maar ik heb niet de illusie dat die geheel in in Oostenrijk wordt gemaakt, al staat er misschien "Made in Austria" op. De drivers worden waarschijnlijk gewoon ergens in Azie geproduceerd en in Oostenrijk wordt de zooi in elkaar gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 2111 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:08:
De productielijnen in China zijn vaak door "westerse" bedrijven ontworpen en aangelegd. In principe kunnen ze prima kwaliteit leveren, echter het gaat vaak mis op de gebruikte materialen. Ze concureren vaak op prijs en proberen dan nog wel eens wat bochten af te snijden. Natuurlijk zijn er ook genoeg voorbeelden dat er wel goede materialen worden gebruikt + een beproefd ontwerp (soms zelfs op basis een oud beproefd ontwerp).

Echter de mensen werken daar onder bizarre werkomstandigheden en wazige arbeidscontracten, dat is voor mij een reden om Europees te kopen (als het kan, praktisch alles wrodt in Azie gemaakt).
Dat is waar, maar toch zijn er nog produkten die (in ieder geval deels) in Europa, Canada, UK of USA worden gebouwd, een paar voorbeelden:

- Beyerdynamic
- SPL
- AKG
- MB Quart
(weet er iemand nog een paar?)

Er zijn ook bedrijven die zelf terug willen naar produktielijnen in Europa, Canada, UK of USA vanwege de 'kopier' problemen die toch nog veel voorkomen in Azie. Zo is er bijvoorbeeld Maxxsonics wat graag hun produktie uit Azie weg wil halen vanwege 'kopier' problemen. Als je een produkt (meestal de wat kleinere produkten zoals auto luidsprekers, koptelefoons etc.) in Azie laat bouwen word het vaak gekopiert en als 'No Name' verkocht wat het desbetreffende bedrijf natuurlijk pijn doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Exirion schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:14:
[...]

Leuk zo'n voorbeeld. Ik heb zelf een AKG hoofdtelefoon maar ik heb niet de illusie dat die geheel in in Oostenrijk wordt gemaakt, al staat er misschien "Made in Austria" op. De drivers worden waarschijnlijk gewoon ergens in Azie geproduceerd en in Oostenrijk wordt de zooi in elkaar gezet.
Dat is waar ja, maar dan heb je toch de Oostenrijkse handwerker die het in elkaar zet (misschien ongeveer 30 stuks per dag) en niet de Chinees (soms zelfs mensen van erg jonge leeftijd) die er 200 per dag in elkaar knalt.

Maar zoals ik al zei moeten de bedrijven deels hun materiaal uit Azie halen, anders zou die koptelefoon van AKG 200€ of meer duurder zijn dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Als er "Made in Holland" op stond zou ik juist geen vertrouwen in hebben.
Maar kijk eens op een Philips product waar deze gemaakt worden, overal behalve NL.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130246

GoT schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:52:
O nee? Nederlandse radar apparatuur is anders wereldberoemd. Wordt internationaal zowel door particuliere- als overheidsbedrijven te land, ter zee en in de lucht toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 130246 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 14:21:
[...]

O nee? Nederlandse radar apparatuur is anders wereldberoemd. Wordt internationaal zowel door particuliere- als overheidsbedrijven te land, ter zee en in de lucht toegepast.
Evenals kogelwerend materiaal... DSM, Shell en vele andere bedrijven doen vanuit nederland (goed, shell tegenwoordig minder) toch echt wel goed werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Radars, kogelwerend materiaal als er staat "made in USA" heb ik daar meer vertrouwen in dan "made in Holland". USA ligt op technologisch gebied jaren voor op NL. Als ik soldaat was geweest en ik werd ergens naar Afganistan gestuurd, geef mij maar Amerikaans spul ipv Nederlands spul.

Maar ik dacht dat we het over Audio/Video apparatuur hadden ?
Dus weet jij waar Philips al haar Audio/Video apparatuur produceert ?
Anoniem: 105626 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:34:
In plaats daarvan Made in USA, UK, Germany en ga zo maar door???
De TS heeft onbewust of bewust geen "Made in Holland" erbij gezet. Toeval ?

[ Voor 26% gewijzigd door GoT op 09-08-2005 19:20 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

GoT schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 19:00:
Radars, kogelwerend materiaal als er staat "made in USA" heb ik daar meer vertrouwen in dan "made in Holland". USA ligt op technologisch gebied jaren voor op NL. Als ik soldaat was geweest en ik werd ergens naar Afganistan gestuurd, geef mij maar Amerikaans spul ipv Nederlands spul.

[...]

Ik denk dat het verschil tussen Europa en USA niet veel ontloopt, misschien dat verschillen voor specifieke producten (bv cpu's) groot zijn echter ik durf te zeggen dat Europa minstens zo goed is als de VS. Ik baseer mijn mening op conference papers die ik lees er zowel europese als amerikaanse schrijvers van nieuwe technieken. Waar basseer jij je uitspraken op, ben jij de typische Europeaan die achter ligt op de VS ... (nofi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Yeah right dude... Het amerikaanse leger gebruikt nederlandse kogelwerende vesten, nederlandse radarapparatuur en bijvoorbeeld een nederlandse goalkeeper, gebaseerd op onze radarapparatuur...

En ja, ik weet waar philips haar apparatuur produceert, maar ik weet ook waar ze het bedenken...
En als je het over audioapparatuur hebt, heb jij het dan over volledige apparaten, of bijvoorbeeld ook componenten? want toevallig is philips daar ook erg sterk in (denk aan ic's, loopwerken etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:32
Maar kijk eens op een Philips product waar deze gemaakt worden, overal behalve NL.
Op m'n Dateq mixer staat anders ook "Made in Holland", nu zeg ik niet dat het de beste mixer ooit is, maar degelijk is hij wel :)

//

@MikeyMan schreef
[...]een nederlandse goalkeeper, gebaseerd op onze radarapparatuur...

Behalve de Britse- gebruikt ook de Amerikaanse vloot dit wapen.

Zie URL
http://www.royal-navy.mod.uk/static/pages/1993.html

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 130246 op 11-08-2005 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

Nou... je hebt de tijden van de Marshall-jaren niet meegemaakt. Mijn vader wel en die heeft genoeg Amerikaanse troep gezien: rotzooi voor de prijs van een nieuw!
Ook geloven Amerikanen niet in onderhoud: grote roestbakken gebruiken ze (heel wat anders dan de glimmende wagens in Holywoodfilms).
Nee. Als soldaat zou ik meer vertrouwen in nederlandse (en in NL onderhouden) produkten hebben dan die Amerikaanse zut (die door Skull-vriendjes verkocht worden) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Waarom zouden we überhaupt de link gaan leggen tussen het land en de kwaliteit? In _elk_ land worden producten gemaakt die klote zijn en producten die super zijn. Als consument moet je gewoon je doppen open houden en kijken naar ervaringen van anderen en reviews enzo voor je tot de aanschaf over gaat. Als dat redelijk snor zit dan zal het me worst wezen uit welk land het komt (tenzij het door kinderarbeid tot stand is gekomen, maar dat is een andere discussie). Producten van fabrikanten die net nieuw zijn en waar weinig bekend over is moet je voorzichtiger mee zijn, maar ook dan maakt het niet uit uit welk land het komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Producten die in lage lonen landen gemaakt worden geven mij vaak de indruk dat ze door een stel apen gemaakt worden die een kunstje beheersen.
Ze krijgen een voorbeeld, en maken datn 1000en keren na.

Producten die in een kleinschaliger omgeving gemaakt worden geven mij wat meer vertrouwen: niet alleen omdat ze minder mensen hebben (mensen die het kunstje niet 100% beheersen gaan er uit, in Azië kan het zijn 'als het maar werkt'), maar ze hebben ook mensen die een beetje verstand van de dingen hebben waar ze mee bezig zijn.
Ik heb een elektronicaopleiding, als ik ergens bij een kleinschalige productieafdeling naar mijn chef ga met de mededeling 'als wij dit-en-dit doen is het beter', en is er een kans dat die verbeteringen doorgevoerd worden (volgende revisie). Aziaatjes hebben die kennis niet, en blijven het product ondanks de foutjes tot einde productie op de zelfde manier maken.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116196

Zimbab, tuurlijk is het zo.
Maar sommigen drammen liever door over brol uit kweetniwaar dan dat te beseffen.
In elk geval, laten we het eens hebben over wie nu het slimst bezig is, de directie
van Sweex of de directie van Tagan om maar een voorbeeld te nemen...

Wie zou het meest voldoening hebben van zijn job?
Wie zou het meest verdienen?
Wie zou het gelukkigst door het leven gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Resistor schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:56:
Producten die in lage lonen landen gemaakt worden geven mij vaak de indruk dat ze door een stel apen gemaakt worden die een kunstje beheersen.
Ze krijgen een voorbeeld, en maken datn 1000en keren na.

Producten die in een kleinschaliger omgeving gemaakt worden geven mij wat meer vertrouwen: niet alleen omdat ze minder mensen hebben (mensen die het kunstje niet 100% beheersen gaan er uit, in Azië kan het zijn 'als het maar werkt'), maar ze hebben ook mensen die een beetje verstand van de dingen hebben waar ze mee bezig zijn.
Ik heb een elektronicaopleiding, als ik ergens bij een kleinschalige productieafdeling naar mijn chef ga met de mededeling 'als wij dit-en-dit doen is het beter', en is er een kans dat die verbeteringen doorgevoerd worden (volgende revisie). Aziaatjes hebben die kennis niet, en blijven het product ondanks de foutjes tot einde productie op de zelfde manier maken.
In Nederland heb je ook zat van dat soort Neanderthalers om maar even een net zo lompe term te gebruiken. En hoe kom je in godsnaam aan de informatie dat "de mensen die het kunstje niet helemaal beheersen" hier wel allemaal er uit worden gezet en in Azië niet? En hoe kom je er bij dat de mensen die in Nederland dingen monteren er ook wat van af weten? Is heel vaak ook niet zo hoor. Productiemedewerkers maken vaak gewoon de tijd vol. En hoe kom je er bij dat de "Aziaatjes" die kennis niet hebben?
Volgens mij heb jij een zienswijze over die landen die mijn overgrootopa ook had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Resistor schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:56:

...

Aziaatjes hebben die kennis niet, en blijven het product ondanks de foutjes tot einde productie op de zelfde manier maken.
Sorry hoor, maar als ik dit zo lees dan vind ik je een denigrerende kneus. Verbreed je horizon eens, leer wat over de wereld, en zie in dat je niks beter bent dan het gros van die 'Aziaatjes'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Anoniem: 2111 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:08:
Echter de mensen werken daar onder bizarre werkomstandigheden en wazige arbeidscontracten, dat is voor mij een reden om Europees te kopen .
Tja, beetje moeilijke kwestie dit, koop je het niet dan hebben ze helemaal niets, koop je het wel dan help je mensen aan een slechte baan maar met een beetje geld. zelfde met de koffie.
Resistor schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:56: Aziaatjes hebben die kennis niet, en blijven het product ondanks de foutjes tot einde productie op de zelfde manier maken.
*Laat ik maar niet over je "apen" verhaal gaan hebben, dat snap je vast niet*
Kennis hebben aziaaten wss meer dan dat wij dat hebben, maar er is gewoon meer vraag naar goedkope shit, (zowel in het westen als (vooral) locaal) De mensen zijn daar zo gemotiveerd om te leren, maar een groot deel heeft geen geld, de mensen met een opleiding zijn vaak genieen. Een bedrijf als Canon (Japans) heeft zo ontzettend veel ontwikkeld waar wij geen weet van hebben, slechts een heel klein deel brengen ze onder eigen naam uit. Samen met Nec en Matsushita (hé Aziaten) en IBM zitten ze in de top drie van bedrijven met de meeste patenten.
leuk lijstje met veel napende apen
http://www.answers.com/to...-states-patent-recipients

[ Voor 7% gewijzigd door Pinin op 12-08-2005 22:03 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07 15:37

w00Dy

Make soap, not war

Exirion schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:56:
[...]

Sorry hoor, maar als ik dit zo lees dan vind ik je een denigrerende kneus. Verbreed je horizon eens, leer wat over de wereld, en zie in dat je niks beter bent dan het gros van die 'Aziaatjes'.
Hij heeft ergens wel gelijk, Japan is groot geworden door te kopiëren. Uiteindelijk werd er ook geïnnoveerd maar dat lijkt nu wel totaal passé en hobbelen ze weer wat achterna.

Mijn speakers Castle Acoustics worden op kleine schaal in de UK vervaardigd, dus ik ben zeker dat ze daar van komen. Bandwerk staat tegenwoordig synoniem voor lage loonland. Waarom denk je dat Rover failliet gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

w00Dy schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:22:
Hij heeft ergens wel gelijk, Japan is groot geworden door te kopiëren.
Elk land is groot geworden door te kopieëren. Zo gaat dat nu eenmaal in het begin.....je moet de wetenschap en technologie overnemen en proberen daar vervolgens mee verder te gaan. Japan heeft technologie in ieder geval een enorme push gegeven.
Uiteindelijk werd er ook geïnnoveerd maar dat lijkt nu wel totaal passé en hobbelen ze weer wat achterna.
Op welk gebied precies? Ik heb het idee dat ze nog aardig wat verrichten. Misschien wel wat minder dan een aantal decennia geleden, maar ook andere landen zijn nu minder overheersend dan ze eerst waren. Ik heb gewoon het idee dat er een wat gelijkere verdeling is dan vroeger....toen had je op bepaalde momenten landen die er echt uitsprongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

zimbab schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:36:
Op welk gebied precies? Ik heb het idee dat ze nog aardig wat verrichten. Misschien wel wat minder dan een aantal decennia geleden, maar ook andere landen zijn nu minder overheersend dan ze eerst waren. Ik heb gewoon het idee dat er een wat gelijkere verdeling is dan vroeger....toen had je op bepaalde momenten landen die er echt uitsprongen.
Ok, er zijn tegenwoordig ook minder "uitvindingen" als vroeger, buiten capaciteit-verhoging en wat nieuwe formaten op de markt gooien om de consumenten zo nu en dan wakker te maken is het windstil. (Om het op audiogebied te houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@cyberjobe
Volgens mijn grootvader was die Marshall hulp vooral om te voorkomen dat het straatarme en verwoeste Europa van direct na de bevrijding, door honger en armoede, hulp aan Rusland zou gaan vragen, waardoor de Soviets heel Europa in hun macht zouden krijgen.
En dan nog wat, Ik ben niet anti-Amerkaans, maar ik wil je wel vertellen dat we tot op de laatste cent hebben betaald voordat Amerika militaire hulp ging verlenen in de oorlog tegen de Nazies in Europa.
Het is goed Amerikanen dankbaar te zijn voor hun hulp tijdens de tweede wereldoorlog, maar vergeet niet dat er dubbel en dwars voor betaald is dat we nu geen Duits of Russisch spreken.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 130246 op 13-08-2005 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:17
Het land waar het gemaakt wordt is niet van belang, het gaat er om hoe de kwaliteitscontrole geregeld is.
Neem bijvoorbeeld een merk als NAD die maken toch kwalitatief hoogwaardige spullen en het wordt in China gemaakt, echter de fabriek staat onder strenge controle van Europeanen.

Ander voorbeeldje, ik heb een Sony MDS-JE510 MiniDisc recorder. In het begin zijn er ontzettend veel problemen geweest met deze recorders. Na onderzoek bleken alleen de apparaten die in Maleisië gemaakt waren voor de problemen te zorgen. De versies die in Japan gemaakt werden waren probleemloos. Bleek ook gewoon weer aan de kwaliteitscontrole te liggen en aan het inkoopbeleid van de desbetreffende fabriek.

Je kan best goede producten uit landen als China, Korea en Taiwan halen, echter de fabrieken moeten dan wel onder strenge controle staan.

Uit ervaringen uit mijn omgeving van mensen die voor hun werk een aantal malen in China zijn geweest blijkt dat als ze zaken zelf moeten regelen er niets van terecht komt en dat problemen oplossen niet hun sterkste kant is.

Japan is ook zo begonnen en daar is het ook goed mee gekomen, echter is Japan ook al vele jaren te duur voor producenten. Daarom gaan ze kijken naar andere lage lonen landen. China is daar de grootste groeimarkt in. Taiwan begint ook al duurder te worden voor producenten, evenals Zuid-Korea.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Anoniem: 107284 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:11:
[...]

Nou... je hebt de tijden van de Marshall-jaren niet meegemaakt. Mijn vader wel en die heeft genoeg Amerikaanse troep gezien: rotzooi voor de prijs van een nieuw!
Ook geloven Amerikanen niet in onderhoud: grote roestbakken gebruiken ze (heel wat anders dan de glimmende wagens in Holywoodfilms).
Nee. Als soldaat zou ik meer vertrouwen in nederlandse (en in NL onderhouden) produkten hebben dan die Amerikaanse zut (die door Skull-vriendjes verkocht worden) :X
Ik heb voor mijn werk veel te maken met amerikaanse producten. Aan de buitenkant ziet het er leuk en goed uit, maar o wee als je het open maakt.... Maar goed, eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het allemaal wel jaren blijft werken. Maar als je het vergelijkt met een Europees product en vooral, Duitsland, Zwitserland en ook Nederland dan zie je toch echt wel lichtjaren verschil. Europeanen maken over het algemeen veel beter doordachte apparatuur, echter vaak ook duurder omdat het soms een beetje over-engineerd is.

Amerikaanse auto's zijn qua afwerking en build-quality ook compleet bagger tov Europeanen en Japanners.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:06

angerfist-yentl

vake bei te bange!

ik heb geen goede ervaringen met made in china .......alles wat ik kooop en wat gemaakt is in chine gaat binnen 1 a 2 jaar kapot ......voorbeeld

een serround systeem ....ouder dat 1 jaar .... Lens stuk .........2 jaar versterker stik .....<<< China
heb noh meer van deze voobeelden .....

maar ik heb ook genoeg van philips ....en daar doe ik al 16 jaar mee en is hier in nederland gemaakt

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
M'n vader heeft het regelmatig over hoe Opel vroeger een sterk Duits merk was terwijl er nu alleen maar Japanse rommel inzit :P

Overigens heeft hij wel deels gelijk (over het Japans gedeelte dan toch). Bij m'n vakantiewerk in Duitsland heb ik motoren in de magazijnen gezien waar als label op de motor "Opel" stond maar op de rekken waar de motoren zelf inzaten stond in koeien van letters "Isuzu" ;)

Verder kwamen nog veel onderdelen uit Duitsland maar ook uit Tsjechië en Polen. De electronica zal wel in Japan of China gemaakt worden maar hier heb ik niet zeker van.

Ikzelf ben niet echt huiverig van Chinese of andere Aziatische apparatuur maar ik betrap mezelf er toch een beetje op dat als er een stickertje opplakt "made in the USA of Belgium of weet ik veel wat" dat ik toch iets meer vertrouwen erin heb.

Voor bier en chocolade verkies ik in ieder geval zeker "Made in Belgium" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

amour021 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 01:03:
M'n vader heeft het regelmatig over hoe Opel vroeger een sterk Duits merk was terwijl er nu alleen maar Japanse rommel inzit :P
[/sub]
Vind je het dan niet ironisch dat al vele jaren lang het merk met de minste storingen Toyota is? Mag jij raden uit elk land dat merk komt. Idem voor Honda eigenlijk. Het hoeft je favo merk niet te zijn maar ze maken wel verdomd goed spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Exirion schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 01:27:
[...]

Vind je het dan niet ironisch dat al vele jaren lang het merk met de minste storingen Toyota is? Mag jij raden uit elk land dat merk komt. Idem voor Honda eigenlijk. Het hoeft je favo merk niet te zijn maar ze maken wel verdomd goed spul.
Is Toyota niet het enigste automerk dat op het moment (degelijke) winsten boekt? Overigens kan het mij niets schelen uit welk land iets komt zolang het maar goed werkt maar m'n vader is van de oudere generatie en heeft het meer voor spul dat uit Duitsland komt als het gaat over zwaarder materiaal (powertools, motoren, enz) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

amour021 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 01:03:
Overigens heeft hij wel deels gelijk (over het Japans gedeelte dan toch). Bij m'n vakantiewerk in Duitsland heb ik motoren in de magazijnen gezien waar als label op de motor "Opel" stond maar op de rekken waar de motoren zelf inzaten stond in koeien van letters "Isuzu" ;)
worden Opel modellen in azïatische landen niet automatisch Isuzu zoals hier met Vauxhall? Isuzu is van GM dat weet ik wel. Een Opel Monterey = Isuzu Trooper trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
w00Dy schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:12:
[...]

worden Opel modellen in azïatische landen niet automatisch Isuzu zoals hier met Vauxhall? Isuzu is van GM dat weet ik wel. Een Opel Monterey = Isuzu Trooper trouwens.
Ik denk dat er weinig Opel modellen hun weg naar Azië vinden buiten de 4x4 achtige spullen. Opel is Holden in Australië en Vauxhall in de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

amour021 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 10:11:
[...]

Is Toyota niet het enigste automerk dat op het moment (degelijke) winsten boekt? Overigens kan het mij niets schelen uit welk land iets komt zolang het maar goed werkt maar m'n vader is van de oudere generatie en heeft het meer voor spul dat uit Duitsland komt als het gaat over zwaarder materiaal (powertools, motoren, enz) :P
Toen citroen en peugout samen gingen werken was onder andere hun doel om dezelfde effeciency en kwaliteit te bereiken als Toyota en Honda en het (grote) gat te dichten, dit zijn op dit moment nog steeds zonder twijfel de beste auto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Wat dat betreft zijn er ook dingen die niet veranderd zijn

Franse auto's - bovengemiddeld veel problemen
Duitse auto's - goed maar duur
Japanse auto's - probleemloos maar ondergewaardeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Wekkel schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:29:
Wat dat betreft zijn er ook dingen die niet veranderd zijn

Franse auto's - bovengemiddeld veel problemen
Duitse auto's - goed maar duur
Japanse auto's - probleemloos maar ondergewaardeerd
Dat ondergewaardeerdheid heeft bij mij ook een echte reden. Ik erken de Japanse auto's echt wel als goede auto's en sommige vind ik ook echt te gek (Honda Type R's, Lexus etc.), maar ze missen op sommige punten gewoon wat. Ik wordt er bijna nooit warm van. Het design vind ik vaak "veilig"....minder spraakmakend. Het interieur ziet er vaak ietsje saaier uit en in bepaalde topsegmenten zijn ze vaak minder vertegenwoordigt. Het enige merk dat enigszins met BMW, Audi en Mercedes te vergelijken is is Lexus en die heeft niet zo'n uitgebreid pakket. Échte sportauto's? Eigenlijk alleen de NSX de afgelopen tijd als ik me niet vergis (en ja die was zeker wel ondergewaardeerd......maar op zich was ie ook best prijzig trouwens).
Dat Japanse auto's niet zo in die klassen vertegenwoordigt zijn zegt natuurlijk niet zoveel voor de normale auto's, maar het is wel een beetje (gebrek aan) imagebuilding.

[ Voor 4% gewijzigd door zimbab op 14-08-2005 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Anoniem: 110233 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:20:
[...]

Toen citroen en peugout samen gingen werken was onder andere hun doel om dezelfde effeciency en kwaliteit te bereiken als Toyota en Honda en het (grote) gat te dichten, dit zijn op dit moment nog steeds zonder twijfel de beste auto's...
citroën en peugeot hebben nog een hele weg af te leggen, hun auto's zijn imo nog steeds rommel. (ik spreek uit ervaring). Ik rij semi-duits (opel) en ben er tevreden mee, echter de nieuwe generatie modellen (astra, meriva) zijn ondermaats aan hun voorlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
me oude Coolskin is toch echt made in Holland, en de nieuwe van me broertje ook.

en dr is niks mis met PSA :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
w00Dy schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:12:
[...]

Opel was ook altijd GM, weet alleen niet 100% zeker of dat nog steeds zo is. Maar Opel is eigenlijk het minst geliefde merk in Duitsland, kan ook niet echt opboksen tegen de qualiteit van onder andere Audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 105626 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:54:
Opel was ook altijd GM, weet alleen niet 100% zeker of dat nog steeds zo is.
Opel is absoluut nogsteeds GM hoor. Net als Saab trouwens. De 9-3 is sinds de vorige generatie op het Vectra platform gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Exirion schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:05:
[...]

Opel is absoluut nogsteeds GM hoor. Net als Saab trouwens. De 9-3 is sinds de vorige generatie op het Vectra platform gebouwd.
Inderdaad, de Opel Belgium fabriek is zelfs (weeral) omgedoopt tot GM Belgium ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
amour021 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:18:
[...]

Inderdaad, de Opel Belgium fabriek is zelfs (weeral) omgedoopt tot GM Belgium ;)
En dan tegen een Saab rijder zeggen dat ie in een Vectra van de vorige generatie rijdt... :)

D'r wordt enorm veel geleend in de autoindustrie. Zo heeft Mitsubishi de VW TDI motoren in gebruik, Ford rijdt met PSA diesels, evenals Volvo (2.0D in de S40/V50) want deze 2 volvo modellen staan op de bodemgroep van de nieuwe Focus. En de Nederlandse Volvo's (tot de oude S/V40 dus) gebruikten veel Renault motoren.

Mercedes heeft in de V280 (oude model) de 2.8 VR6 van VW gebruikt.

Volkswagen gebruikt weer een japanse versnellingsbak in hun PC-Hoofttractor met V10 TDI (zelfde bak leverancier als Toyota gebruikt voor de LC).

Zelf ontwikkelen is haast niet meer te betalen, zeker met de huidige korte omlooptijden van modellen. Vroeger gingen automoddel soms bijna 10 jaar mee met alleen een kleine face-lift. Als je nu kijkt naar de Renault Kangoo zijn mensen geschokt dat het model al 8 jaar meedraait met een paar kleine facelifts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

golfdiesel schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:50:
evenals Volvo (2.0D in de S40/V50) want deze 2 volvo modellen staan op de bodemgroep van de nieuwe Focus.
Ford is ook al een paar jaar eigenaar van Volvo. Maar we dreigen nu een beetje af te dwalen. We begonnen met electronica uit Aziatische landen we hebben het nu over automerken uit alle hoeken van de wereld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25752

Over electronika dan maar weer, buizenversterkers komen op het moment weer echt in zwang, China probeert ook een een graantje mee te pikken, door oude beproefde buisontwerpen opnieuw op de markt te brengen. Alleen als je ze gebruikt blijkt dat ze sneller hun klank verliezen, minder op hun donder kunnen hebben en dus sneller stuk kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Anoniem: 25752 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:03:
Over electronika dan maar weer, buizenversterkers komen op het moment weer echt in zwang, China probeert ook een een graantje mee te pikken, door oude beproefde buisontwerpen opnieuw op de markt te brengen. Alleen als je ze gebruikt blijkt dat ze sneller hun klank verliezen, minder op hun donder kunnen hebben en dus sneller stuk kunnen gaan.
Dat is al vaker zo geweest, visueel lijkt het allemaal hetzelfde, maar de levensduur is een stuk minder. Er wordt ontzettend veel gekopieerd in China en veel is alleen voor binnenlands gebruik en ze geven geen moer om patenten en octrooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 25752 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:03:
Dat heeft vooral met de kwaliteit van de buizen te maken. Uit Rusland en Tjechie komen de betere buizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

golfdiesel schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 14:30:
Dat is al vaker zo geweest, visueel lijkt het allemaal hetzelfde, maar de levensduur is een stuk minder. Er wordt ontzettend veel gekopieerd in China en veel is alleen voor binnenlands gebruik en ze geven geen moer om patenten en octrooien.
Het heeft eerder te maken dat men in China werkelijk alles kan vervalsen/aanpassen om de winst te maximaliseren, als de concurrentie dat doet, dan moet je maar volgen om een beetje te kunnen concurreren. Ik zal maar niet vertellen wat men zoal met het voedsel doet, anders durven er geen tweakers meer naar China op vakantie te gaan.

De kwaliteit is jammer genoeg ondergeschikt aan de winst maximaliseren, hierdoor zakt het vertrouwen van buitenlanders in Chinese producten. Vooral Chinezen die in het buitenland wonen proberen zoveel mogelijk "Made in China" voedsel te vermijden.

Het is erg bedrijfsfilosofie afhankelijk, de ene kan kwaliteit produceren terwijl de anderen allemaal winst zitten te maximaliseren.

Dus veel reviews, specs en vooral gebruikerservaringen lezen voordat je iets aankoopt.

Vanaf het moment dat de Chinese consument besef voor kwaliteit begint te krijgen, dan zullen er bedrijven komen die kwaliteitsproducten produceren en innoveren. Dan zou China zoals Japan technologisch vooruit gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door rapture op 28-08-2005 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

rapture schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 15:00:
Vanaf het moment dat de Chinese consument besef voor kwaliteit begint te krijgen, dan zullen er bedrijven komen die kwaliteitsproducten produceren en innoveren. Dan zou China zoals Japan technologisch vooruit gaan.
Wees er maar zeker van dat dat gaat gebeuren. Op dit moment groeit China explosief en kwaliteit zal vanzelf beter worden. Die opkomst gaat in fasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik vind de discussie wel erg grappig.
Kijk eens naar het gedeelte waar je nu mee aan het werk bent, je eigen computer. Hoeveel onderdelen zitten daarin die in Europa, Usa of Canada gemaakt zijn.
Helaas kan ik van hieruit niet zien welke onderdelen er in je pc zitten maar geloof me een Maxtor schijf word niet gemaakt in Europa, Usa of Canada.
De overige onderdelen zoals je moederbord word in fabrieken gemaakt waar over het algemeen mensen werken met half gesloten ogen (sorry mensen die zich hierdoor beledigt voelen). Deze mensen, vaak vrouwen, hebben meer gedult om het kleine priegel werk goed te doen en kosten minder. Als je een mobo in Europa, Usa of Canada laat maken door mensen die niet zo nauwkeurig kijken als een kleine chinees dan hoef ik geen mobo uit Europa, Usa of Canada :P
Je cpu.... bij Intel word deze in Malaisie gemaakt, dit omdat arbeid daar niet duur betaald word en de mensen erg blij zijn met het werk, hierdoor word er goed gewerkt. Amd zit ook in die hoek met als uitzondering een fabriek in Duitsland. Maar ja als je een Amd cpu koopt, staat daar niet op "Made in Germany" dus hier heb je weinig keuze in. Hetzelfde geld voor je videokaart, Ati en Nvidia hebben de productie niet binnen Europa, Usa of Canada liggen.
Als je het mij vraagt zijn onderdelen die buiten Europa, Usa of Canada best goed en betrouwbaar.

Als klap op de viirpijl wil ik nog even op je service verhaal terug komen.
Een monitor word met grote regelmaat niet in Europa, Usa of Canada gemaakt, Dit terwijl de servicer wel binnen Europa, Usa of Canada ligt.

Als ik van de bovengenoemde onderdelen niet het juiste land genoemd heb spijt me dat maar het ging me om het voorbeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door motormuisje op 28-08-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

motormuisje schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 15:29:
Kijk eens naar het gedeelte waar je nu mee aan het werk bent, je eigen computer. Hoeveel onderdelen zitten daarin die in Europa, Usa of Canada gemaakt zijn.
Helaas kan ik van hieruit niet zien welke onderdelen er in je pc zitten maar geloof me een Maxtor schijf word niet gemaakt in Europa, Usa of Canada.
De overige onderdelen zoals je moederbord word in fabrieken gemaakt waar over het algemeen mensen werken met half gesloten ogen (sorry mensen die zich hierdoor beledigt voelen). Deze mensen, vaak vrouwen, hebben meer gedult om het kleine priegel werk goed te doen en kosten minder. Als je een mobo in Europa, Usa of Canada laat maken door mensen die niet zo nauwkeurig kijken als een kleine chinees dan hoef ik geen mobo uit Europa, Usa of Canada :P
Je cpu.... bij Intel word deze in Malaisie gemaakt, dit omdat arbeid daar niet duur betaald word en de mensen erg blij zijn met het werk, hierdoor word er goed gewerkt. Amd zit ook in die hoek met als uitzondering een fabriek in Duitsland. Maar ja als je een Amd cpu koopt, staat daar niet op "Made in Germany" dus hier heb je weinig keuze in. Hetzelfde geld voor je videokaart, Ati en Nvidia hebben de productie niet binnen Europa, Usa of Canada liggen.
Als je het mij vraagt zijn onderdelen die buiten Europa, Usa of Canada best goed en betrouwbaar.
Hier spreek je over niet-Chinese-bedrijven die fabrieken in China neerzetten en strenge kwaliteitscontrole doen, dat is wat anders dan de echte Chinese bedrijven die vooral de Chinese markt moet voorzien van allerlei producten.

Het vervalsen/aanpassen gaat zover dat men de kleur van aardappelen/bieten upgrade tot een duurder variant (door chemisch spul in te spuiten) om meer geld uit te slaan. Laat staan als we over elektronica en andere dingen spreken die duidelijk duurder zijn dan aardappelen en door een mooi uiterlijk kan de prijs ook omhoog.

Binnenkort zal de consument besef voor kwaliteit krijgen en er zullen dan pas kwaliteitsproducten op de markt komen, nu is het gewoon de goedkoopste leverancier uitkiezen.

[ Voor 18% gewijzigd door rapture op 28-08-2005 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-06 23:50
Chinezen vinden dat ''Made in China'' niet meer waard.( Bijna alles is in China in elkaar geknutseld, ze bouwen nu ook Mercedessen en BMWs (!). Maar ''Created in China of Developed in China'' zou wat beter klinken :)

[ Voor 13% gewijzigd door wenneyhanney op 11-09-2005 13:32 ]

Hope for the best, prepare for the worst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
wenneyhanney schreef op zondag 11 september 2005 @ 01:19:
Chinezen vinden dat ''Made in China'' niet meer waard.( Bijna alles is in China in elkaar geknutseld, ze bouwen nu ook Mercedessen en BMWs (!). Maar ''Created in China of Devoloped in China'' zou wat beter klinken :)
Dan eerder nog Manufactured in China of Developed in China ;)

Het 'Made in $Country'-verhaal is nooit een garantie geweest voor kwaliteit. Dat gaat zowel op voor Deutsche Gründlichheit die toch bij sommige producten niet zo heel Gründlich blijkt te zijn als voor plastic-rotzooi uit China dat kwalitatief zich tot de besten mag rekenen.

Om vervolgens in te gaan op de afdwaling van dit topic, het is tegenwoordig nog steeds zo dat in China veel werk gekopieerd wordt of dat de kwaliteit van de goederen niet erg hoog is. Dit komt vooral omdat op ontwerpgebied China nog wat achter loopt. Dit zal echter over 10 jaar ook niet meer het geval zijn ben ik bang, met alle gevolgen voor de Europese en Amerikaanse ontwerpindustrie van dien.

De gebruikte machines en in iets mindere mate de materialen die gebruikt worden zijn nagenoeg hetzelfde in een China als in een Duitsland. Wat productiemethoden betreft lopen ze dus niets achter, de over het algemeen mindere kwaliteit is meestal puur te weiten aan het ontwerp, of anders aan de extreem lage budgetmarkt dat een bepaald product ambieert, met de nodige bezuinigingen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-06 20:36
Ik denk niet dat het nog veel uit maakt wat waar en door wie gemaakt word. Bedrijven doen er van alles aan om kwaliteit te leveren tegen een zo laag mogelijke prijs, en daarnaast ook nog eens wat winst te maken. Het gros van de producten word gewoon in het oosten gemaakt omdat men daar nog een flinke reserve aan goedkope arbeidskrachten heeft wat de prijzen mooi kan drukken en de winst kan verhogen. Ik kijk zelf bij het aanschaffen van een product het meest naar de reputatie van het betreffende bedrijf (A-merk), prijs/kwaliteit verhoudingen, en onafhankelijke reviews. Het is practisch onmogelijk om na te gaan uit welk land wel component precies komt.

Topicstarter
Pixxel schreef op zondag 11 september 2005 @ 01:59:
Ik denk niet dat het nog veel uit maakt wat waar en door wie gemaakt word. Bedrijven doen er van alles aan om kwaliteit te leveren tegen een zo laag mogelijke prijs, en daarnaast ook nog eens wat winst te maken. Het gros van de producten word gewoon in het oosten gemaakt omdat men daar nog een flinke reserve aan goedkope arbeidskrachten heeft wat de prijzen mooi kan drukken en de winst kan verhogen. Ik kijk zelf bij het aanschaffen van een product het meest naar de reputatie van het betreffende bedrijf (A-merk), prijs/kwaliteit verhoudingen, en onafhankelijke reviews. Het is practisch onmogelijk om na te gaan uit welk land wel component precies komt.
Het is inderdaad goedkoper om producten in het verre oosten te produceren, dit zorgt er echter voor dat veel bedrijven in Europa kapot gaan omdat ze simpelweg niet aan de prijzen van producten uit het verre oosten kunnen tippen. Daar komt het echter toch vaak naar voren dat de kwaliteit van die producten (die dus de producten die in Europa gemaakt worden zouden moeten vervangen) dus behoorlijk slechter is dan die van de producten die in Europa gemaakt worden.
Pagina: 1