Gisteren wilde ik mijn PC opstarten, maar na het oplichten de led's van het toetsenbord en het geluid van de opstartende harddisk gebeurt er helemaal niets. De led van de harddisk en die van de power knippperen om en om.
Vervolgens alle kaarten losgekoppeld en alleen met geheugen en harddisk proberen op te starten. Ik heb twee geheugenmodules en ook met beide modules afzonderlijk geplaatst gebeurt er niets. Ook met een andere werkende grafische kaart lukt het niet. Nu is al een keer het geheugen stuk geweest en dit is met het vervangen opgelost, heb er toen ook maar een module bijgezet. Lijkt mij dat of de processor of het moederbord toast is, echter er is niets te zien of te ruiken. Het lijkt me vreemd dat nu alle twee de geheugenmodules stuk zijn en denk dus dat het aan het moederbord of processor moet liggen.
Het systeem (Informatique) is nog geen 3 jaar oud en heeft de volgende spec´s:
AOpen kast met 300W voeding
P4 2,53 fsb 533, 512 KB
2 x 512 MB 2100 DDR Cas 2 Kingston
80 GB harddisk Western Digital 8 MB buffer
Asus P4B533 moederbord
NEC 3520
Toschiba DVD-ROM
PNY 6800GT 256 DDR3 (of bij testen Asus TI4400 128 MB)
Iemand een idee?
Thanks
Vervolgens alle kaarten losgekoppeld en alleen met geheugen en harddisk proberen op te starten. Ik heb twee geheugenmodules en ook met beide modules afzonderlijk geplaatst gebeurt er niets. Ook met een andere werkende grafische kaart lukt het niet. Nu is al een keer het geheugen stuk geweest en dit is met het vervangen opgelost, heb er toen ook maar een module bijgezet. Lijkt mij dat of de processor of het moederbord toast is, echter er is niets te zien of te ruiken. Het lijkt me vreemd dat nu alle twee de geheugenmodules stuk zijn en denk dus dat het aan het moederbord of processor moet liggen.
Het systeem (Informatique) is nog geen 3 jaar oud en heeft de volgende spec´s:
AOpen kast met 300W voeding
P4 2,53 fsb 533, 512 KB
2 x 512 MB 2100 DDR Cas 2 Kingston
80 GB harddisk Western Digital 8 MB buffer
Asus P4B533 moederbord
NEC 3520
Toschiba DVD-ROM
PNY 6800GT 256 DDR3 (of bij testen Asus TI4400 128 MB)
Iemand een idee?
Thanks