Toon posts:

PC overleden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren wilde ik mijn PC opstarten, maar na het oplichten de led's van het toetsenbord en het geluid van de opstartende harddisk gebeurt er helemaal niets. De led van de harddisk en die van de power knippperen om en om.
Vervolgens alle kaarten losgekoppeld en alleen met geheugen en harddisk proberen op te starten. Ik heb twee geheugenmodules en ook met beide modules afzonderlijk geplaatst gebeurt er niets. Ook met een andere werkende grafische kaart lukt het niet. Nu is al een keer het geheugen stuk geweest en dit is met het vervangen opgelost, heb er toen ook maar een module bijgezet. Lijkt mij dat of de processor of het moederbord toast is, echter er is niets te zien of te ruiken. Het lijkt me vreemd dat nu alle twee de geheugenmodules stuk zijn en denk dus dat het aan het moederbord of processor moet liggen.
Het systeem (Informatique) is nog geen 3 jaar oud en heeft de volgende spec´s:
AOpen kast met 300W voeding
P4 2,53 fsb 533, 512 KB
2 x 512 MB 2100 DDR Cas 2 Kingston
80 GB harddisk Western Digital 8 MB buffer
Asus P4B533 moederbord
NEC 3520
Toschiba DVD-ROM
PNY 6800GT 256 DDR3 (of bij testen Asus TI4400 128 MB)

Iemand een idee?
Thanks

Verwijderd

jep: de hangen- en opstartproblemen troubleshooter in de FAQ.

edit: d'n deze Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 09:32 ]

Verwijderd

Als ik je probleem zo lees is de kans erg groot dat het aan je moederbord ligt. de p4b533 waren op mijn oude werkplek niet zulke geliefde bordjes.
Om het uit te sluiten of het moederbord het is heb je misschien een test processor? En als de pc opstart piept hij nog dan? Wat ik altijd probeerde was de processor uit halen en kijken of hij lange warning beeps gaf.
Ook moet je even je condensators checken of ze bol staan, wie weet is dat het.

Verwijderd

Topicstarter
@ wipkip
Ik krijg geen system beep, zal het inderdaad even zonder processor proberen. Condensators moet ik even opzoeken, geen idee waar die zitten, maar ik heb gelukkig de handleiding van de mobo. Oh ja Fans (ook van GPU) en dergelijke draaien, geen voeding probleem dus.
@ Count_Grishnackh
de troubleshooter geeft me geen oplossing, PC geraakt zelfs niet eens tot aan de BIOS.

Ik denk dat ik 'm maar terug ga brengen naar Informatique, heb nog garantie tot 20 september op Mobo en Proc en levenslange garantie op gehuegen.

Mocht het geheugen voor de tweede keer kapot zijn, kan dit dan door het mobo worden veroorzaakt?

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 18:47

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:30:
Condensators moet ik even opzoeken, geen idee waar die zitten, maar ik heb gelukkig de handleiding van de mobo.
Die kun je niet missen (en staan trouwens niet apart vermeld in de handleiding): ze zien er uit als een soort mini-tonnetjes, één à twee centimeter hoog, plm een halve centimeter in doorsnee. Net zoals chips variëren ze uiteraard in grootte, wsl heb je er in de buurt van je cpu een aantal zitten.

Lekkende condensatoren zijn een aantal jaar een fiks probleem geweest: door een verkeerde samenstelling van de inhoud van die dingen gingen ze bol staan, kwam er (roestbruine) prut uit en konden ze zelfs ontploffen... Ik ben het zelf op een drietal pc's tegengekomen. Een veeg teken is veelal dat een pc instabiel begint te worden.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik gisteren met de PC naar Informatique, bleek het een Standby probleem te zijn, beetje dom. |:( Hierdoor kwam de PC de BIOS niet voorbij 8)7 8)7 BIOS reset en ik kon gewoon weer aan de slag....
Hulde aan Informatique voor de gratis service _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 09:37 ]

Pagina: 1