excel bestand vergelijken met database

Pagina: 1
Acties:
  • 1.943 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-08 16:48
Wat kan ik het best doen om bepaalde kolommen met elkaar te vergelijken uit een excel bestand met gegevens in een access database?

(wat moet gebeuren is, naam met naam vergelijken, als naam hetzelfde is ---> nummer in excel sheet invoeren)

heb hiervoor de zoek functie al gebruikt, maar niets concreets daarover gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-07 08:56

TXC

Volgens mij kun je met VBA in Excel gewoon een database koppelen en een recordset openen net als in Access. Vervolgens kun je een tabel uit die recordset uitlezen en je bewerkingen in Excel uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
sorry ik ben een beetje onhandig (lees niet ervaren) met excel, kan je het iets gedetailleerder uitleggen misschien? alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Volgens mij kan je het antwoord op deze vraag eenvoudig vinden op Google. Ik kwam na mijn eerste poging de volgende uitleg tegen:Verder staat er hier nog een uitleg hoe je twee kolommen kan vergelijken met VBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Woudloper schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:26:
Volgens mij kan je het antwoord op deze vraag eenvoudig vinden op Google. Ik kwam na mijn eerste poging de volgende uitleg tegen:Verder staat er hier nog een uitleg hoe je twee kolommen kan vergelijken met VBA.
ja maar dat gaat om het vergelijken tussen 2 excel sheets... niet over het vergelijken van een excel sheet met een database toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:39
meneer_brinkman schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:33:
[...]

ja maar dat gaat om het vergelijken tussen 2 excel sheets... niet over het vergelijken van een excel sheet met een database toch?
Dan lees je toch eerst die database in een Excelsheet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
mjax schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:37:
[...]

Dan lees je toch eerst die database in een Excelsheet in?
ok, ik zit hier alleen bij een bijzonder groot bedrijf met een bijzonder grote database. lijkt mij niet de beste optie dan? of maakt dat niet zo veel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chicky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 15:35
wat mjax bedoeld is dat je alleen die gegevens inleest die je nodig hebt,
middels Data > Externe gegevens importeren > Nieuwe databasequery
en dan met de query wizard precies aangegeven welke gegevens je wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-07 08:56

TXC

Volgens mij moet je je eens in VBA (ALT+F11 in excel) verdiepen. Je kunt gewoon een koppeling maken naar die database met DAO en dan die data gebruiken in je Excel sheet.

This could be usefull:
Boss in [Powerpoint] Aan database koppelen

[ Voor 46% gewijzigd door TXC op 09-08-2005 10:11 ]

Pagina: 1